Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

xgirl: hur går det med körningen? Har du fått vagnarna sålda?

am zandra: roligt att dutyckte det blev fint med möblerna känns helt underbart att få sån bra plats vid matbordet en jätteskillnad!! Det gamla köksbordet o stolar satte jag in i vardagsrummet så har vi det som extra och där får även barnen sitta och måla, dega osv Det nya köksbordet är förbjudet att göra sånt vid

usch jag vet att jag eg inte borde tänka så och att jag precis har börjat men ändå, är väl mitt självförtroende som jag kämpar med som gör att jag känner så här
    Ena min lärare var (hon jobbar själv som avdelningschef på ena medicinavdelningen där jag var)  var ju och hälsa på mig igår och det första hon ber mig om är att vara helt ärligoch säga hur min LIA varit och först tvekar jag till  om jag ska vara helt ärlig men hon ville absolut att jag skulle vara det så jag berättade om min handledare och min lärare sa att hon hade sett det direkt på mig när vi sprang på varandra under första veckan jag var där jag blev helt ställd, är jag så lätt att läsa??!! som en jävla öppen bok...... hur som så kändes det ändå skönt att ha berättat för henne ch min lärare blev arg och sa att det var ett uruselt beötande jag hade fått och detkvittar hur stressad man är så SKA inte det gå utövereleverna!! Men så sa hon med glimten i ögat att personalen där verkade ha en fruktansvärt låg stresströskel Hon frågade också om jag pga detta blivit avskräckt men jag sa att nej absolut inte jag har trots min handledare haft en jättebra LIA och trivts kanon med allt jag fick göra!! Min lärare skulle dock ta med sig det jag hade berättat till högsta chefen där och påtala detta med att handledarna verkligen måste ha tid för eleverna och att just den jag hade inte kanske borde ta sig an elever hädanefter!!

Vad jobbigt att det är sån berg och dalbana för dig just nu. Kanske kan varara för digatt få komma ut och göra lite annat! Hur funkar det för Dan o ha barnen? Hur känns det för din del nu?

Har du funderat mer om du ska börja plugga till hösten o läsa till lärare eller låter du det vara nu?

Evanor. åh snart är bebis här ju
    men vad fan vilken otur ni har med allt nu vad snällt att din mamma kunde hjälpa till med så pass mycket pengar

Var på ny kontroll med agathon på barnhabiliteringen i veckan och han har kommit ifatt vad det gäller motoriken så det var ju positivt. Däremot så blir det ny koll till sommaren för han är fortfarande låst på högersidan i nacken så han vänder sig gärna åt vänster håll när han ska kolla bakom sig. Han vänder sig ju åt höger men inte så pass mycket som dom vill att han ska kunna göra och lägga huvudet åt sidan gör han inte för då stramar det i nacken så när vi tränar o gör så så tar det emot ganska mycket. Dessutom så har vi också märkt att när han har suttiten stund i sin matstol så verkar han bli stel i höfterna för han går jättesteltnär an sätter ner honom på golvet, verkar litesom att det låser sig i höfterna på honom!! Sjukgymnasten föreslog att vi skulle köpa en stokke stol så han kunde ha fötterna på ett stöd men shit dom är ju svindyra och går ju skitfort på blocket!!

Fick tillbaka mitt prov om lagarna i veckan också och jag fixade det med inte med toppresultat men jag klarade mig iaf, jag hade 92 rätt av 110 rätt så ja jag är ganska nöjd ändå med tanke på ämnet

Just nu är Uno med Filippa på pingistävling får se hur det går för henne

• 7 michelingodingar

Ain: fina bilder på barnen och  vilken fin tårta du har gjort!!
    Verkar vara ett väldigt avancerat jobb duhar

Am zandra: ja jag får försöka tänka som så att jag har ju inte dåliga resultat på läxor och prov iaf
    Jag har lämnat in min LIA rapport nu och jag var ärlig i min bedömning så nu vetefan om jag ska våga söka sommarjobb där

Vad skönt att mötet gick bra och att du nu har en plan färdig
    roligt att du fått en sån bra vän i din granne där!!

Vad jobbigt att behöva gå ifrån Noah vid lussefirandet och säga att detvar pappa som skulle hämta, hua

Xgirl: här finns inte heller  tiden vid datorn på samma sätt som förut, och när man kommer hem runt 17 varje dag så prioriteras inte datorn nämnvärt så känn dig inte ensam

En kort vecka kvar i skolan i morgon har vi hemstudier på fm så vi har inte lektioner förrens 12.40 i morgon!!!! tisdag är en heldag och på onsdag har vi inga lektioner utan då harvi aktiviteter med de som går sista året på administration i vården och på kvällen håller skolan en julmiddagför alla i skolan som vi måste gå på men sen har jag JULLOV kan knappt fatta att jag nu gjort 1 hel termin i skolan redan

• 7 michelingodingar

Evanor: Stort grattis till tösen!!

