• ceke

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

miapia43 skrev 2011-04-14 22:36:40 följande:
    vad tyst det var här då?
    Välkommen tillbaka Gick in som hastigast och kikade... Försöker ju att inte tempa nu när jag plussat, men efter en liten blödning helgen som var, så blev det några dagars tempande trots allt.. Nu ska jag lägga ner det igen! Får se hur länge jag lyckas hålla mig... Försöker lita på mina bröst istället.. som för det mesta är tokömma. Imorrn är den spännande dagen som enligt alla sidor om fostrets utveckling innebär att ett litet hjärta börjar slå, om det går som det ska! Känns som första milstolpen att komma förbi
  • ceke
    miapia43 skrev 2011-04-14 22:44:18 följande:
    kanske lite tidigt att få ont i brösten på äl 8 Skrattande
    Man vet aldrig! Mina  började visst ömma 3 DPO om man kollar min chart denna gång. Inte för att jag tror att det hade så mkt med graviditeten att göra så tidigt, men ändock!

Nu ska jag sova.. ögonen tittar i kors vid det här laget. Gonatt
  • ceke

MiAmore: Läkarna höjer ju ett varningens tecken för ÄL-test för att det ofta innebär att man har sex för sent... så sexa på idag ni, och om ni orkar och vill även i morgon! Rekomendationerna är ju att man kör varannan, var tredje dag veckan innan och kring ÄL, för att inte missa...

• ceke
    MiAmore skrev 2011-04-18 21:41:18 följande:
    Uppdrag slutfört.......
  • ceke
    MiAmore skrev 2011-04-19 07:57:25 följande:
    Ska bli spännande att se hur starkt äl-testet blir idag. Känns som att jag har äl nu. Men vet ju sedan tidigare att jag oftast inte känner min kropp så bra. Känns iaf skönt att vi fick till det igårkväll. Tänkte försöka få till det ikväll också, men skulle det inte gå så har vi ju täckt upp det bra ändå med sex torsd, lörd och igår månd.

Eller så kör ni i morrn för att göra ett heltäckande försök! varannan dag ska ju räcka gott och väl!

Ego: Igår kväll fick jag en hemsk känsla av att nåt va fel och tog tempen på kvällen fast jag vet att jag inte borde. Höll på att bli förskräckt då den låg på coverline-nivå samtidigt som brösten var mindre ömma. Sen kom jag på att jag tagit alvedon två-tre timmar tidigare och försökte lita på mina ömma bröst och småpyrt mående. Skönt att jag kom på det! Nu i morse var den hög och fin, så det var nog alvedonen som spökade. Har fortfarande "se men inte röra-ömma" bröst och mår lite småilla, så hoppas att det är som det ska! Otäckt när en sån där känsla väller över en!
    Annars var det en toppendag igår med första morgonillamåendet, första bm-besöket och tidsbeställning för CUB-test Nu väntar jag bara på att min läkare från kk ska ringa och att vi ska boka en tid för att tidsbestämma graviditeten  inför CUB-testet. Det kommer göras privat då jag är under 35 år, därav måste tidsbestämma graviditeten innan!

Gravid 6+1, BF 12 dec
  • ceke

MiAmore: Nä, finns eg ingen speciell anledning till att göra CUB mer än att vi pratat om och varit säkra på att vi vill göra det redan långt innan vi plussade. I Danmark erbjuds det alla gravida, så konstigt är det inte att göra det. I Sverige är det tydligen olika i olika landsting om man erbjuds det enligt landstingstaxa eller ej oavsett ålder. I vårt län är det 35 som gäller, så vi väljer att göra det privat.

Miapia: Åh va spännande! jag ser inte heller nåt på kortet, men som nån ovan skrev.. det viktiga är ju att ni ser det, så hjälper vi till och håller tummarna att det blir starkare!

Gravid v 6+1, BF 12 dec
  • ceke
    MiAmore skrev 2011-04-19 14:26:15 följande:
    Är det kromosomavvikelser man kan se via CUB?
    japp
  • ceke
    Bengalen skrev 2011-04-21 19:44:45 följande:
    Inget är som väntans tider...
    Dag 15 idag och fortfarande ingen ÄL i sikte,  jag som ALLTID annars brukar få ägglossning för tidigt...
    Var hos min akupunktör för en stund sedan och han satte nålar så att det skulle bli en sjuhelsike ägglossning. På det lite specialörter enbart för att göra ägglossningen kraftigare så nu jävlar är jag beredd... 
    Fick klara förhållningsregler om att det skulle arbetas i sängen ikväll och imorgon. Glad
    Va härligt att du har en "sen ägglossning" och förhoppningsvis får en bra cykel! Håller så klart tummarna för att arbetet i sängen ger resultat!
  • ceke

Savannah: Lägg gärna till din kurva i vår BIM-tråd, så kan vi gå in och kika.
    Hur mycket tempen stiger är väldigt individuellt. Tror jag har läst att för vissa stiger den bara 0.1-0.2 grader och det är också helt ok, bara man kan se en bifasisk kurva

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*