Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

snabbt inne har inte tid o sitta här eg men nu tog abstinensbesväret över

Ain: vilken fin tårta
    suck nä starkt jobbat o vara så packad vid 22 men iofs så började det vid 17 och då både jag och uno sällan dricker så slår det väl till fort på honom

evanor: ja jag undrar oxå vad nöjjet är med o supa sig så full jag som har sån kräkfobi med har svårt att öht förstå att man utsätter sig för o bli så fullo sen spyKräks

xgirl: menvad fint det blir och vilka smidiga "garderober" kanonbra ju.
    hur är det med izza nu? vet inte om du skrivit på fejjan om det så dufår förlåta om jag missat i såna fall men jag hinner knappt med datan nu för tidenFoten i munnen
    vad roligtatt du gjort såna framsteg på KBT

am zandra: haha ja du man vänjer sig väl eller så har jag väl lärt mig o slå dövörat  till när det gäller maken många gånger så därför som jag står ut
    din stackare så mycket skit omkring dig hur ärdet med magen ochbäcken o  rygg nu?

guuu det är så mycket med skolan nu men idag har vi hemstudier som jag redan är klar med,jag fuksade o började lite redan för några kvällar sen menkänner att jag vill ligga ett steg före utifall man blir sjuk eller som nu då barnen är sååå förkylda och alwin som hostar o har sig evanor kan inte du berätta lite om ida och hur det blir när hon får förkylningar??? vi ska på mer utredning den 25 okt men jag vet inte om man ska åka till vc för o få denna förkylning o det dokumenterat eller hur man ska göra,  tidigt i morse vaknade han av att han hade sån hosta och det gjorde så ont på  honom
    idaghade jag behövt ha barnen hemma då alla 4 små är krassliga plus jag och alexandra och även filippa men hade jag haft dom hemma så hade jag inte kunnat göra hemuppgifterna och vi MÅSTE klara  70% för o bli godkända så jag vill inte  missa en massa känner mig så jäkla kluven och hade hellre velat ha barnen hemma nu men jag ska snart hämta dom och i morgon har uno tagit ledigt och är  hemma med dom!! kan ni tänka er att han HJÄLPER TILL utan o gnälla så fixar han middag hjälper till o klä barnen, åker på föräldramöten med dom stora skjutsar till träningar osv tror ni jag är chockad eller kanske hjälpte o muttra på honom

på måndag är jag ledig från skolan eftersom uno ska ta bort dom där knölarna då och inte får köra bil så jag får åka med ska se om jag kan passa på  och gå in på några ställen där och kolla Lia plats då har redan en plats på g här på VC som barnen går hos dom hade visst jättesvårt att få tag i folk så det vore ju perfekt

• 7 michelingodingar
    oakleaf skrev 2011-09-13 19:53:10 följande:
    Som svar till första inlägget så räcker det ju med att bara googla sökordet! Personligen har jag hittat en site där man kan köpa och sälja begagnad kurslittertur väldigt enkelt, och gratis! *Gillas*
    ehm.....hamnat lite fel eller?

idaflisan: haha nää du släkten är värst menjag orkar inte bry mig ju mer man gräer desto mer önskar man att man gett fan i det!!
    hur lever livet med dig annars? fått nån rätsida på sömnen?

xgirl: härligt att det händer lite på fronten med andreas utredning!!
    jobbigt att vovvens öra inte blir bra trots dränering,hoppas det täcks av försäkringen nu bara gå dit kostar ju en förmögenhet!!

ang barnet du skrev o där så skulle jag ta ett snack med mamman/pappan alt säga att det blir inget lekamed det barnet så länge han/hongör så där, filippa haren kompis som gör så emellanåt och jag blir rent ut sagt skitarg när jag får höra det och sagt åt filippa att antingen fräsa ifrån eller ge tusan i o vara med henne för detska vara på lika villkor anser jag!! 

Glittrax: uno har haft 2 knölar vid revbenen på vä sida som nu växt och var 10 cm stora och han har haft ont av dom eller obehagligt och dom har tryckt mot revbenen och hjärtat så nu vlade dom att ta bort det men innan dess så kollade dom vad det var och det var godartad cancer vilket dom även konstaterade vid operationen igår!!

haha jösses vad din sambo lyckades med första dagen på jobbet

uschför RS hoppas inte meja får det!!

evanor: jösses vilken fullspäckad vecka du harframfördig!!

am zandra: härlig helg ni verkarha haft
    tråkigt att dan ska hålla på så där, larv från hans sida herregud
    hur går det med allt annars skolan osv? har barnen fattat vad som är på g mellan dig och dan och hur tar dom detta nu?

ain: mysigt med lite semester
    usch 2 kurser i tyska på samma gång hur gick den där intervjun över nätet???

