Madde: Vad mysigt det lät med mässan och sedan tacokvällen! Perfekt timing när din sambo inte är hemma ju. Hoppas det blev en skön promenad idag! Här har vi HELT underbart soligt höstväder idag!
Barbamamman: Jag kan inte heller se bilden. Typiskt att du inte fick sova ändå!! Förstår att du verkligen hade behövt det. Men tur då att din make tog barnen så du och Agathon fick sova. Haha, vilken rolig människa, den där invandraren! Jag blir alltid så imponerad av folk som kan lära sig ett språk så fort.
Zandra: Men vad knepigt att Noah skriker sådär på morgnarna! Har tyvärr ingen teori alls om varför... Men såna där fix ideer har Selma också massor av, som t ex igår när vi skulle gå in på dagis så öppnade jag ytterdörren istället för hon, och då blev hon sur och ville plötsligt inte gå till dagis. Efter 10 min försök till övertalning (jag visste ju att hon jättegärna ville vara där!) så fick vi säga hej då och gå igen. Ute vid vagnen försökte jag prata med henne igen och jo, då ville hon ju vara där iaf! Så vi gick in igen och då var allt frid och fröjd då vi gick upp för trappan så som vi brukar och hon fick öppna dörren... Jag tror bara det hör trotsen till. Hon är också så som Alve att hon ska bara ha viss mat på tallriken, om man t ex lägger upp sås till henne utan att fråga, och så ville hon inte det, då kan hon vända hela tallriken upp och ner på bordet för att hälla ut såsen!
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-surprised.gif)
Så det gäller att fråga henne om allt... *suck* Så de där fix idéerna tror jag inte du behöver oroa dig för. Det där med skrikandet vet jag som sagt inte. Lågt blodsocker? Skumt i alla fall! Men menar du att Noah var vaken mellan 23 och 2.30?? Då kanske han var väldigt trött när han skulle upp i morse? Jättekonsigt att han är vaken sådär!!
Pilea: Ja det måste ju varit jättejobbigt att vara tvungen att gå och lämna barnen i morse! Stackare! Hoppas du mår bättre nu... Hoppas du kan få till amningen/maten så att du kan få sova men samtidigt slipper mjölkstockning.
Härligt, sambon ringde här nyss och sa att de hade lite att göra på jobbet så han har tagit ledigt imorgon! Så blev det plötsligt "fredag" och långhelg nu då.
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-laughing.gif)
Vi funderar lite på att åka till Nordens Ark (djurpark) imorgon men de har höjt priset nåt väldigt (190:- för vuxen) så vi vet inte riktigt...
Ja det är kul att ha nån att umgås med lite på dagarna. Brorsan jobbar ju men inom hemtjänsten (är väl fler här som jobbar med det?) så han är ju ledig vissa vardagar så man kan träffas ibland. Sen är ju hans sambo mammaledig så henne träffar jag också ibland. Det är superkul att det bara blev 2½ månad mellan kusinerna! De bor ju dessutom numera här i samma stad.
Suck, jag blir så stressad över att jag inte hinner något de timmarna Selma är på dagis. Skulle vilja få en del gjort så man inte behöver göra så mycket när hon är hemma eller på kvällarna. Men tiden går åt till hundpromenad, amningar, blöjbyten, att försöka få Arvid att somna, äta lunch... sen är det nästan tid att hämta Selma igen.
Nej nu måste jag passa på att få nåt gjort när Arvid sover. Snart dags att hämta Selma igen.