Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
Ain: Men oj, tar Benjamin redan sig fram lite! Vilken duktig kille! Benjamin trodde kanske det var hans blomma förresten, med tanke på namnet. Så du har inte ont av Benjamins tänder alls då?Barbamammans: Fortsätter svara dig. Usch för migrän! Det är ju bara SÅ hemskt, speciellt när man måste passa barn också och inte bara kan vila. Tur att den försvann igen. Haha, jag har FULL förståelse för att du gav upp att köra Abbe till dagis! Lät ju jättemeckigt.
Zandra: Jaha, så det är svårt just efter graviditet då, att ställa dosen rätt? Usch då, att du känner dig deppig nu igen! Men det är väl typiskt då att när Linn väl sover länge så vaknar Noah istället?? Stackare, 5.15 är bara så alldeles för tidigt! Gick det bra med att få iväg Noah till dagis? Har ni långt att gå till dagis förresten? (jag förstår att promenaden är jobbig för dig även om det så bara tar 2 min, jag är bara nyfiken på hur långt ifrån dagis ni bor).
Tack för era kloka tankar ang. amningen. Jag tänker lite så här att Selma var ju relativt tidig med tänder och Arvid verkar ju nu vara ännu lite tidigare så det dröjer säkert inte länge förrän han även får tänder där uppe. Och då tror jag att jag kommer vilja sluta fort eller åtminstone dra ner rätt mycket. Och därför vill jag ligga ett steg före och redan ha kommit en bit på vägen med smakisar och ha dragit ner lite på amningen redan, så att man inte står där med en amning man inte alls trivs med plötsligt.
Men suck, det har gått jättebra med potträningen med Selma länge nu och vi har aldrig blöja på henne på dagen längre och det har bara hänt nån enstaka olycka sådär. Det har gått 4-5 timmar mellan "kissningarna" flera gånger. Men nu har hon redan kissat på sig TVÅ gånger idag och TVÅ gånger på eftermiddagen igår?? Inget på dagis. Känns lite som att det kan vara trots eller nåt snarare än att inte potträningen fungerar. Nån som har någon teori?