7 michelingodingar skrev 2010-12-03 09:28:44 följande:
xgirl:stackars selma som blir såkall om händerna,hoppas ullvantarna ska hjälpa nu!!
herregud jag måste bara fråga anser ni att det är ok att folkgår och river ut kläder o sånt från UFFs containrar och plockar med sig kläderna???? jag tycker det är åt helvete fel här skänker folk kläder o även grejjer för att organisationer ska kunna sälja eller skicka till välgörnade ändamål men igår blev jag påhoppad o kallad rasist och att jag var en idiot för dom stjäl ju inte från mig men det kvittar väl det är liksom bara saken o göra så!!! jag skrev att det var väl inte så konstigt att invandrare fick dåligt rykte när dom gör såna saker o det blev jag kallad rasist och idiot för men jag står för min åsikt och är absolut ingen rasist alls ja herregud ni skulle läsa det som skrevs!!!!!
Nej, men det är väl klart att det inte är ok. Det är ju bara konstigt att tycka det är ok. Det är att stjäla, för man skulle ju inte bara fa plocka at sig en cykel som star utanför nagons hus tex. Och det är väl klart att man "ska" reagera även om det inte är fran en själv de stjäl. annars kan man ju resonera som att det är helt ok att sta och kolla pa om nagon gör andra saker som är fel, typ mobbar, eller slar nagon osv (sedan kan man ju diskutera i vilka fall man ska ingripa, men knappast nagon skulle säga att du är idiot om du säger at ett barn som krossar rutor...).
Sedan maste jag väl säga att jag personligen inte skulle skrivit "att det inte är konstigt att invandrare far daligt rykte". Jag brukar försöka att inte dra in ursprung i en fraga där det egentligen inte är relevant eftersom det ju kan uppfattas som rasistiskt. Men jag antar att de som kommenterade pa detta i detta fall, troligast bara skrev det för att irritera dig
Xgirl83 skrev 2010-12-02 22:49:11 följande:
Förresten har jag just köpt plastad frotté på Tradera. Selma säger då och då att hon inte vill ha blöja på sig när vi ska ta på nattblöjan och nu ikväll fick jag nästan ta på henne den med våld. Blöjan är ju alltid jättetung när vi tar av den på morgonen så jag vet inte om hon är redo än. Skulle vi sätta på henne blöja på dagen så skulle hon ju kissa i den med, så att hon kissar i den behöver kanske inte betyda något. Vi vet ju inte heller när hon kissar i den, kan ju vara när hon är vaken.. Så vi får se. Känns så dumt att tvinga på henne blöja när hon inte vill.
Miriam kissade ju ocksa i nattblöjan innan vi tog bort den, men när vi slutade med den sa var hon torr pa direkten. Sa pröva ni. Vi väckte dock henne innan vi gick och lade oss och tog med henne pa toaletten.
I helgen var vi i österrike. Det var roligt. Miriam fick rida pa en ponny och tyckte det var sa roligt. Jag och Markus var ute bada kvällarna och en gang at vi middag själva pa en restaurang och en gang med hans bror och tjej. Skönt att komma ut lite.
Men Benjamin är sa förkyld och far dessutom tva tänder uppe, sa han har varit jättegnällig pa nätterna. Och inte vill han lata sig sövas igen av nagon annan da han vaknar som han gjorde tidigare. Sa nu är det lite svart att ha barnvakt. Och ganska jobbigt för han vill ligga och suga pa bröstet mest hela natten, sa jag blir inte direkt utsövd pa natten. Hoppas han snart börjar sova bra igen.
Välkommen hit (igen) CA! Sorry, borde han kopierat in lite mer i andra traden, men jag har inte varit speciellt aktiv pa senare tid, sedan jag började jobba.
Nej, nu ska jag snart lägga mig, sa far kommentera mer senare!