• Vi 5

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

nattfrost, med peak menar man att det är då värdet är som högst, eller då det är som mest av något. Jag har lst samma som kinderägg skriver att LH "vilar" under natten och ökar under förmiddagen så att man inte ska testa med äl-test med morgonurin utan helst på fm alt. em.

MariaF79, det är bra med lite hopp tror jag Om du kollar några inlägg bakåt så skrev vi om implantation och att den oftast inträffar dag 8-10, så en höjning dag 10-11 verkar stämma bra med det. Mina graviditetskurvor var det också höjning då, någongång Men jag har å andra sidan haft sådana höjningar iandra kurvor med, tyvärr...

Bengalen härligt med kryss

Kinderägg, det ser ju fint ut, heja, heja.

Bobofina, trist att du inte har tempar alla dagarna, börjar dra i hop sig nu

• Vi 5

kramlo, hoppas att du får tag i någon nästa vecka i alla fall! Känner verkligenigen det där med att överanalysera varje tecken. Denna gång ska jag frsöka sysselsätta mig till 1000 runt bim för att inte hinna tänka

Bengalen det ser ju jättefint ut med en stegring idag med, hur känns det?

nattfrost, så härligt att det ser ut att bli som "planerat"

Du och jag, oj så kort mens, och tvillingar låter ju inte som det man skulle välja i första hand när man har två så små innan  

Bobofina, nej man måste inte ha trifasisk kurva, minns nu inte hur många procent som hade det, det står på FF så jag kan kolla det, men det var inte så stor andel...Tror du att det är kört alltså? så tråkigt, men jag fortsätter att heja ett tag till  Är datumet 24e, satt utifrån din längsta kurva?

Ego, håll tummarna att stegringen idag betydde att det var äl igår

• Vi 5

Bengalen, det är verkligen spännande nu och jag håller mina tummar SÅ hårt för dig, kurvan blir ju jättefin och det är ju verkligen din tur nu. Creamy säger många att de har när de är gravida, lite mer vattniga har jag för mig, hoppas, hoppas att det är ett positivt tecken. Tack, tempen högre här i ag med, så en dag till så

Bobofina, är nyfiken på din temp idag, du borde ju inte rikigt ha så lång cykel med tanke på att du redan är på dpo 14. Fortsätter hålla mina tummar.  Här var siffrorna; så en trifasisk kurva förekommer bara i 12 % av gravidkurvorna och i 4% av de andra. För att den ska räknas som  trifasisk så ska den infalla tidigast dag 7 har jag för mig och vara högre en viss tid osv. Du kan läsa under deras special studies; "Triphasic Pattern and Pregnancy" :

Frequency of a Triphasic Pattern for pregnancy charts:

12.46%

Frequency of a Triphasic Pattern for non-pregnant charts:

4.47%

Average Days Past Ovulation (DPO) when this pattern occurs:

9 DPO

• Vi 5

Bengalen, jättefin temp idag med och inga spottings, det ser ju så lovande ut, så det var supertråkigt  med negativt test för dig! Men det är ju "bara" 13 dpo, så håll modet uppe. Håller med dig om att det ser ut på kurvan som att äl kunde varit dag 14, men alla andra tecken tyder ju på dag 10. Nu ¨håller jag tummaran för att du bara testat för tidigt!

Du och jag, ingen fara med en dipp så där! Och jag håller med dig om att det är besvärligt att tempa ibland när man har små hemma som vaknar andra tider osv

Bobofina, har inte hört det där med att söka hjälp tidigare om man vet att man prickat in äl, men man kan ju alltid ringa och fråga. Sex försök är ju inte så många eg, även om det känns som hur länge som helst när man så gärna vill. Hur har det gått idag?

nattfrost, Äl-liknande värk kan man ha lite då och då och jag känner mig ofta "spänd" i de trakterna efter äl och i perioder fram till bim. Jag vågar inte svara på frågan om äl-stickorna med utslag först, sedan neg och om äl ändå kan komma efter, men jag skulle tro att det borde kunna vara så. Men den låga tempen beror säkert på att du tempat så tidigt, de flesta har väl som lägst temperatur vid den tiden på dygnet. Gick du upp då eller kunde du somna om? om du kunde somna om skulle jag nog ha försökt ta en temp till för att komma så nära den vanliga tiden som möjligt. Det kan ju skilja mkt bara man tempar en timme tidigare eller senare och vid äl-tider är det ju extra viktigt att vara noga eftersom så liten skillnad kan vara avgörande.

