Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

am zandra: nja OM han väl somnar i vagnen så sover han på sin höjd 20-30 min bara annars är det enbart sängen som gäller för att han ska sova och innan var det enbart vagnen juObestämd

suck ja ska det vara så svårt o få lite stöd i mitt beslut...jag tycker eg inte det men men....

jo då jag hittade böcker på tradera så ena boken köpte jag på köp nu och det blev 245 kr för den med frakten och den andra boken går ut om ett par timmar o ligger på 100 kr just nu så om jag har tur med den så kommer jag hamna på halva priset iaf!!!

så pratar ju alwin just nu som noah gör,vissa saker fårstår man mer än väl vad han säger men oftast säger han "vaaa äää däää" och luta, näää och sen blurrar han ju så man inte fattar ett smack men om man inte förstår vad han säger så har vi lärt honom att visa oss istället och då brukar han dra i ens kläder så man ska följa med så pekar han o då vet man oftast vad det är han menar

tråkigt o behöva åka iväg på såna onödiga möten eg
    men du då kanske du ska dra ner på katrinplommonpuren eller messmör eller vad det nu är du ger henne pga magen??!! det är en balansgång det där så är det med agathon oxå och man lär sig till slut vad som är lagom

• 7 michelingodingar

pilea haha hoppsan ja ibland kan man vara så himla trött så man inte vet varken ut eller in men somnat ifrån så har jag nog aldrig gjort däremot varit så trött på morgonen så när jag ska sätta på kaffe förväxlar jag o har tagit vällingpulvret iställetTungan ute

men så trevligt då kan abbe och alve ta varandra i hand då för så har abbe varit sen förra veckan och det tär på mitt tålamod kan ja säga!! dessutom har vi alwin som helt plötsligt blivit så fruktansvärt mammig så det är inte sant han kan inte göra något själv nu sen freya började på dagis utan hänger på mig hela tiden o springer efter mig kvittar om jag försöker sysselsätta honom så han komm igång så släpper han allt så fort jag går!!
    du ska bara se honom just nu han klänger på mig sparkar på mig osv för att jag ska leka med honom o just nu väntar jag på avslut på ena boken på tradera så jag vill ha koll på den ju så börja studera nu kan ju bli ett intressant kapitel oxå

får hoppas smakisarna har hjälp till nått litet iaf så han ökar den lilla skrutten

• 7 michelingodingar

pilea:hehe ja 2 ggr har det hänt att jag tagit fel

det är ju så att man blr så arg när man står mitt i det och sen när man ser tillbaka på morgonen så undrar man varför man inte gjorde på det eller det sättet tills man står där igen o tjatar sig blå o blir ovänner vilka fasoner barn kan lägga sig till medSkrikandes

tycker absolut att r ska ta max o testa på lördag i värsta fall får han väl åka till dig med honom

usch ge sig ut i regnet du er inte klokFlört 

idag fick barnen med sig vantar o mössa  till dagis meninsåg att abbes mössa är på tok för liten,har ju beställt mössor av fangoria så jag vet inte om jag ska köpa nån ny tills jag får dom av henne!!¨
    suck klängapan lämnar mig inte ifred alls idag ligger i mitt knä o nu blev han arg för att jag skriver här så då klänger han ända uppe vid mitt huvud o kör in fingrarna i öronen på mig o nyper i fläskeyt på mig sicken skitunge man har vaFlört tur vi ska åka o hämta abbe o freya snart så mamma får semester

• 7 michelingodingar

skulle skriva men nu vill inte barnen vara snälla mer så jag återkommer ikväll maken jobbar på öland så han kommer ev inte hem på några dagar nu så man får ta allt själv Foten i munnen jaja dom ska snart sovaFlört

• 7 michelingodingar

pust nu är dom minsta duschade o lagda iaf!! men jisses idag tror jag dom röjt järnet mer än vanligt som duracellkaniner!! dessutom har jag haft en dust med filippa gode tid säger jag bara men denna gång så gav jag mig bara inte hur mycket hon än skrek o gapade här!!

catha:sääger som pilea välkommen hit men jag håller mig nog här oxå

madde:haha nää inte agathon han kan knappast klättra upp vid huvudet på mig nää det är alwin som är en liten klängapa dom dagar han inte har abbe o freya hemma o slåss med
    tråkigt att du mår dåligt,hoppas det ger med sig snart!!
    kul med shopping
    njaa reser o reser,han åker runt till bönderna o servar deras "stall" fixar utgödslingar säljer vissa produkter,bygger nytt osv han har ett område på ca 10 mil åt varje håll men nu var det ett ställe ännu längre bort där dom behövde en extra man på jobbet och då fick maken ta det meningen var att han skulle stannat där då vi har ca 15 mil dit och han inte visste hur pass länge dom skulle jobba till men nu bestämde han sig för o åka hem o åka tidigt i morgon bitti igen då!!

men vad är det för pluttar ni har trots att agathon är född i v 35 så väger han som en liten sumobrottare

am zandra: men vad stadigt hon sitter jösses det där är då ingen liten bebis längre fina kort på dom!!
    så meningslöst o behöva åka så långt för så kort tid
    kul att du hittat en sån billig kostym,vad kul o kunna fynda så där
    bajset kan inte bero på att det är tänder på g då??.....
    men stackars noah fy vilken panik får hoppas han inte gör om det igen!!
    suck ja jag fasar lite för o plugga på distans med 2 små hemma o som det är nu med alwins klängighet o agathon som är missnöjd med ta mig tusan allt o man bara ska bära o bära så undrar jag om man tagit sig vatten över huvudet men ja det får fasen bara gå på nått sätt!!

