*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
Kinderägg, vad jobbigt att fundera fram och tillbaka på ett så stort beslut! När du skriver börja med sprutor menar du då ivf? För mig brukar det hjälpa att fundera på vad jag tror att jag kommer att ångra mest om 10-15 år, om jag gjorde det eller inte...Är det värt att börja med sprutor för att känna att du gjort ett "sista" försök, eller är det det inte? Själv är jag ju 40 och tycer att du är rena ungdomen men jag förstår vad du menar med att det blir väl långt mellan barnen. Hur gamla är dina barn? (för visst hade du väl fler?).
Det är inte ivf utan bara lågdosstimulering med sprutor, har testat Pergo under en längre tid nu men ingen lycka. Är lite tveksam till sprutor då jag mår dåligt och får frukansvärda smärtor av Pergo, är känslig för hormoner. Är rädd att jag skulle behöva vara hemma från jobbet mer än vanligt vid en sådan stimulering, har ganska hög frånvaro ändå pga min Fibromyalgi. Samtidigt så vill man ju testa allt innan man ger upp, vi har ju även pratat lite löst om makeinseminering, ivf blir det inte iaf för det har vi inte råd med.
Jodå vi har fler barn, vi har en hel hög egentligen jag har fem egna och två bonusbarn i åldern 2.5 år, 4.5 år, 6 år, 6 år, 8 år, 15 år och 16 år.