• Ain

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Nu ska jag iväg pa första jobbdagen! Spännande. Synd bara att Benjamin blivit sa förkyld med feber och snuva. Da de har feber ska de ju dricka mycket men han bara grät imorse och ville inte suga. Troligast är han för snuvig. Han som inte är sa förtjust i att dricka fran flaska heller... far se hur Markus löser det. Annars far han väl komma med B till mitt jobb sa att han atminstone dricker lite. Han far väl försöka med mugg ocksa kanske det gar bättre. Igar kräktes B. igen ocksa... Tur att Markus är ganska lugn sa han blir nog inte stressad utan fixar det här. Stackars lillkillen bara vilken start pa "inskolningen".

Vi hörs!

• Ain
    Glittrax skrev 2010-11-16 13:25:32 följande:
    Varit på RUL idag, och blev flyttad från 12 april till 27 april!nääää!! bebisen var alltså för liten för att vara i v 19+0 idag. ! Allt såg just nu normalt ut det hon såg. Hon som gjorde Ul sa att vi inte skulle vara oroliga att det var nåt fel, alla bebisar har samma mått denna tid, men är det alltid så? jag skakar fortfarande och har gråten i halsen... ska inte oroa mig men kan inte släppa det... ska på nytt Ul 3 dec.. får väl hoppas att det är ok då med!

Fick dock höra att livmoderna ligger fritt och inte växt ihop med snittet! skönt! den låg på perfekt ställe för att ha gjort snitt sa hon
    Med Miriam blev jag ocksa flyttad för att hon var för liten men sedan (visserligen var det pa 12 veckorskollen) men sedan sa blev vi flyttade tillbaka till det datumet som jag trodde det var. Sa det där kan ibland vara lite si och sa. Om BM inte var orolig sa var det säkert helt ok.
  • Ain

Grattis Selma! Ni verkar ju haft en fin dag!

Oj vad jobbigt med depression pa allt Zandra. Men vad skönt att du äntligen har en bra läkare. Typiskt att du inte kan fa henne som fast   Men atminstone händer det nagot nu.

Hinner inte skriva mer nu. Lite mycket med jobbstart (det gar bara bra än sa länge. Tyvärr är Benjamin lite sjuk.) och kusin som just kommit sa far skriva mer sedan!

• Ain

Xgirl: lactulos? FAst jag vet inte om man far get det till sa sma.

• Ain

Xgirl: vad kul att kalaset blev sa lyckat! Jättefina tartor. Coolt med den orangea tartan
    Och bilarna blev ju jättefina. Lite udda sadär...

Oj att Linn redan ställer sig upp! Vilken tur att ni sänkt botten da! Det borde vi kanske ocksa göra da, Benjamin ställer sig ju upp pa knä nu och kan sta sa utan att halla i sig. Men han drar sig inte upp själv till staende ännu. Bara om man haller honom i händerna, inte pa möbler och sa.

Ojda, ja det var ju inte sa mycket framförhallning, men kanske kul ända för Linns och Noahs skull? Har Dans mamma inte sett honom sedan han var sa liten?!

vilken gullig liten kille Madde! Benjamin har börjat vakna och tokgrata sadär Jag hoppas att det bara är för att han är förkyld, men om Julius ocksa gör sa kanske det är nagon slags fas?

Barbamma: synd att jackan inte passade sa bra som du hade hoppats. Men nu blir du ju varm iaf...

• Ain

madde: joda, det gar bara bra pa jobbet. Jättekul faktiskt och skönt att jobba med svenskar här nere! Känns lite annorlunda, faktiskt Men pendlingen är jobbig faktiskt, jag far aka strax efter sju och börjar halv nio...  Det gar iaf bra och funkar även jättebra med min kusin  och Benjamin. Men det är klart, än sa länge är allt lite kaos och ostrukturerat, innan man fatt in en rutin med hämtande osv

• Ain

Bild pa Benjamin. Lite suddig, för jag fick croppa den för att fa in den. Den var för stor. Egentligen kan man väl spara om den, men jag var för lat...
  • Ain

hehe, maste bara snabbkommentera, Miriam har faktiskt luciakrona. Det var ju ett maste eftersom hon har sjungit pa luciasangen sedan förra aret (!) och kan sangen utantill. Sa kusinen fick ta med sig en luciakrona ner
    Och pa lucia är vi inbjudna pa luciafest hos ambassadören Sa roligt kan man ha det när man jobbar som man gör Och sa ska vi till svenska kyrkan ocksa, och da far vi se om Mimi vill ga med i luciataget.

• Ain

zandra: jag har noterna till tva sma underverk, sa hinner ni inte fa dem i tid scannar jag dem och skickar till dig! Kanske jag har kvar mailet tom sa att jag slipper scanna. Säg bara till om jag ska skicka dem!

Maste i säng nu, hinner inte skriva mer Lang dag idag da jag bla statt pa FN-basaren, da alla länder sätter upp olika stand och Sverige bla salde glögg och gravad lax. Da kom en fran Kongolesiska tv:n och ville filma. Sa nu ska man vara i Kongolesisk tv Känns lite udda faktiskt. Jag fick sta där och halla i en mikrofon och prata pa franska till "det kongolesiska folket som tittar"

Gud vad fin klänningen blev tillslut Zandra. Bra gjort!!!

• Ain

Jag hittade den förresten supersnabbt, sa om du inboxar din mailadress sa skickar jag den till dig imorgon!

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)