Ain: stackars Miriam, hur är det med henne nu?
    Jaha, jag trodde du också höll på med forskning o så. Lät så komplicerat när du sökte jobbet

Am zandra: skönt att det inte var hårddisken som kracshat!! Min dator lägger nog snart ner, den har börjat att stänga av sig hipp som happ
    HUr är det med Noahs ögon?

usch jag får hoppas du har rätt och att min handledare jag hade tar det som pos kritik

Här är vi alla lediga nu och idag ska jag till tandläkaren Foten i munnen måste även fixa lite med mat o så som ska med i morgon.
    fick tillbaka ett läxförhör där jag hade ett enda sablans fel "MORR" sen hade vi test i med doc dagen innan avslutningen ju och vi fick resultatet till avslutningen och jag klarade mig men även denna gång så var det 1-minuspoäng för enkla stavfel och om man skrev i fel mall eller inte hörde ordet eller hade större stavfel så fick man 5 poängs avdrag osv och givetvis så är det alltid något jag inte hör eller så hör jag fel ord så jag fick 17 poängs avdrag fy fan jag har sån prestationsångest när jag ser att flera av dom i klassen har kanske 1 enda fel osv så jag kan fan inte ens glädjas över att jag klarar proven jag vill också vara i toppen ju!!!! enda pos var att jag hade full pott på  orden som vi hade test på denna dag också!!

Har kikat runt lite ang jobb som läkarsekreterare och just nusöker dom en till en vc ett par mil härifrån funderar på o söka fastän att jaginte är klar sen söker dom semestrvikarier runt i kring här så nu ska jag slänga in lite ansökningar tänkte jag, ena stället som jag ska vara på v 7-8 söker vikarier så man kan kanske kolla där med

Vill passa på  och önska er alla en riktigt GOD JULTomte

• 7 michelingodingar

xgirl:denna gången var det faktiskt riktigt roligt att gå till tandläkarenTungan ute Min tandläkare sa att jag har kommit upp i högkostnadsskyddet och betalar då bara hälften så nu ville hon att jag skulle komma innan mars för då nollställs högkostnadsskyddet och jag får börja om o enl henne så är det "bara" 4 tänder kvar att fixa men jag sa att jag har inte pengar det är det som fattas för att jag ska kunna fixa allt. jag fick min framtand lagad så nu är där inte en mörk fläck längre sen en kindtand fixade dom och jag trodde det skulle kosta en ganska stor slant kommer ut och ska betala o det kostar mig ca 500 kr och då är det en jävla straffavgift på 350 spänn  för ett sent återbud så ja det kostade inte alls mmånga kronor att fixa!!  dessutom tog hon bara betalt för framtanden så jag undrar om hon ville vara lite snäll el något

am zandra: ja fy vad mycket sjuk du varit detta året,får verkligen hoppas att nästa år blir ditt bästa år
    jobbigt med Acoa mötena bara, verkade ju verkligen vara något som du tyckte om och behövde!!

Ain: vad mysigt ni verkar ha haft det!!

Julen ja ja vad ska man säga...... Några dagar innan jul fick vi veta att nu hade makens bror o hans tjej köpt julklappar åt våra barn, vilket slutades med för 4 år sen så lite panik att fixa åt deras familj men det löste sig. MEN jag kände att ja ska dom få så ska svägerskan o hennes barn med få usch tänk om deras tjejjer suttit där och fått se hur alla andra får julklappar utan dom av oss så jag köpte åt allihopa och jaaa ni fyy fan hade jag vetat hur jävla otacksam och sur svägerskan hade blivit så hade jag gett fan i det istället för att bli överraskad och glad så fick vi höra att vi minsann hade slutat köpa för 4 år sen och att deras barn minsann var införstådda med det osv osv osvDemon och vilken jävla släkt som inte fattade ja ni kan säkert tänka er!! Sen vräker hon ur sig till mig att snart så kan vi inte fira jul tillsammans för vi är för många. Och jag sög ju åt mig direkt eftersom jag vet att vad hon anser och skulle inte förvåna mig omhon kommer att fixa så det blir så inom det närmsta dessutom satt hon o sucka o hade sig över att barnen var uppe i varv och hon tyckte att jag skulle skaffa ett liv sen när barnen blir stora (vi satt o prata om barn o barnbarn osv och jag sa ja vad fasen ska jaggöra när jag inte har några barn sen och sa att jag får ta hand om barnbarn istället) ser ju verkligen vart vi lägger våra värderingar och hur olika dom är. Är så trött på att folk har så mycket åsikter så jag spyr!!!!!

