Inlägg från: BejbyBoo |Visa alla inlägg
  • BejbyBoo

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Ceke, UNDERBART!!!! Åh vad kul!!! Grattis!!! Jag har lagt upp dagens test i galleriet också. Ser ut som ditt ungefär!

♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • BejbyBoo

Ceke, helt underbart!! När förstår man?! Jadu... Efter fyra dagars testande och bara starkare o starkare plus så börjar det sjunka in. Illamåendet är dessutom en ständig påminnelse. Vad roligt att vi nu får följas åt så tätt!!

• BejbyBoo

Åh, jag ser att det är ert första!! Spännande!

• BejbyBoo
    EEJ skrev 2011-03-31 17:56:58 följande:
    ****Äckelvarning***

Idag hade jag fått flytningar i trosan och de var vita och klibbiga, typ som trälim som man använde på träslöjden. Går de under katergorin Creamy eller Sticky?
    Det låter som Eggwhite tycker jag. ÄL på g med andra ord.
  • BejbyBoo
    miapia43 skrev 2011-04-01 13:16:21 följande:
    nu fick jag mina provsvar och det var inget. så jag ändrade på ff listan till liten blödning. så nu ska jag ta det lugnt tror jag. jag kommer följa tempkurvan så får det bli när det blir.

grattis ceke till Plus.

ha en trevlig helg alla.

kram miapia43
    Vad tråkigt Miapia.
    Förstår att du vill ta det lugnt nu. Sköt om dig. 
  • BejbyBoo

Jag har inte tempat sedan plusset. Känns som ett onödigt orosmoment för min del. Och oro finns det nog av ändå!
    Teststrecken är i alla fall jättestarka nu, och illamåendet likaså. Kräks  Knaprar åksjuketabletter för att hålla det värsta i schack.

♥ Älskade E, född december 2008 - Älskade liten, beräknad december 2011 ♥
  • BejbyBoo
    Dag och natt skrev 2011-04-03 16:17:58 följande:
    ceke: Oh ja där ser man! Och så såg jag att du hade creamy hela vägen efter ÄL, nu har jag inte orkat titta varje dag men varje gång har det varit creamy för mig också.. Glad
    Jag har också haft mycket Creamy efter ÄL. Hade det vid min första graviditet också. Så för mig är det absolut ett tecken!
  • BejbyBoo
    EEJ skrev 2011-04-06 21:00:36 följande:
    Hörrni tjejer, visst är det så att Lutealfasen är densamma varje månad? Jag har alltid trott att jag har ft en fas på tolv dagar, men har helt plötsligt dag 13 kommit och gått utan mens. I och för sig har jag aldrig haft så bra koll som den här månaden då jag varit väldigt duktig på att både tempa och kolla sekret.
    För mig har den varierat lite faktiskt, mellan 12-14 dagar, en gång även 16 dagar. Men vad jag har läst mig till så är det vanliga att man har samma antal dagar.
    Tänker du våga dig på ett test?!  
  • BejbyBoo
    EEJ skrev 2011-04-06 21:26:38 följande:
    Det är ju det som är grejen, jag har testat och fått solklara minus.....
    Fast hoppet är ju det sista som lämnar en, eller hur?

Ska bli spännande att se vad som händer med lutealfasen i fortsättningen.

Tack för ditt svar!
    Ah, sorry! Har inte haft koll på kurvorna den senaste tiden (och inte lusläst inläggen här).
    Hoppas det ger sig för dig! 
  • BejbyBoo

Irika, jag började tempa i örat och det var verkligen inte alls bra. Tempara hoppade upp och ner så det var omöjligt att se någon mönster. Sedan tempade jag bara i munnen och det blev betydligt jämnare!

Angående spottings, jag plussade på 11 dpo (har en lutealfas på 13 dagar) och på 13 dpo fick jag en svagt blodblandad flytning och blev genast rädd att mensen var på väg. Men det kom inget! Det är jättevanligt att få en liten blödning, eller till och med som vanlig mensblödning, när mensen skulle vara.

Jag håller tummarna för dig! 

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*