• Vi 5

nattfrost, usch så jobbigt att behöva gå upp så tidigt, vi har också en morgonpigg kille som sina första två år oftast ville gå upp kl 05. Puh, nu sover han lite längre, tack och lov. Håller tummarna att det stämmer med äl igår om ni hade bra timing med

• Vi 5

Bengalen, nej så trist, jag som tänkte att det var din tur nu Stor, stor kram! Tillåt dig att deppa ihop ett tag!  Men sedan hoppas jag du får ny energi igen av att dina kurvor blir finare och finare, nu tänker jag att din kloke akupunktör har rätt, nu har din kurva stabiliserat sig så nästa eller nästnästa gång fixar kroppen det! *Försöker peppa lite*!

Bobofina, tack, intressant med din höjning igen, då är ju hoppet inte ute än, även om jag ju vet hur du tänker...Ja, här i vårt landsting får man ju betala själv för hjälp om man redan har ett barn, men som du säger så är det ju bra att kolla att man inte har cystor eller annat som ställer till det. Fortsätter iaf att hålla mina tummar för dig.

Du och jag, ja det är ju typiskt kanske just då det tar sig, när man får en op-tid man väntat länge på eller annat som är svårförenligt med graviditet. Men hade du haft lätt för att bli gravid innan? I så fall kanske det känns ok att vänta någon månad till med syskon och få op avklarad?

• Vi 5

SaraK83, så jobbigt med två mf/ma på raken, hoppas att det ska gå vägen för er nu. Extra jobbigt med långa cykler så man får vänta länge mellan försöken. Välkommen!

Pektosa, välkommen hit, så roligt att vara nygift och försöka få första barnet. Vårt första barn blev till andra månaden efter vårt giftemål, så hoppas att det går undan för er med  

Bengalen, vad bra om mina ord kunde vara lite peppande mitt i det jobbiga! Och så himla bra att du fått tag i en sådan toppenakupunktör som engagerar sig tom på semestern!

Bobofina, så himla trist att det inte blev något nu heller, *kram* men det låter ju lovande att du minns att du hade liknande innan första grav och då gick det ju vägen!

Du och jag, enligt vad jag förstått så är det ju allra allra bäst att implanation sker vid 9 dpo och då kan ju en dipp idag vara en kanon implantationsdipp Före implantationen är det nog svart att få plus med gravtest så vänta lite till

nattfrost, härligt ser ut som att äl kan ha varit, hoppas på höga temperaturer nu

kinderägg, hade du inflammationer i kroppen när de andra barnen blev till? Inflammationer kan väl påverka så att det blir svårare? Eller minns jag fel?

• Vi 5

MariaF79, ny cykel ser jag så trist *kram*

Kinderägg, det ser ju fint ut håller mina tummar! Vad är TFT? Akupunktur kan ju vara toppen, har du läst om Sanna Ehdin? Hon skriver om inflammationsdämpande kost och har en hel kokbok med recept och tips om hur man kan äta för att minska de inflammatoriska processerna. Den är helt klart intressant även om ajg inte köper alla hennes teorier.

Nattfrost, FF kommer helt säkert att flytta krysset till dag 21 om du bara får en till lite högre temp. Jag brukar ibland lägga in en/ett par dag med höga tempar för att bara kolla hur de sätter ut krysset, så tar jag bort det sedan

Du och jag nu är du ju över krysset igen så det ser ju fint ut

in the making, det ser ju fint ut för dig med!

SaraK, så trist, men det ser iaf ut som att tempen håller på att stabilisera sig på en lägre nivå, det kan väl vara ett bra tecken på att äl kan närma sig ändå , *försöker peppa lite* 

• Vi 5

Nattfrost, håller tummarna för dig!

Kramlo, så roligt, hoppas att det betyder att kroppen är på g nu!

in the making, så tråkigt, varm kram till dig!

Du och jag, så rörigt och jobbigt att varken veta ut eller in...Hoppas du snart får klarhet i vad som är på g!

Sara, typiskt, det är nog hopplöst att använda en helt annan termometer om man vill veta hur det är 

Bengalen, hur har du det?

Själv har jag varit borta ngra dagar och är vips på dpo 12, har lovat mig själv att inte analysera så mycket efter förra månadens extremt jobbiga sönderanalyserande, men nu när jag fått ett sådant prova-på-VIP var det kul att lägga in mina två gamla gravidkurvor på overlayen och jag tycker de ser lite lika ut, jämfört med mina andra, men nu ska jag försöka att inte tänka för mycket på det Fick ju 17 dagars lutealfas förra gången, längsta någonsin, och det var bergis för att jag hoppades så mkt..

• Vi 5

kramlo, härligt tror som Pektosa att det kan vara lätt att missa äl med stickor om det var en kort stegring.

här är det nog kört, temp ned i dag, så nu ser det inte alls ut som vid gravidkurvorna längre, hoppas att det ialla fall blir en kort väntan denna gång så att det kommer igång i morgon eller så...

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*