• Vi 5

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

decembra, är så nyfiken på din temp idag bara några dagar till att hålla ut, förstår din tvekan till att testa med tanke på hur det varit...

ego, idag tog tempen ett skutt upp igen på dpo 14, men det känns som att mens är på ingång närsomhelst, och jag tror ju inte att det är något annat, men det är så himla svårt att låta bli att hoppas.

• Vi 5

nattfrost, ja, jättebra men så jobbigt att hoppas...Lutealfasen har tyvärr varit lite oregelbunden, men mellan 13 och 15 dagar, tror dock att den var 16 dagar vid något tillfälle med om jag minns rätt.

• Vi 5

decembra, men det var så liten nedgång idagatt det knappt räknas kurvan ser ju fortfarande ut att vara i stigande fas!

nattfrost, jag vet inte, jag räknar liksom med att det ska bli uppenbart att det är kört i helgen så det är nog först om eländet håller sig borta fortfarande på måndag som jag kan tänka mig att testa...

• Vi 5

Decembra, heja, heja,

nattfrost, ja, den går nog eg rätt fort, men nu känns det som att det sniglar sig fram, kunde knappt sova i natt för jag bara analyserar alla symptom och ickesymptom, suck...

hög temp idag igen dpo 15 och inga tecken på mens, jag brukar oftast kunna ana det kvällen innan och har tittat och tittat och analyserat och analyserat, men ser inget. 

• Vi 5

Decembra, nej så trist! Men har du 13 el 14 dagar lutealfas (eller olika)? Det kan ju bara vara för tidigt för test *försöker peppa*

Tack för alla tummar! Jag bara väntar och dagen sniglar sig fram, har mer mensvärk än vanligt men inget annat förutom att jag sönderanalyserar allt och tyckte mig vara lite illamående osv...Kommer bli så grymt besviken denna gång...

• Vi 5

Så tråkigt decembra, än finns ju en liten liten chans kvar, så jag ger inte upp för dig än...

Ego, tempen upp ett litet hack idag dpo 16, men jag kunde inte sova alls inatt bara funderade, så det är lite svårt att veta om den verkligen är så hög, har dessutom börjat fundera på om inte äl var dag 13 ändå, i så fall är jag på dpo 15 och jag har haft 15 dagars lutealfas en gång tidigare det var i februari. Hann inte köpa något test i går, det hade varit väldigt skönt, för nu blir jag snart galen på denna väntan. Det känns ju SÅ onödigt att inte kunna somna förrän kl 04 för att man funderar på om man är gravid eller inte  Skäms

• Vi 5

Tack för tummarna, men negativt test idag, så det är inget, precis som jag egentlign trodde. Men fortfarande hög temp och ingen mens. Äl måste ha varit senare alt. inte ha varit alls. Har funderat och tyckte ju att jag hade väldigt otydliga äl-tecken, brukar vara mkt tydligare. Jag har ju dessutom haft det extremt hektiskt särskilt månaden före denna kurva startade, så det kan ju vara lite stress inblandat med och skjuta upp det hela. Nu åker vi i väg och kommer hem på fredag igen, så jag kommer inte att kunna uppatera er, men jag vet i alla fall helt säkert att det inte är någon graviditet, tyvärr.

• Vi 5

nattfrost, nej tyvärr, prickade bara in dag 12 och 13, så dt är därför jag är så säker Bara att ta nya tag, men jag blir så irriterad på mig själv för att jag ändå lyckas hoppas så himla mycket. Lycka till nu alla. Nu är det fru Höst som är på tur tror jag.

• Vi 5

kramlo, bra att du ringde ialla fall, då hoppas vi att det blir som för nattfrost att du får till det direkt nu istället! 

nattfrost, håller med de andra så okänsligt och oprofessionellt att göra och säga så. Du borde ringt henne och sagt att hon hade fel

decembra då får vi följas åt en cykel till. Här blir det 8e försöket.

Bobofina, hoppas att den höga tempen håller i sig! Kul att du lagt till dig på listan och på bim-listan.

Borde det inte vara några till på bim-listan? Såg att Fru Höst fått fint kryss iaf...

Ego, min mens kom i onsdag, och jag är fortfarande irriterad på mig själv som lyckades få upp hoppet trots att jag inte ens passerat min längsta cykel (29 dagar) och intalar mig själv att jag alrdig mer ska hoppas så där. Undrar dessutom om äl verkligen var dag 12, kanske var det dag 16 ist. Nåja, bara att ta nya tag.

• Vi 5

MariaF79, välkommen hit och beklagar dina missfall. En sådan liten skillnad tror jag inte betyder så mycket, din temp har ju varit väldigt jämn mellan kurvorna, men annars tror jag många av oss kan ha ganska olika coverlinevärden och även olika temperaturer både i follikel- och lutealfasen. 

jordan, välkommen hit! Efter äl räcker det eg. med att tempen stiger 0.2 grader och sedan håller sig över coverline för att man ska se att man har haft äl. Det är ju som du skriver en tillförlitlig metod, men bara man följer alla konstens regler, tex tar temperaturen samma tid varje morgon och på samma sätt osv. Mitt tips är att läsa på på FFs sida så att du är säker på metiden, och så klart är det bara att fråga på här  

FruHöst, ja så fint det såg ut, men nu sjönk det!

Bobofina, hur går det? Är nyfiken på dina tempar

Bengalen, kul med kryss!

MiaPia, närmar sig bim och ser fint ut

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*