fasen jag sitter häro ugglar när jag eg behöver plugga på det muntliga provet vi har i morgonFoten i munnen vi har huvudsökord och undersökord i prov fy inte lätt att lära in allt det!!!!
    Igår var jag ju med uno då han tog bort knölarna det gick bra men dom fick pumpa i honom lugnande dåhan inte tål o se sitt eget blod och sen gjordes detta under lokalbedövning och den hade intetagit som den skulle mot ryggen så han kände när dom skar i honom en evig väntan men runt 19.30 varvi hemma igår kväll iaf!!

i lördags fyllde ju abbe 5 år så vi firade honom lite här hemma med att han fick välja fika och fick paket och sen ringde uno en bondgård eftersom abbe ville dit o kolla på skördetröskorna så vi klappa små bebiskossor som bara var några dagar gamla och sen köpte vi glass så abbe var nöjd
    I söndags var vi iväg till ikea bl a så det blev lite därplus 2 skoskåpsförvaring en ny dator samt en ny systemkamera till mig o vilka bilder man får med den WOW säger jag bara!!!!

annars är detsnorigt och hostigt för barnens del fortf och agathon är så himla förkyld och alwin med ohostar o rosslar
  • 7 michelingodingar

Xgirl: svårt när det är så få för selma att leka med menkul att hon hittat syskonen där iaf barn brukar ju lära sig språk väldigt snabbt så enbra träning för dom o leka med selma ju!

stackars arvid hoppas han piggnar till snart!

hua ja jag kan säga att det vi ska läraoss är inte alls det lättasteFoten i munnen sen kan väljag tycka att varför ska vi lära oss vissa saker eg som t ex blodet och dess uppbyggnad och funktion Drömmer det vi ska arbeta med är ju administration

oj ja du kissar hon ner sig fler gånger så kanske du kanköpa såna urinstickor på apoteket som finns och kolla själv först om det kan vara en UVI hon har.

am zandra: haha ja jag såg att du nog missa mitt inlägg joo det muntliga provet gick bra jag var andre person som fick svara och först var det helt stopp ihjärnan när hon säger nämn ett huvudsökord jag hade inte kollat vilka ord som låg under huvudsökord och undersökord men jäklar jag fixade o svara rätt alla 3 gånger som jag fick frågan fick oxå tillbaka förra veckans hemuppgifter som jag klarade och i medicinsk dokumentation har jag fått tillbaka massor som vi gjort och på nästan alla papper  står det "Mycket bra" idag hade vi ett oförberett prov (fast dom som går sista året nu hade skvallrat och sagt att vi kommer få det ofta av denna lärare så jag läste på det vi gått igenom igår) och vi skulle ha 17 rätt av 24 för o bli godkända och jag läste mailen nu och fick veta att jag hade 22 rätt av 24 tjoohooooo

haha nää vi har faktiskt lagt om lånen och höjt ena lånet så vår månadskostnad sjunker plus att vi betalar av en del småskit vi har och sen kan vi bygga ut huset som planerat plus ha lite pengar över så detär därför annars hade vi inte kunnat köpa en del grejjer utan fått vänta

men fy är dusjuk igen krya på dig och linn med!!

hehe jaa du så aktiv som Linn är är inte agathon precis men det börjar komma, han har lärt sig gå nu och dessutom börjat klättra upp på stolar men annars har ju fredrik och abbe varit så där otroligt aktiva medans dom andra lite mer lugnaav sig!!

usch jag tror vi fått en sängvätare och jag är desperat snart Freya har ju varit torr sen 1,5 år tillbaka(lite återfall då agathon föddes men det rättade ju till sig snabbt) men de senaste månaderna nu så kissar hon ner sängen fullständigt i stort sett varje natt och hon fick ju ny säng+madrass och madrassen är indränkt i  kiss nu köpte vi 3 plastad frotte på Ikea plus 2 jättestora plastad frotte som man täcker hela madrassen med men detta håller inte så jag måste ringa BVC och fråga vad tusan jag ska göra!!! 

• 7 michelingodingar

vilka små kisslisor vi har då bara för att jag skrev så så har Freya intekissat ner sig på flera nätter!! kan ju hoppas det vänder igen annars får jag ringa bvc. Maken var ju sängvätare som liten och det sluta med att han fick sova på såna där lakan som larmade och skrämde slag på honomObestämd visserligen så var det effektivt så nån nytta gör det väl  men att vakna upp till ett brandlarm kan inte va någon höjdare

Ain hur gick det hos läkaren är det Uvi?
    det konstigaär att jag inte upplever själv att jag är flitig i skolan så och inte att jag läst på så enormt som jag gjorde typ i grundskolan och gymnasiet för att där knappt klara mig så jag är fortfarande lite förvånad känner att jag är kanske inte så korkad som jag ofta känner mig!!