ja ja ska inte tråka ut er med detta mer

Annars är det lungt här jullov ett tag till och det känns att man börjar koma ner i varv nu!!
    Uno har blivit erbjuden ännu ett hus av en bonde som håller på o starta upp robotar i sin ladugård och det är så in i helsike stort så uno kommer i princip bo där när allt är klart!! Jag sa att ja kan dom erbjuda ossett stort hus med 8 rum och kök, 2 badrum och en stor tvättstuga så hänger jag på o flytta dit Uno skulle prata med mannen därDrömmer han trodde inte dom  skulle vara svåra o fixa det men jag bara skrattar åthonom får väl se vad framtiden visar

• 7 michelingodingar

xgirl:ja visst kan jag förstå att hon kanske tyckte det kändes dumt men va tusan det var ju vårat val och hon kunde väl bitit sig i tungan då istället
    suck ja den där utbyggnaden ser jag inte inom den närmsta tiden. Pengarna har behövts till annat så vi har fått lägga bygget på is däremot så pratar vi om att riva de stora snedgarderoberna som är inbyggda i freya och agges rum och isolera väggarna och sen dela av det rummet. Men vi får se något måste vi göra iaf känner jag. Var inne på om fredde skulle få ta det lilla rummet som abbe och alwin har och sen flytta ihop alla 4 små så de 3 stora har varsitt eget kryp in åtminstone.

Vad skönt att du kunnat minska din medicin. Hur mår du nu när du kommit igång att börja jobba o så igen? Hur går det med husletandet? och andreas utredning?

Am zandra: Nämen vad skönt att du blivit omhändertagen av Dan, något på g igen
    Vad tyckte du om twilight-filmerna? Jag såg filmerna för ett tag sen, tyckte dom var så där men var ändå tvungen o kolla på dom vill se sista filmen som kommit nu.

Här var det ett lungt nyår, syrran o hennes kille och vår mamma var här och vi åt planka med oxfile eller ja jag åt fläskfile på min. Kl 04 på natten så blev vår brevlåda totalt söndersprängd IGEN så  jag började året med en polisanmälan VI HAR FÅTT NOG kan jag säga er. våran granne som bor mitt emot hade sett 3 grabbar göra det så vi har våra aningar och igår kväll så smög det runt JUST DET några grabbar varav  ena i den jackan som grannen beskrevDemon men nu gav dom fan i oss för brevlådan ja den fanns ju inte och ingen ny var uppsatt{#emotions_dlg.djavulsk} Måste iväg och fixa en ny idag så vi får våran post men nu har vi snart vidtagit åtgärder så då är dom meeeeeer än välkomna tillbaka moooaaahhaaaahhhaaa Tungan ute 
    Annars är det förkylningstider här och abbe har strul med sitt ena öra men på torsdag ska vi till öron-näsa-hals mottagningen så då kanske dom kan se vad det är som gör ont till o från!!

• 7 michelingodingar

Idaflisan: Hur lever livet med er?

Ain. 7-rätters middag shit vad var det på den menyn då?
    Hoppas allt kommer funka med den nya au-pairen.

Am zandra: Vad roligtt att det går framåt för Noah!!
    Skönt att Dan äntligen fått en diagnos, kommer han få nån annan form av hjälp o så nu?

Här händer väl inte för mycket,har fixat o grejjat lite och för 3 dagar sen tog ju abbes rör iöronen ur för de låglöst i örat och nu har han en öroninflamation och 39 graders feber trots ipren, tjoohoo vad lägligt när jag börjar skolan i morgon medFoten i munnen fasar för att det kommer bli en jävla massa ont i öronen framöver

Något annat roligt är att jag ska bli moster Men am zandra du vet ju vem det är så skriv inget på fejjan bara!!

• 7 michelingodingar

xgirl: Beklagar sorgen

kan kanske trösta digmed att min karl är likadan som Andreas, han har oxå en jättehög med kläder vid sin säng som jag bett hundra gånger om att han ska ta bortSkrikandes Han gör aldrig något klart här hemma heller så  jag blir helt galen!! I helgen tog jag och satte upp fönsterbrädor i barnens rum förbannad var jag o krångligt var det men jäklar skam den som ger sig

Evanor: åh har du inget kort på lillfia så vi får se henne? Den 20 juli är det dags för henne att få så hon har precis gått in i 13:onde veckan Jag bara hoppas detta går vägen nu efter den resa dom fåttgenomgå för att komma så här långt!!

Glittrax: ja kan kanse vara en rolig ide Vi är ju många som hänger där!!

