Inlägg från: BejbyBoo |Visa alla inlägg
  • BejbyBoo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

MiAmore skrev 2011-04-28 09:20:50 följande:
    Minus
    Trist. Men som redan skrivits, det kan vara för tidigt.
    Jag fick minus på morgonen 11 dagar efter ÄL, men svagt positivt på kvällen. Så än är det inte kört för dig! 
    ♥ Älskade E, född december 2008 - Älskade liten, beräknad december 2011 ♥
  • BejbyBoo
    Tvåbarnsmamma1012 skrev 2011-04-28 12:48:09 följande:

Härligt!!! Grattis!
  • BejbyBoo
    MiAmore skrev 2011-05-01 11:23:12 följande:
    Tack för alla gratulationer Känns underbart! Bf. är den 9 jan. Så två dagar efter sonens 3 års dag
    Lustigt det där! Jag vet jättemånga nu som haft svårt att få till syskon, men så har det blivit till samma månad som 1:a.
  • BejbyBoo
    MiAmore skrev 2011-05-01 12:04:19 följande:
    hehe, ja det var lustigt

Jag har redan två bekymmer dock... Den 7:e ska jag på möhippa, och den 21:a ska vi på bröllop.. Vad för bra ursäkt kan jag egentligen använda mig av till varför jag kör alkoholfritt?? Foten i munnen
    På möhippan, kan du anmäla dig som frivillig chaufför?
    Bröllopet - tror du att du kommer sitta bland människor du känner väl? Jag tänkte, att ibland blir man ju placerad bland "främlingar" och då kan man ju enkelt be om alkoholfritt utan att någon vågar fråga.

Vi hade en middag hemma för några vänner bara en vecka efter att jag plussat. Det var en middag där rödvinet var givet och de vet att jag älskar just det. Jag köpte en drös alkoholfri öl och hade i kylen. Och så sa jag till våra gäster att jag fått så ont i huvudet den senaste tiden när jag druckit rödvin, så nu ville jag prova en middag utan. Och så gick jag helt enkelt till köket och fyllde på mitt glas, så att de aldrig såg flaskan. 
  • BejbyBoo
    MiAmore skrev 2011-05-01 12:16:39 följande:
    Ja fast jag tror att chaufför redan är ordnad för alla, men annars är det ju en bra idé
    Vet inte alls vart jag kommer hamna på bröllopet.
    Dina gäster förstod aldrig att du var gravid eller?
    Haha, jag hoppas inte det. De sa i alla fall inget - men det är de nog för artiga för att göra i och för sig. Får väl se när jag till slut berättar för dem om de säger att de förstod redan då.

På min hippa var det en tjej som inte drack, hon hade opererats några dagar innan och fick inte dricka. Det är ju lite drastiskt, och inte så användbart kanske. Men den klassiska att du äter medicin, kan det funka? 
  • BejbyBoo
    MiAmore skrev 2011-05-03 14:02:07 följande:
    Vad härligt att höra! Själv har jag fått tid både till hälsosamtal (förstår inte varför man måste gå igenom det med tvåan också?) och inskrivning. Ska på hälsosamtal den 31 maj och inskrivning den 23 juni
    Det är nog olika på olika ställen. Jag fick bara ett inskrivningssamtal, som förvisso tog en timme...
  • BejbyBoo

Woohooo!!! Grattis Bumbi!!!!!

• BejbyBoo
    Vi 4 skrev 2011-05-09 10:03:00 följande:
    Hur mår ni nygravida?
    Vill börja med att beklaga den stora tragedi ni varit med om. {#emotions_dlg.flower} Saknar ord...

Jag är nu i v 9+4 och börjar så smått våga tro att det här kommer gå vägen! Jag har varit sjukskriven i två veckor nu pga illamående, men ska tillbaka till jobbet på torsdag. Börjar må bättre, även om jag inte är 100.
  • BejbyBoo
    Lövet22 skrev 2011-05-09 18:13:09 följande:
    www.fertilityfriend.com/home/f1654