Am zandra: haha ja men vi är så  olika jag hade säkerligen kuggat i de ämnen du läser jag har ju alltid varit fachinerad av kroppen och läkare, sjukdomar osv så det är "naturligt" för mig och säkert därför som jag har lättare att ta in det jag läser eftersom jag har ett sånt intresse min önskan som liten var att bli barnläkare men jag inte läshuvud till det så jag håller mig till de nivåer jag klarar
    tråkigt att du kommit efter så pass i skolan hoppas du kan ta igen lite grann iaf

Noahs potträning kommer ska du se alla barn är så olika och så olika redo för det !! alwin blir ju 3 nu och vi har försökt lite under sommaren men märkt att han är inte redo helt enkelt så det får vara sålänge minns att fredrikvar nog inte blöjtorr förrens just mellan 4-5 år.

Xgirl: men fy vad hemskt jättekram till er!!
    ja detfinns stickor påapoteket  att köpa kommer inte ihåg hur många det var i ett paket kanske 5 st och kostade inte så jättemånga kr har du köpt och kollat henne?

vad konstigt att Andreas ska utredas för ADD för det var väl inte det från början?

åhh har haft några kanonbra dagar; i fredags hade vi först 2 lektioner och sen självstudier och då jag inte ligger efter med något så kom Uno upp till skolan och vi gick och åt lunch i lugn och ro och sen strosade lite på stan där och jag köpte 2 nya tröjor och så lite till barnen innan vi sen åkte hem sen igår så tog syrran med sig barnen till Busfabriken (abbe önskade i födelsedagspresent så vi betalar ju för alla barnen utom abbe men det barn som fyller år får välja om syskonen ska med och det brukar alltid vara att dom vill att dom följer med) så när dom åkt så åkte jag och uno iväg till ett ställe som heter Oskarshamn och där fikade vi o strosade på stan innan vi sen åkte för o kolla på en bil som uno ville köpa så det blev en bil som vi ska hämta idag unos leksaksbil en opel tigra tror jagden heter fick ner priset till 2000 kr då det är  lite o göra!! sen hade vi kalas för abbe igår kväll för släkten

• 7 michelingodingar

här är det lattjo lajban freya ligger i magsjuka och spyr hejdlöst här har ju hemstudier idag och tack o lov så gjorde jag instuderingsfrågorna häromkvällen utifall något sånt här ska hända!! ska skicka in det till min lärare och sen ska jag bara läsa på 1177.se så är jag klar tack för detsäger jag bara!! har ett prov i mogorn som jag känner att jag behöver åka in och göra så får se om uno kan ta vab ett par timmar på morgonen så jag får åka in o göra det!!
    har dessutom alwinsååååå totalt genomförkyld igen!!

igår hade vi studiebesöks dag och det var riktigt givande och så till den gradatt på ena stället ville hon få in oss i den s.k resursenheten dom har där för att vi ska jobba åt dom så jag fick namn och nummer till kontaktpersonen för framtida jobb samt att den verksamhetschefen vi träffade själv satt med där och fixade folk så hon var eld o lågor och skulle dit på en gång och berätta att vi fanns

ain men vad kul att du kommit med för ännu en intervju det låter juverkligen lovande!!

am zandra vännen fasen vad jobbigt det är just nuRynkar på näsan men skrev han på kontrakten nu då?

xgirl: åh vilka fina fynd du gjorde!!!!
    men oj bara stå o kissa på sig så där det är inte pga trots hon görså då?

evanor: oj vad nära du är BF nu ju är inte detminsta avis
    hur går det är det vattenkoppor?

• 7 michelingodingar

evanor: usch ja denna förbannade magsjuka säger jag bara finns inget värre

ok så du har haft en sängvätare men vad är det för slags medicin dom får? usch trycka i dom sånt för o slutakissa på sigObestämd dom hade inte såna där lakan som larmade? tack och lov så verkar det ha vänt här nu och hon har inte kissat ner sig om nätterna något mer!!!

xgirl: men varför strular din arbetsgivare nu? kan ni få skjuta på inskolningen nån vecka el två? är ju inte bra att börja skolas in och sen fårvara hemma 14 dagar.
    vad roligt att det går så bra att övningsköra

ja fasen en vecka bara men hon skrev attom det strulade till det för ig så skulle jag höra av mig så jagväntar några dagar och ser om jag får svar från flera annars ringer jag runt till några fler och kollar!!

