• ius lexis

Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.

Som rubriken lyder Glad

• Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.
  • Trinity78
    Bedan skrev 2010-09-11 17:38:27 följande:
    Ja Cewin är ungefär lika rätt som Kekilia. Störigt med folk som framhärdar med felaktiga stavningar och hävdar att man ska uttala det på det sätt som de bestämt bara för att de bestämt det. 
    Ja, tänk om folk hade kunnat lyssna lite bättre i mellanstadiet. C uttalas som K framför en hård vokal eller en konsonant och som S framför en mjuk vokal.
    Reproductively challenged
  • Bedan
    Trinity78 skrev 2010-09-11 17:40:52 följande:
    Ja, tänk om folk hade kunnat lyssna lite bättre i mellanstadiet. C uttalas som K framför en hård vokal eller en konsonant och som S framför en mjuk vokal.
    Ja, det är ju jätteenkelt om man bara tänker efter. Carl och Caroline uttalas Karl och Karoline, Cecilia uttalas Sesilia. De flesta av oss som får barn nu har väl haft någon vi känt som hetat både Caroline och Cecilia så att skillnaden blir uppenbar.
  • Trinity78
    Bedan skrev 2010-09-11 17:47:39 följande:
    Ja, det är ju jätteenkelt om man bara tänker efter. Carl och Caroline uttalas Karl och Karoline, Cecilia uttalas Sesilia. De flesta av oss som får barn nu har väl haft någon vi känt som hetat både Caroline och Cecilia så att skillnaden blir uppenbar.
    Exakt. Ändå är det alltid nån som ska försöka hävda att Carina ska uttalas Sarina om Cevin uttalas Sevin. Tröttsamt!
  • Bedan
    Trinity78 skrev 2010-09-11 17:51:52 följande:
    Exakt. Ändå är det alltid nån som ska försöka hävda att Carina ska uttalas Sarina om Cevin uttalas Sevin. Tröttsamt!
    Hehe, det är då snälla Bedan brukar uppmana dem att gå om grundskolan Skrattande
  • Trinity78
    Bedan skrev 2010-09-11 17:57:08 följande:
    Hehe, det är då snälla Bedan brukar uppmana dem att gå om grundskolan Skrattande
  • Primrose

Det är någon kvinnlig svensk författare vars man stavar sitt namn Cenneth (med C vet jag, men inte 100% om det är ett h på slutet eller inte). Suck.

• P S
    Korsriddaren skrev 2010-09-10 04:34:29 följande:
    Det finns en (1) person i hela Sverige som heter Jöns-Erik i förnamn, så det är nog inget vidare utbrett fenomen.
    Vad kul att just jag råkar känna honom då! :)
  • Karo Lina

jag tycker att Fanny är riktigt fult!

• Kokomo
    Bedan skrev 2010-09-11 17:30:08 följande:
    Så om jag säger att jag inte gillar namnet Dragan och att jag har dålig erfarenhet av folk som heter så så betyder det att jag avskyr en stor del av befolkningen på Balkan? Ok...
    Öh nä? Personen ifråga sa att alla arabiska namn var fula, inte ett.
  • Sandrisen80
    Kokomo skrev 2010-09-11 22:23:15 följande:
    Öh nä? Personen ifråga sa att alla arabiska namn var fula, inte ett.
    Om man säger att alla arabiska namn är fula så har man väl bara hört  de vanliga som Mohammed, Ahmed, Ali mm, och de är väl inte de vackraste namnen, men det finns mängder med fina arabiska namn!
Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.