Idaflisan: ASG ja kanske varför inte skullenog vara lugnast så
    13:onde veckan har hon kommit till nu och så långt har hon inte kommit i sina graviditeter!! Var sista försöket nu innan IVF som det tog sig för dom

Första dagen i skolan är gjord och vi har 5 papper med medicinsk terminologiord tills i morgon som ska vara gjorda och sen blir det prov på ett av papprena redan på fredag Tyst Här körs det på stenhårt redan;-.)

• 7 michelingodingar

xgirl: hoppas Arvid snart är pigg igen!!
    Oj måste ju kört i rejält eller? otäckt hoppas han inte blev skadad.
    Finbilen ser ut o va!! syrran har oxå en Kia.

Här kan man verkligen hålla sig för skratt just nu. I torsdags insjuknade alwin och agge med magsjuka. I lördags insjuknade abbe i magsjuka OCH agge och alwin IGEN. natten mellan sönd-månd insjuknade jag och freya. Igår var det dagsför agge,abbe och freya IGEN sen har ingen spytt under natten och nu spyr freya som en räv här Till råga på allt har jag en karl som är en jävla aretsnarkoman och jag spyr galla över karln just nuDemon Jag fick ta vab i fredags och sen insjuknadeju jag men inte fan var han hemma och tog barnen åt mig NEEEEJ då utan iväg och jobba sen gick han på jouren igår morse och gick av idag kl 07 men inte fan kan han vara hemma idag o ta barnen så att jag kan åka till skolan och i morgon bitti åker han på kick off med sitt jobb och kommer hem fredag em/kväll så vemfår vara hemma en hel vecka och missar MASSOR i skolan för tempot är jättehögt!! joo jag. Frustrationen är så hög så jag håller på att explodera och han VET ju att jag inte kan missa hur mycket som helst. Så igår undrade han varöfr jag var så sur och inte pratade med honom då sa jag till honom att jag är så jävla förbannad för att han inte kan ta lite ansvar när det gäller barnen och karlfan bara mummlade ett mmmm när jag sa det Demon sen kläcker han "jag har två trisslotter i plånboken vill du skrapa en o seom vi vinner en miljon så du kan gå hemma{#emotions_dlg.djavulsk} då visste jag inte om jag skulle brista ut i gapskratt eller få ett vansinnesutbrott!! och såfick jag kommenatren ja det är ju den där tiden i månaden oxå och nej det är inte den tiden i månaden men han verkar fan inte fatta att han måste fan oxå ta lite ansvar så jag kan hänga med i skolan

• 7 michelingodingar

6barnsmamma: HA jo då det är nog typiskt karlar ang VABFoten i munnen
    Härligt att allt funkar så bra med Elsa
    öhhhh ja du ditt ex verkar ju lite speciell hur fasen känner sig grabben när pappan håller på  så där eg

Ain:jasså har ni arit i Sverige och hälsat på jobbigt med Benjamin,skönt att inget var fel så iaf!!

Usch här går sjukan runt och runt, har tappat räkningen men tror agge haft magsjuka 5 gånger nu sen har det kräkts både här och där ett par tre vändor och inatt har fredde och alexandra legat i magsjuka, freya har feber och är jättesvullen i halsen och när jag hämta abbe idag så är han med dålig och har feber. Går ju halsfluss som löpeld på förskolan här!!

annars går allt bra,skolan flyterpå ochjag harhaft ganska bra resultat på läxorna var provet i mag tarm kanalen som jag hade 6,5 fel men jag klarade mig iaf!!

Vi har fått en liten bebis i familjen med, en liten tös fick makens bror och hans tjej. Har inte träffat dom än pga alla sjuka barn här lite tråkigt!!

• 7 michelingodingar

6barnsmamman: inboxa mig ditt namn så ska jag skicka en vänförfrågan på fejjan

xgirl: usch nej,det är aldrig lugnt här  häromvckan fick vi till slut komma ner till VC med barnen, det visade sig att de 4 minsta hade just det jag trodde, nämligen halsfluss! så nu går dem på pencillin.

nää skitduktigvet jag inteom jag är men jag är väl inte sämst heller ja du kan ju  läsa lite om utbildningen. Jag ångrar inte ens sekund att jag togchansen och trivs verkligen så himla bra!!

Justnu ärdet 4 veckors LIA och jag har snart gått första veckan av 4 är ju på en vårdcentral och stortrivs där! Kanonbra tjejjer och jag får verkligen chansen att visa vad jag går för så nu tycker ena där att det känns som att de utnyttjar mig men vad fasen stå och glo bredvid har jag ingen lust med så jag fixar väl det som de andra läk.sekreterarna också gör med undantag för vissa moment där jag fortf könner mig så osäker så dår frågar jag hellre och fårhjälp än o riskera att det ska bli fel!!  Hoppas på sommarjobb där, dem söker folk så vemvet

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)