am zandra: än så länge så får jag det att funka väldigt bra i skolan måste jag säga och jag ärsjälv förvånad att jag klarat mig så här långt utan att känna att det är allt för jobbigt som hemstudierna vi har dom är så lätta så nu tog det mig 30 min att läsa dom sidor vi skulle läsa i medicinsk grundkurs och sen svara på 14 frågor och sen skulle vi då läsa på 1177.se bara men det tar ju knappast en hel dag o göra!! mitt stora "problem" är att jag inte får till fingersättningen som är ett MÅSTe!!

men oj jag har missat att du togbeslutet att hoppa av studierna men du gör helt rätt vännen du behöver komma på fötter efter allt som hänt nu!! bra att dan skrev på kontraktet jag trodde du stod i valet okvalet att försöka ändå

vad härligt att dom nu gör utredningen på noah!!

usch ja igår kväll hade filippa så ont i magen såhon grät och var likblek så hon la sig vid 19-tiden men hon kräktes aldrig idag är hon hemma och är lite blek om nosen men mår ok iaf!!
    Vid 22-23 tiden så vaknade jag av att agathon spydde för fullt

så idag fick jag skippa provet och ta VAB så är uno hemma på måndag när vi ska iväg en heldag på studiebesök och det vill jag helst inte missa för missarvi en sån sak så får vi antingen ta igen det på något sätt själva eller en massa uppgifterFoten i munnen känns som man blir lite straffad om man skulle råka vara sjuk när vi ska på studiebesökObestämd

• 7 michelingodingar

xgirl:oj vilket bra klipp ni gjorde på blocket,såna grejjer är så dyra annars!!
    läste hastigt på fejjan att detlöst sig med jobb och inskolning nu??!!

evanor: skönt attha vattenkoppor avklarat sen!! har fortf de 4 minsta som inte haft det!!
    usch ja mycket tvätt avallt kissande blir det ju!! nu köpte vi ju på oss 3 små plastade frotte plus 2 jättestora som man klär in hela madrassenmed och hon har faktiskt kunnat  hålla sig nu!!

idaflisan: gu vd härligt att bli bjuden så där och bara få vara!!!

am zandra: vilka fynd du gjorde men jösses menar dan verkligen att barnen ska sova på enbart madrasser?Obestämd fasen att han inteens kan hjälpa till att röjja undan lite han bor faktiskt där än ju!!

åh vad härligt att du blir bjuden på en kryssning detär du väl värd!!

suckar vi sitter i valet o kvalet att åka till kalmar och shoppa men alwin har mer feber än han brukar och kräktes vid frukosten en massa slem och han brukar kräkas av feber men eftersom dom haft magsjuka så sa vi att vi avvaktar och ser till kl 09 spyr han mer så stannar vi hemma annars tror vi att vi åker en sväng nu verkar han hur pigg som med alvedon och han har fått behålla sin frukost.

• 7 michelingodingar

am zandra: förstod att det var något när jagläste att dupratar med väggarna hemma ;-( men fasen vad tråkigt att han inte ens kan bemöda sig med att hjälpa till att hålla stämningen och bara skiter i allt

oj har hon redan slutat med vällingen här äter agathon 1-3 flaskor/dygn fortf!! hoppas potträningen kommer funka hon verkarju så mogen för sin ålder!!

jaherregud vad ska man säga om honom o låta barnen sova på golvetSkrikandes

alwin var pigg o kräktes ingetmera så vi tänkte att va tusan viåker och han ville själv absolut att vi skulle åka så ja vi åkte men på em så skulle vi in till ikea och äta tänkte vi o då märkte vi att febern steg så i med alvedon och inne på ikea bädda syrran ( syrran,hennes sambo+ hans bror och vår storebror mötte upp oss i kalmar på em) kundvagnen med handdukar o hitta en liten kudde så han låg utslagen i vagnen o sov 20 min sen var han ganska pigg igen men då valde vi att handla på citygross ochsen åka hem och på  vägen hem så kom febern igen och han började kräkas som tur var hade vi en hink med oss utifall att!!
    sen vaknade han jättevarm inatt och fick ipren sov till strax efter 07 då kräktes han igen men sen har han varit hur pigg so helst och jag har inte behövt ge alvedon iaf!!

Men jag får bli hemma i orgon med så taruno  över resten av veckan sen!!

Fick "straffet" i dag för att inte kunna åka med på studiebesöken så nu måste jag skriva en artikel om alternativ medicin blir lite förbannad för det är lite småskolefasoner från läraren känns det som!!

fasen efterlyser min mens här nu den är "bara" 18 dagar senObestämd har dessutom åkt på en svampinfektion så nu  har jag köpt pevaryl men undra om man ska ta den runt mensen för jag får alltid svamp av bindorna med så frågan är om man ska invänta mensen o behandla efter......

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)