Inlägg från: Kinderägg |Visa alla inlägg
  • Kinderägg

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

ceke skrev 2011-02-16 12:29:52 följande:
    Hmm.. jag börjar fundera.. Om ni var jag... skulle ni då avvakta ett försök för att först få provsvaren från vävnadsprover från tappen? Började precis fundera på det... och jag är ju på dag 8 idag så det börjar bli dags att fundera på det då jag antar att ÄL som vanligt är dag 13-14... Nu verkar dock kroppen ÄNTLIGEN ha slutat upp med att spotta för denna gången.. så nu har jag väl sisådär 89-10 dagar utan skiten innan den drar igång igen.. Tjihoo va skönt det är att slippa bry sig om trosskydd för några dar...

Tegelbo: Ser ju fortfarande bra ut på kurvan, men tror att jag också hade varit orolig. Tror faktiskt att jag ska sluta tempa om jag nån gång skulle lyckas bli gravid..
    Jag skulle inte avvakta ett försök, vi tar alla chanser som finns men jag förstår hur du tänker. Skönt att slippa trosskydd, jag har ju själv varit i din sits så jag vet hur det känns med alla spottings. Jag önskar att jag vetat om menskopp när jag hade en massa spottings, jag använder enbart det nu för tiden när jag behöver. Ett av dom bästa inköpen jag gjort i mitt liv faktiskt.
  • Kinderägg
    Vi 4 skrev 2011-02-17 20:47:27 följande:
    Kinderägg, men vilken fin uppgång i dag, tror du fortfarande inte att det kan vara något? Det är väldigt spännande att följa, kikade efter din temp flera gånger i förmiddags innan den kom

Hormonstinn, förstår att det hade varit skönt med en snabbare uppgång, men att gå upp stegvis är något jag läste på FF om, har för mig att det inte var så ovanligt.

Telgebo, så skönt med uppgång i dag, jag tror att du får räkna med lite upp och lite ner, själv har jag inte orkat fortsätta tempa när jag blivit gravid just för att jag blir så fixerad, men jag förstår ju din tanke. Vilken vecka sa du att du fick ma i förra gången?

miapia, är rätt säker på att jag läst att ägget kan fästa redan 5 dagar efter äl, så det kan nog vara så. Men var det inte den pluppen som var vit? Har du tempat annan tid?

AnnJan jag hade precis samma fundering jag var helt säker på äl var på natten men tempen gick inte upp förrän ännu en morgon efter, så då verkade inte min temp hinna upp på några timmar iaf, kanske är samma för dig. Jag letade efter info om det överallt, men hittade ingen mer specifik uppgift om hur långt efter tempen går upp. Gå på din känsla...Kul att få följa dig nu fram till bim!

Bengalen, kul med kryss och roligt att få följa även din kurva nu.
    ä tyvärr så tror jag inte det, är nog alldeles för rädd för att hoppas. Tror att tempen sjunker drastiskt imorgon, känns dock skönt att veta att vi har en tid för utredning nästa vecka. Jag är lite dålig på att få in tempen på morgonen, är dagis och skola som gäller då, håller dig på sträckbänken till em.
  • Kinderägg
    ceke skrev 2011-02-18 17:38:57 följande:
    och jag är också glad! fick precis veta att cellproven samt biopsin från tappen va bra! blev skitskraj när läkaren ringde efter en vecka men hon ville berätta innan hon gick på en veckas semester så jag slapp oroa mig!
    Åhh...vilka underbara nyheter !! Skönt att det finns läkare som verkligen tänker på sina patienter.
  • Kinderägg

Fick en medicin utskriven av läkaren idag, känns lite jobbigt att ta mediciner när man planerar barn men samtidigt behöver jag ju ha den. Det står inget på Fass om att man inte ska ta den om man försöker bli gravid men det känns ändå jobbigt. Någon som har erfarenhet av Klorokinfosfat ?

• Kinderägg
    Tallkotte12 skrev 2011-02-21 12:51:32 följande:
    Den här länken går till info om Klorokinfosfat under "läkemedel och fosterskador"
    www.janusinfo.se/gravXML/template/substance.x...

Så som jag förstår det verkar det inte vara någon fara.
    Tack så hemskt mycket !!
    Stod mest om användning som malariaprofylax, jag kommer ta lite högre dos än för det men slutar man så fort man blir gravid så verkar det iaf inte vara någon fara. Jag börjar med medicinen idag och så får jag fråga läkaren på utredningen på torsdag, hoppas hoppas att medicinen hjälper !

Tack ännu en gång för hjälpen, det betyder mycket för mig !!
  • Kinderägg

Usch nu börjar jag verkligen bli nervös inför morgondagen, jag som har längtat och sett fram emot den så länge. Det börjar gå upp för mig att imorgon KAN vara dagen då hoppet om ett sista syskon släcks och det känns verkligen jobbigt. Hela min kropp värker mer än vanligt, hjärtat slår dubbelslag oftare än vanligt, känner mig otroligt stressad, blir nog inte mycket sömn i natt skulle jag tro. Ni får gärna hålla en tumme för oss imorgon kl.9.

• Kinderägg

Nyss kommit hem från första besöket på utredningen och jag känner mig mycket lättad. Mannens spermier var helt normala, mina blodprover var helt normala, äggstockar och livmoder såg också helt normala ut, inga fel kunde hittas. Det enda läkaren sa var att äggstockarna kan bli lite trötta efter 35 och kvaliteten på äggen kan bli lite sämre. Jag fick Pergotime utskrivet och så kommer jag bli kallad för spolning av livmoder och äggledare.

Känns otroligt skönt att allt såg bra, nu ska jag fira med lite träning och ikväll blir det hockey, imorse fick vi reda på att vi hade vunnit tre platser i "Myssoffan" till kvällens hemmamatch !!

• Kinderägg
    telgebo skrev 2011-02-24 18:11:21 följande:
    Skönt att allt såg bra ut. Har du tagit AMH test? Alltså äggreserv.
    Jag vet faktiskt inte, jag tog prover på dag tre i min cykel men vet inte vad det var riktigt, allt dom kollat såg bra ut iaf. Igår på dag 6 kollade dom med VUL och allt såg bra ut, 5-6 små äggblåsor på varje äggstock kunde hon se.
  • Kinderägg
    Vi 4 skrev 2011-02-24 21:40:16 följande:

miapia, det borde ju vara tabletten som drog ner tempen 0.2, så jag skulle nog discarda den, eller fylla i typ sleep deprived (så pricken blir vit), du sov ju inte 3h i sträck innan.

Kinderägg, så härligt att höra!!! Vad glad jag blev för din skull. Hoppas att lättnaden, pergon och spolningen gör susen. När är det eg. man får pergo utskrivet och vad är det den gör? Får kanske googla lite.

Smurfette, härligt! Roligt att få sitt allra första plus

Telgebo, nej det är kanske inte så lätt att få tag i någon bm innan, men försök att få fram oron när du kommer dit så att du kan få lite extra stöttning! Hoppas du känner dig bättre i morgon!

Trassel så trist, hoppas ni blir friska snabbt denna gång!

Håller tummarna för många fina tempar i morgon!

Ja du jag trodde mest att man fick Pergo utskrivet när man inte har egen ÄL men ack så fel jag hade, jag fick det för att stimulera en bättre ÄL och öka chanserna ifall min ÄL och äggkvalitet är lite sämre.
    Jag ser fram emot spolningen nu även om det inte lät allt för behagligt, hoppas bara att jag få kallelsen fort nu.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*