Inlägg från: Kinderägg |Visa alla inlägg
  • Kinderägg

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

telgebo skrev 2011-03-01 08:31:39 följande:
    Nja, inte riktigt. hade svårt att somna om, somnade kansjke strax efter 05 men jag vet inte 100% kan ha varit precis innan 05 också.

Så fruktansvärt lättad och jag gråter.

Har sån huvudvärk idag så det finns inte. Vanligt vid graviditet? Brukar knappt ha det annars. Har haft det väldigt mycket senaste veckan.
    När jag väntade min äldsta dotter så hade jag konstant huvudvärk i 8 månader och jag hade aldrig huvudvärk innan, min BM talade då om att huvudvärk är ganska vanligt. Har även haft mycket huvudvärk när jag väntat dom andra barnen. Mitt sätt att bota den var med en mugg kaffe eller med Alvedon och en koffeintablett, dricker inte kaffe i vanliga fall så det kanske var därför det hade så bra effekt på mig.
  • Kinderägg
    telgebo skrev 2011-03-01 10:08:08 följande:
    Nu har jag ju hypothyreos och äter levaxin så dhuvudvärken kan ju bero på att jag behöver höja eller sänka dosen. Har ringt mvc och bett att få ta ett prov på mina värden om min läkare kan skicka mig en remiss på det, men nää en bm ska ringa upp mig om några dagar och sedan ska hon isf be läkaren skriva remiss till blodprov, vilket krångel när jag har konstaterad hypothyreos och det är läkaren på den mottagningen som har skött det hela tiden.

Kan inte fatta hur det kan ta flera dagar innan en bm ska ringa upp tar man fel dos levaxin är ju inget bra och jagsom har ett ma i bagaget och tom nämnt det i telfon för dom borde ju förstå att det här kan det ju inte sölas med.
    Ja när det gäller MVC så kan man bli galen ibland, allt tar sån tid och är så krångligt, framförallt så är allt så normalt när man pratar med dom. Ibland är det bättre att ringa till vårdcentralen när man vill ha hjälp har jag märkt, tyvärr skickar en del vårdcentraler en tillbaka till MCV när man är gravid. Obestämd
  • Kinderägg
    ceke skrev 2011-03-04 12:49:24 följande:
    Det där tror jag stämmer rätt bra på oss alla, så Telgebo, ta inte illa upp om jag inte kommer ihåg allt.

Nu har läkaren ringt!! Hon bokade en tid nästa fredag. Hon ska spruta in koksaltlösning i livmodern för att se om jag har någon polyp som ställer till det. Hon trodde nog inte det då jag sist hade en tunn slemhinna (konstigt då jag var där dag 2 i mensen och därefter blödde rätt mycket i 4 dagar till). Om inte så lutar det ev mot en titthålsoperation för att diagnostisera/utesluta endometrios men det ville hon i s f prata vidare om nästa fredag

I like my läkare! Och hihi, hon hade sett dagens ros i tidningen och tackade för den

Är det nån som sprutat in koksaltlösning i livmodern? Ser man då även hur äggledarna funkar? Det vore ju ett plus på vägen!

Åh.. nu har jag ett rådjur två meter ifrån mig, utanför fönstret!
    Undrar om det är det jag också ska få göra sen, jag får dock vänta på en kallelse. Dom skulle spruta in med en tunn slang i livmoderna och även kolla passagen i äggledarna. Jag skulle ta antibiotika två dagar innan och Alvedon + Ipren en timme innan.
    Får man vara nyfiken och fråga vart utanför stan du bor ? Låter ju helt underbart iaf.
  • Kinderägg
    BejbyBoo skrev 2011-03-04 16:45:37 följande:
    Det är en sådan koll jag ska göra om två veckor.
    De spolar in vätska i livmodern och äggledarna och ser på så vis om det är fri passage.

Jag har läst olika här på FL om det där med medicinen innan. Jag har fått smärtstillande som jag ska ta 1h innan, men ingen antibiotika. Har förstått att det är olika på olika ställen. 
    Ja jag har också läst olika om medicin, det konstiga är att jag och Ceke kommer göra spolningen på samma avdelning, borde ju vara samma rutiner då tycker man. Fast vad det jag, det kanske är olika undersökningar trots allt.
  • Kinderägg
    BejbyBoo skrev 2011-03-04 17:38:46 följande:
    Hmmm... ja DET var ju lite märkligt!
    Skriv gärna här om du får veta mer. Jag har trott att spolning och det jag ska göra är samma sak, bara olika namn. 
    Det borde vara samma sak som vi tre ska göra, att spruta in vätska i livmodern kan man väl inte göra på så många olika sätt.
  • Kinderägg
    BejbyBoo skrev 2011-03-04 18:28:01 följande:
    Nej, eller hur?!
    När har ni tid? Jag ska dit ons 16/3.
    Har varit och lämnat 4 rör med blod idag. Hormonnivåer ska kollas och undersökas. Sedan den 18 mars ringer läkaren upp med "domen"...  
    Jag skulle få en kallelse så jag har inte en aning om när det blir, sjukvården brukar ju inte vara allt för snabba när man ska bli kallad. Jag har visserligen väntat så länge nu så jag kan lika gärna vänta ett tag till. Gör ju inget om jag inte får barn i december så att säga.
  • Kinderägg
    ceke skrev 2011-03-04 18:42:34 följande:
    jag vet inte om det är spolning det kallas det jag ska göra. Hon sa att hon skulle spruta in koksalt i livmodern. På så vis så vidgas tydligen livmodern och då kan man med VUL (som jag förstod det) se om det finns någon ficka i livmoderslemhinnan där det kan gömma sig en polyp som i så fall kan ställa till mina spottings. Ingen aning om det är samma undersökning.. Men det känns ju som att om koksalt sprutas in i livmodern, borde den ju även hitta äggledarna. Asch.. ingen idé att grubbla på det. Det visar sig vad som går och inte går att se. Känns bra med en så snabb tid i a f!

Pratade med min kära mormor idag.. hon har tydligen också haft problem med mellanblödningar. För henne försvann de av sig själv tillslut. Hoppas att det blir lika för mig..
    Jag håller tummarna för att det går över för dig också. Mina försvann ju mer och mer efter mina graviditeter så det finns hopp.
  • Kinderägg

Ett stort GRATTIS !! Det där är helt klart positivt i mina ögon.

Idag tog jag ett ÄL-test eftersom jag kännt mig så öm och konstig i magen, inte ont på ena sidan som jag brukar vid ÄL, blev väldigt förvånad när det var positivt. Kanske känns annorlunda denna gång när jag tagit Pergo, hur som helst så är det bara att locka med mig mannen ikväll. Frågan är hur vi ska lösa det hela när vi har 6 av barnen hemma och den äldsta har en kompis här. Två 14-åringar som har lov är ju inte dom som lägger sig allt för tidigt så att säga.

• Kinderägg

Ja man får verkligen hoppas på att gravidvågen sprider sig till oss som fortfarande är ogravida. Ska försöka få med mig mannen för en svängom i sängen ikväll igen, får skicka upp tonåringarna på övervåningen med en laptop och en film.
    Igår kväll när vi hade haft sex så ställde sig mannen helt plötsligt upp i sängen, tog tag i mina ben, lyfte upp mig och skakade mig. Nu jäklar ska dom väl få fart och kunna hitta rätt sa han, jag kan lova att jag skrattade, var inte alls beredd på att bli upplyft i benen.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*