Inlägg från: Kinderägg |Visa alla inlägg
  • Kinderägg

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Vi 4 skrev 2011-12-30 20:24:59 följande:
    Tack alla för era grattis! Nu hoppas jag att det ska bli lite fler plus här i tråden, det har verkligen varit glest med dem på senare tid. Kämpa på allihop!

Kinderägg, vad jobbigt att fundera fram och tillbaka på ett så stort beslut! När du skriver börja med sprutor menar du då ivf? För mig brukar det hjälpa att fundera på vad jag tror att jag kommer att ångra mest om 10-15 år, om jag gjorde det eller inte...Är det värt att börja med sprutor för att känna att du gjort ett "sista" försök, eller är det det inte? Själv är jag ju 40 och tycer att du är rena ungdomen men jag förstår vad du menar med att det blir väl långt mellan barnen. Hur gamla är dina barn? (för visst hade du väl fler?).

Det är inte ivf utan bara lågdosstimulering med sprutor, har testat Pergo under en längre tid nu men ingen lycka. Är lite tveksam till sprutor då jag mår dåligt och får frukansvärda smärtor av Pergo, är känslig för hormoner. Är rädd att jag skulle behöva vara hemma från jobbet mer än vanligt vid en sådan stimulering, har ganska hög frånvaro ändå pga min Fibromyalgi. Samtidigt så vill man ju testa allt innan man ger upp, vi har ju även pratat lite löst om makeinseminering, ivf blir det inte iaf för det har vi inte råd med.

Jodå vi har fler barn, vi har en hel hög egentligen jag har fem egna och två bonusbarn i åldern 2.5 år, 4.5 år, 6 år, 6 år, 8 år, 15 år och 16 år.  
  • Kinderägg

Jag känner igen mig i det ni skriver, jag skulle också vilja att sex var mer lust och kärlek än vad det är just nu. Vi har försökt sen september 2009 och jag är ganska trött på att det aldrig tar sig. Vi har varit på väg att ge upp flera gånger nu men vi fortsätter trots allt. Än så är längtan större än det jobbiga iaf.

• Kinderägg

Vi har nu bestämt oss för att gå vidare med sprutor trots allt, vi ger dom en chans vid nästa mens. Funderar på att ringa Andrologmottagningen och kanske kunna få en tid för insemination när jag ändå är stimulerad så att säga, det är dock en bit dit så jag tvekar lite.
    Känner mig nervös inför sprutorna, jag sticker hästarna utan problem och skulle säker kunna sticka någon annan också men att sticka mig själv känns läskigt. Ni som använt sprutor får gärna berätta hur det är.  

• Kinderägg
    Bengalen skrev 2012-02-10 17:27:48 följande:
    Vad är det för sprutor?

Det är Gonal-f jag ska ta.
  • Kinderägg
    Vi 4 skrev 2012-02-11 09:30:47 följande:
    Kinderägg, håller med bengalen, det känns inte mkt alls. För mig är det det psykologiska som är svårast, om jag börjar tveka innan jag sticker kan det kännas jobbigt, så jag försöker att göra det så snabbt som möjligt. När jag väl valt ett ställe och sticker så går det lätt. Ska ni inte köra på med inseminering också när ni ändå är igång? Tänker att ni ju kämpat ett bra tag!

Bengalen, hur går det?

Bobofina, toppensnygg kurva, är nyfiken på dagens temp...

smoochiepoo, det är nog så att FF har hunnit smla på sig mer information för varje dag och då kan göra en säkrare bedömning och vågar sätta heldraget för att det finns fler indikationer på att äl verkligen varit (tex att skretet stämmer eller att temperaturerna har ett visst mönster).

Tallbarr, om ni timat bra hoppas jag att FF har rätt att du hade äl nu 

Jo vi borde kanske passa på att göra en inseminering när jag ändå ska ta sprutor. Vi har dock ca 18 mil enkel resa till Andrologmottagningen och jag har lite svårt att få ledig från jobbet. Egentligen är jag dum som sätter upp en massa hinder innan jag ens kollat upp ledighet osv, ska ta tag i det i veckan.
  • Kinderägg

Jag tog tag i saken och ringde Andrologen idag, dom tyckte det var toppen att vi var utredda och att jag skulle stimuleras nästa cykel för då räckte det att vi kom dit när det var dags för inseminaton. Hon tyckte att vi skulle komma redan vid denna ÄL som borde ske i början av nästa vecka men det tror jag vi hoppar över, min ÄL varierar nämligen en del. Känns säkrare när jag tar sprutor så att säga.

• Kinderägg

Idag var jag och fick instruktioner inför sprutstarten, jag fick testa att sticka mig själv och det gick galant, har ju, som tur är, en del extra hull så det kändes inte ens. Sprutstarten blir vid nästa mens och insemineringen borde bli i mitten av mars någon gång. Känns bra att vi bestämde oss för att fortsätta kämpa lite till, efter detta så har vi testat allt så då kan vi lägga ner bebistillverkningen med gott samvete om vi inte blir gravida.

• Kinderägg
    Alandra skrev 2012-02-22 13:34:50 följande:
    Vi 4 - Tack för allt pepp :) Jag pendlar lite med hoppet, men jag vet ju att vi inte försökt så länge än, egentligen. Jag försöker tänka att ju fler månader som vi får negativt, ju närmre kommer vi vårt plus. "Det borde inte vara många månader kvar nu"..

Hur länge har ni som är aktiva i tråden försökt? Och hur upplever ni att det här med tempningen funkar? Stämmer det att luteal-fasen är lika lång varje gång? 

Vi har försökt i 2½ år och min tempning har fungerat jättebra trots att jag inte tempar samma tid varje dag. Min lutealfas har varierat lite men varit väldigt stabil under sista året. När jag fick mitt 2:a och 3:e barn så hade jag en lutealfas på 9-10 dagar, nu är den 13-14.
  • Kinderägg

Ett stort GRATTIS till er som har fått plus !!

Jag hoppades att få tala om en glädjande nyhet idag men tyvärr gick det inte vägen, testade i går trots spottings, var säker på att jag skulle få ett plus men även lika säker på att det inte skulle gå vägen. Jag hade rätt och jag blöder som en tok idag.  

• Kinderägg

Någon som vet vad man ska kryssa i på FF när man tar Gonal-f ? Ska börja med sprutor ni ikväll, börjar bli lite nervös faktiskt.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*