min kurva
    Ja, den var inte lätt att tolka...
    Hoppas du snart får mensen så att ni kan börja om och få ett nytt försök. 
  • BejbyBoo
    Bengalen skrev 2011-05-12 19:42:15 följande:
    Visst ser min kurva fin ut, MEN jag har börjat få brun/svarta spottings idag. Rynkar på näsan
    Min akupunktör kunde känna att jag hade gravidpuls redan förra veckan men när det gäller mig är det ingen garanti har det visat sig. Hade det varit någon annan (normal) hade det varit en klockren graviditet. Jag har haft gravidpuls en gång innan i augusti i fjor utan att det blev något plus men då var inte mina temperaturer så här höga och fina som de har varit nu.
    Jag fick i alla fall nya örter idag som ska ta bort spottingsen om det nu inte är riktig mens på gång för då finns det ju inget i världen som kan stoppa den så nu väntar jag bara på att mitt örtkok ska bli klart. Skål
    Håller tummar och tår!
  • BejbyBoo

Havsklippan, för mig blev det negativt på digitalt, även fast andra tester visade positivt. Och gravid är jag!

• BejbyBoo
    Dag och natt skrev 2011-05-31 12:23:00 följande:
    Bekräftat, nja jag tycker nog att jag har fått det bekräftat även fast digital inte vill bekräfta det. Skrattande Skulle ringa BM så fort jag var gravid igen så vi kan planera nästa graviditet pga mitt mf och graviditeten med Wilma.
    Jag fick ju som sagt negativt på digitalt, men positivt på andra. Brydde mig faktiskt inte om att ta fler digitala, eftersom jag litade på stickorna. CB vanligt gav också extremt svagt plus. Hade jag inte fått plus på de andra och visste att det skulle vara positivt, så hade jag tagit det för negativt.

Så CB ger jag inte mycket för faktiskt. Litar betydligt mer på de billiga stickor jag använt! 
  • BejbyBoo
    telgebo skrev 2011-06-13 18:19:07 följande:
    Jag har inte lagt in gårdagens magbild än. Lägger till dig så kan du se den förra och första, tagen för 3 veckor sedan i v.18.
    Åh, får jag också se!? Nyfiken på att ha någon att jämföra med.
  • BejbyBoo
    SaraK83 skrev 2011-08-19 20:23:26 följande:

Visst är det inte bara jag som ser detta?? Syns lite mer i verkligheten.. Bilden är inte fixad med.
    Fick ett toknegativt i morse och kände att hoppet rann ur mig, men så kunde jag inte riktigt släppa alla symptom jag haft trots progesteronet så tog ett till för en timme sen. Och då ser jag något Förvånad. Snälla snälla snälla låt det vara ett +..
    Läser här då och då även fast jag fått mitt efterlängtade plus.

Jag ser absolut ett svagt streck!! Jag gjorde precis som du, testade minus på morgonen men kunde inte släppa det. På kvällen såg jag ett svagt, svagt streck. Nu är jag i v 25!
    Titta i mitt galleri om du vill se hur mina test såg ut. 
  • BejbyBoo
    SaraK83 skrev 2011-08-20 19:32:12 följande:
    Nehe, var på toa nyss och fick blod på pappret.. Måste ju vara tidigt missfall eftersom jag fick streck.. Tog ett cb tidigare idag också och det var ett väldigt svagt streck. Ursch vad ledsen jag blir, vad är det som är fel liksom.. Men bättre tidigt än sent. Och nästa ägglossning blir om ca 2 månader jippi!!
    Vet inte hur jag ska göra med progesteron krämen nu.. Om jag ska fortsätta eller sluta nu med en gång..
    Ge inte upp! När är BIM?
    Jag fick en liten blödning på själva BIM-dagen, men sen inget mer. Det är väldigt vanligt att blöda lite eller rent av som vanligt i samband med  när mensen skulle ha varit.
    CB digitalt fick jag negativt med när jag fick så svaga streck på stickorna. Men nog sjutton var jag gravid. Kan vara bra att ha i åtanke OM du tar ett sådant test. 
  • BejbyBoo
    Lövet22 skrev 2011-08-24 20:45:59 följande:
    Ok, men det är jättesvagt och redigerat.

Ser vääääldigt lovande ut!!
  • BejbyBoo
    Lövet22 skrev 2011-08-25 18:03:06 följande:
    Har 1000 fjärilar i magen.
    Kolla kvällen test, har inte fixat något med färgen.

Woohoo!!! Grattis!!
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*