Inlägg från: Kinderägg |Visa alla inlägg
  • Kinderägg

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Tallkotte12 skrev 2011-05-15 11:16:29 följande:
    Ni som haft cykler där ni inte haft någon ÄL, har eran cykel varit längre då? Är nu på dag 17 efter den dag som FF från början sa var ÄL (sedan försvann krysset eftersom tempen sjönk) och börjar undra vart tant röd tagit vägen...
    Min cykel blir alltid längre dom gånger jag inte har ÄL, för mig brukar den bli ca 50 dagar då men det är nog väldigt olika från person till person skulle jag tro.
  • Kinderägg
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-18 10:12:43 följande:
    Stängd mjuk tapp hmmm men inga tester kom tyvärr idag ''suck'' jag får vänta tåligt tills i morgon och om den INTE kommer i morgon ska jag ringa läkaren för att göra ett test hos honom.
    Men vad fan är detta ??
    Tempen är på 36,6 och tappen är stängd och mjuk och massa flytningar som är vita och krämmiga :-/
    e jag skenis iaf ??
    Borde inte den typ vara öppen nu om mensen skulle komma ?

Och hur är tempen när mensen kommer ligger den som jag har nu eller längre eller högre ?
    Det går absoult inte att säga hur tempen ska ligga, det är helt individuellt, man kan enbart säga något om det om man tempat hela sin cykel. Ens normala temp kan till och med variera från cykel till cykel. Det man vet är att tempen går upp efter ÄL och att den går ned vid mens, ibland någon dag före mens och ibland någon dag efter mens. Att känns på tappen är inte heller ett vidare säkert sätt att få reda på något, speciellt inte när man fött några barn, den kan variera ganska mycket i konsistens och öppenhet så att säga.
    Det enda säkra är att göra ett test.
  • Kinderägg

Undrar hur länge man ska orka utsätta sig för detta, BIM närmar sig med stormsteg och jag mår lika dåligt över det varenda gång. Jag vill ju sååå gärna men benen slås undan varje gång, får mer och mer ångest för varje bim som kommer. Vet inte riktigt vad jag vill med det här inlägget, känner mig gnällig och uppgiven idag och då blir det oftast inte så positiva inlägg.

• Kinderägg
    Växjö skrev 2011-05-23 10:26:51 följande:
    Jag skulle lika gärna själv ha kunnat skriva detta. Känner igen mig så väl... Man hoppas så innerligt varje månad att det ska ska bli just DENNA månad som det stora händer... Ibland känner jag bara för att lägga ned hela projektet.. Vi får köpa en hund istället eller nåt! Det är väl typ samma sak Drömmer  
    Har ni försökt länge? Vi har försökt sedan mars förra året och är för tillfället under utredning/behandling.  
    Tja...vi har både hund, katt och sköldpaddor så jag vet inte riktigt vad vi ska skaffa som substitut.
    Vi har försökt sen september 2009, vi är inne på 19:e försöket just nu och det känns verkligen hopplöst. Vi har gjort en utredning men det hittades inga fel så att säga, fick Pergo utskrivet för att förstärka ÄL och nog blir den förstärkt allt, jösses vad ont jag får vid ÄL men någon bebis har det inte resulterat i än dock.
  • Kinderägg
    telgebo skrev 2011-05-23 11:16:56 följande:
    Förstå frustrationen, jag höll själv på i 21 månader och de andra tre äldre tog sig ju på 1 försök vardera så jag fattar inte varför det tog sån tid nu. Om det var otur ålder eller vad det nu var.

Tog det lång tid med dina äldre barn också? För du har barn sedan innan har jag för mig.

Kram
    Det har inte varit några som helst problem med dom andra så jag förstår inte varför det krånglar nu, kanske kroppen som säger att det räcker nu.
  • Kinderägg

Spottings som vanligt, hoppet ute även denna gång, kurvan såg fin ut men den har lurats fler än en gång.

• Kinderägg

Såg att ni pratar om ÄL-test och vill då inflika vad läkaren på fertilitetsmottagningen sade till mig. Hon sade att man inte skulle testa med första morgonurinet då LH inte hinner utsöndras då, vid 9-10 tiden var det som bäst då peaken av LH kommer ganska snart efter man klivit upp så att säga.

• Kinderägg

Jag har också kort mens vilket jag inte haft förut, är lite orolig över om det är därför jag inte blir gravid. Borde kanske kolla upp det men jag drar ut på det hela tiden av någon anledning.

• Kinderägg
    Bengalen: Din kurva ser ju superbra ut, inga spottings eller nåt. Håller tummen stenhårt för dig !!
  • Kinderägg
    Bengalen skrev 2011-07-19 20:52:52 följande:
    Kinderägg: Det kan absolut vara en anledning till att du inte blir gravid om du blöder för lite.

Nattfrost: Tyvärr är det inte bra att ha spottings, varken före eller efter mensen. Mensen ska börja och sluta som en blixt från klar himmel tydligen, vilket min dock aldrig har gjort. Rynkar på näsan

Vi4: Snacka om klockren temphöjning idag. 2 dagar till sedan har du med all sannolikhet ett snyggt rött kryss. Glad

Tack för tummarna Kinderägg och Vi4 {#emotions_dlg.flower}
    Det känns inget speciellt, dock har jag haft en massa creamy-flytningar idag vilket känns oroande. Eller?  Någon som har en annan uppfattning? Har jag någon gång det efter ÄL är det precis dagen innan mensen/spottingsen börjar.
    Jag har ju lite svårt för att verkligen tro att det skulle gå vägen såhär efter 5,5 års försök utan ett endaste plus. Min akupunktör är dock övertygad om att det ska lyckas inom 2-3 månader men jag tror det först när jag ser det. Idag blev det daggmaskskin i örtblandningen, mums fillibabba!
    Dom gånger jag har varit gravid så har jag haft massor med creamy-flytningar innan bim, det har jag aldrig annars så i mina ögon ser det väldigt hoppfullt ut. Spännande !!
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*