• 7 michelingodingar

just ja jag fick tag i bägge böckerna o istället för 800 kr så hamnade jag på 400 kr så jag är rätt nöjd med o ha kommit undan med halva priset iaf

• 7 michelingodingar

madde:hoppas han fortsätter sova!!
    hehe ja du igår var vi på bvc o då vägde agathon 8,2 kg och är 67,5 cm lång han är som en liten sumo

jobbigt att di tycker det är jobbigt när han är borta,finns det nån chans att han kan jobba mer omkring hemma? eller att han får byta jobb?? vi hade så för 3 år sen då jobbade maken först sitt jobb o åkte hemifrån  senast 6.30 kom hem ca 16.40 åkte vid 17 o jobade kanske tills framåt 21 ibland t o m till 00 o så var det 7 dagar i veckan o det höll på o knäcka oss men så bytte han jobb o sen dess har allt vänt!! det var så jävla jobbigt så en kväll slängde jag till barnen svarta sopsäckar sa åt maken o fara åt helvete o bad barnen plocka ihop sina grejjer!!

• 7 michelingodingar

madde:hehe ja en stor kille är han nog allt
    här ska maken åka iväg på robotutbildning v 46-48 (har jag för mig det var iaf) och är då borta 14 dagar i ett sträck men hela utbildningen tror jag var runt 2,5 månad så tack o lov att dom delar upp den iaf tycker 14 dagar är tufft o vara själv men jag har varit det förut så jag vet ju att det kommer o gå även om det är tufft!!
    har du pratat med din sambo om hur du känner?

Glittrax:men din stackare prata med din BM o få något utskrivet så du kan få bli en människa igen kan inte vara lätt när du redan har en liten o ta hand om oxå!!

vad kul att det släppt för nova nu och att ni fått henne blöjtorr

am zandra:jo men tänderna kan ju spöka länge innan dom väl kommer nää men blir det inte bättre så prata med bvc om det!!
    vad kul att hon blev så nöjd med brudklänningen

Ain: jaa du om du kan sy igen det så gör det är det så pass litet att du t o m missade det så är det nog ganska stor chans att hon oxå gör det personligen så skulle jag nog mailat o påpekat det lilla hålet iaf men jag vill gärna ha så nöjda köpare som möjligt så jag försöker vara så kritisk i mina objekbeskrivningar så man får pos responsSkrattande jag sålde ett paket med kläder efter sonen nu o hade missat en fläck på ena tröjan som jag mailade om och erbjöd o dra av 10 kr som kompensation o det var helt ok!!

blääää inatt höll agathon låda igen mella 22-01 fattar inte hur vi ska få rätsida på det här för håller vi honom så pass mycket vaken som det behövs för att han ska sova om nätterna så har vi en sån övertrött bebis som bara gråter och är missnöjd med allt och får han sova ja då är han vaken nattetidSkrikandes

idag ska mina barn göra en tårta åt migSolig

• 7 michelingodingar

am zandra: säger tack här oxå och ja men kom du så ska du få tårta lexan o abbe skulle baka chokladtårtan som var med i icas reklamblad denna veckan(eller ja här var det ett recept med på en tårta i reklambladet) men dom skippar körsbärssylten och smälta choklad som skulle vara på o har bara grädde på chokladtårtanTungan ute

har funderat på om det är nån fas oxå för han har ju sovit superbra ända fram tills för ca en månad sen så jag får väl hoppas detta ger med sig snart!!

hoppas det blir bättre med hennes mage med den ersättningen istället då!!

madde:ja verkligen 2,5 månad det hade jag då inte gått med på!!
    usch ja behöva kliva upp i ottan är inte kul det heller alwin var ju sån så man fick kliva upp 05 på morgonen bläää
    ja jag fyller år idag

suck ger upp alwin leker klängapa idag oxå får försöka o aktivera honom innan han river huset OCH mig

• 7 michelingodingar

madde. tack så mycketSolig

xgirl. visst är det jobbigt när dom inte kan sova längre än så i vagnen,man känner sig helt låst ju!!
    hoppas dety g¨går bra för selma utan blöjja idag!!
    tack för grattisetSolig

usch jag blir snart tokig, alwin vägrar göra något själv nu sitter han dock o kör med en lastbil på golvet men idag vägrar agathon sova så nu är han såååå övertrött så inget duger o man får konka o bära o han bara gråter o skriker för o tystna 5 sek o så vrålar han igen men SOVA det vill han då rakt inteSkrikandes ska se om han somnar i bilstolen nu då vi ska hämta abbe o freya skulle vara bra om han ville sova en stund för vi ska till bvc med alwin sen vid 15,30 ju!!

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)