Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

xgirl: har för mig att det bara var första perioden med medicinen som jag mådde så där tycker du ska ge det en månad och utvärdera vad är det som gör att du tvekar?
    härligt att det går så framåt på kbt terapin

pilea: yes jag såg oxå att dom sökte nu men maken är lite så där så dom so vill anmäla oss dit gör gärna detOskyldig då kan jag säga till maken att det inte var jagTungan ute jag klickade på länken på den sidan men min dator öppnade inte det formuläret så frågan e om man kan maila från hotmail istället

härligt att vara hemma allihopa, när fårdu besked om skolan?

har varit på tjejjernas avslutning men som sagt jag mår inte alls bra ont i huvudet och kroppen värker framförallt nacken och var totalt genomsvett i kyrkan och så jäklatrött ,syrran tyckte jag skulle be dom ta och kolla sköldkörteln i o m att hon känner igen en del av mina problem som hon oxå hade tills dom kollade detta. men jag vet inte.... sitter nu o känner hur ögonen bara vill slå igen men väntar på maken och fredde som är på hans avslutning 

i morgon måste jag upp tidigt som tusandå alwin ska in och göra en lungröntgen och jag får ta alla barn med mig, maken jobbar jour lörd-sönd sen går han på semester ska bli sååå skönt!!!

• 7 michelingodingar

pilea: gör det
    haha söt alve är,förstår att du undra vart han tagit vägen,-)
    lät gott med banan och bounty fast jag e inte så glad åt varm banan!!

evanor:det är samma väder här skitväder rent ut sagt
    haha men du vi är oxå tråkiga och vanliga men det bjuder ja på läste att man ska gärna ha många aktiviteter osv så då går vi bort på stört!! när jag ser programmet såvill inte jag se alla aktiviteter utan deras vardag!!

usch ja jag vet inte vad det kan vara med mig just nu

am zandra: jag harju alltid varit väldigt trött men nu tar det priset det är jättejobbigt och bara en sån sak som att plocka lite kräver en jätteansträgning så just nu orkar jag inte det och det ser ju ut därefter ang problemen med min mage syrran hade likadant men när dom upptäckte detta med sköldkörteln och hon började med levaxin så försvann alla hennes problem med magen, usch hon kunde ju gå inne i centrum och bara känna hur hon gjorde ner sig ont i nacken kan det tyda på något sånt? och huvudvärk o värk  ikroppen? och ena stunden så svettas jag som en gris ochär skållhet i ansiktet o nästa stund så fryser jag!!

usch vad jobbigt att inte du heller mårså bra, läste på fejjan och du verkar ju ha samma som mig typ!!

vad bra att dan tar tag i något iaf!! hoppas han kan få en plats då som ger jobb tråkigt att det är samma knäppa  chef bara!!

lungröntgen gick helt suveränt alwin gjorde precis som dom sa och stod helt stilla så det tog mAX 2 minuter såvar vi klara

• 7 michelingodingar

god morgon tjejjer!!

"hög" på panodil så funkar jag hyfsat och känner mig ganska ok jag vete fasen vad jag åkt på men ont i kroppen,feber och svettas o fryser om vartannat men jag är inte förkyld, inte ont i halsen eller hosta så det här är något nytt för min del!!
    maken har jouren och fick givetvis sticka iväg,suck hade varit skönt att ha han hemma nu när jag inte känner mig helt ok!!

xgirl:tråkigt att selma inte fick plats på den bra avd,får  hoppas det bara är ett rykte och att avd är bra ändå!!
    då förstårjagang medicinen , jag är precis likadan och det tog emot att börja äta den men när jag sen märkte vilken nytta den gjorde så kände jag att man får ta det goda med det onda!! bra att du ger deten chans iaf sen kanske det räcker om dutar den i samband med mens!!

jag har mått så här konstigt nu i 3-4 dagar, ja något virus skulle jag tippa att det är,ett konstigt virusObestämd

ja jag varlite orolig att alwin inte skulle gå med på att stå stilla o låtas röntga men han är en otroligt snäll kille och lugn i sin natur så det gick super!!
    dom sa inget om något syntes utan jag får vänta på besked,fick en telefontid till en barnläk den 18 juli så får väl veta då!!

hoppas ni får en toppendag på Nordens ark idag!!

det där med maten så är våra med i perioder från att ha ätit yttepyttelite till att börja vräka i sig och sen kommer en period då dom knappt äter igen!!

Igår sms:a jag tjejjen som var och intervjuade oss för radion då hon lovade höra av sig när den skulle sändas men nu har det gått en månad och vi inte hört någonting men igår kväll sms:a hon tiden och allt så den  18 juli kl 11.30 i P4 örebro i ett program som heter boulevard, snacka om att jag är liiite smått nervös usch undrar vad  folk kommertänka kanske upplever oss sega o drygaDrömmer

• 7 michelingodingar

haha herregud tänk om man kommer med ringde och förvarnade maken

am zandra: jisses jag var nog trött i mössan när jag skrev förut skulle stå att det känns som att jag har feber, jag har inte kollat då vi bara har en till rumpan o den är jag inte så sugen på

usch ja maken hann inte mer än hem så fick han ett nytt joursamtal så då fick han sticka iväg ca 20-25 mil

jo då ska försöka komma ihåg o påminna när det är dags för radion sen

skönt att du fått sova lite iaf men du har  inte fått halsfluss???

haha vilka goa barn du har

• 7 michelingodingar

am zandra: haha du skulle vilja se oss va
    jaaa men usch jag avskyr att sticka in den i rövenFoten i munnen hade en panntermometer och en örontemp men ingen av dessa funkar något vidare

jo det är ju som vita prickar/blåsor man får vid halsfluss så det var det förstajag kom att tänka på när du skrev om det!! hua är inte avis på din hals!!!

jo han jobbar sista dygnet nu innan semestern så i morgon bitti kl 07 går han av jouren MEN idag kläcker han att han måste jobba måndag oxå för han inte hann med det han skulle innan semestern som vanligt  med andra ord GRRRRRDemon

• 7 michelingodingar

am zandra:ja jag är inteförvånad,han är och förblir en arbetsnarkomanSkrikandes haha jag får testa det men risken är väl att jag får passa upp påhonom då, annars svälter han nog

ah usch  lät inge vidare iaf med din hals,skönt att du/ni är på bättringsvägen nu

det är samma,feber fortf mår kasst om jag glömmer panodilen men med den så mårjag ok iaf, vete fasen vad det kan vara och jag som inte brukar få feber bara så där heller!!

jobbigt när barnen växer ur både skor okläder så där över en natt!!
    tipsen jag hade var ju skopunkten men som sagt stl är ju små där så jag får ofta beställa 1-2 stl större än vad man får köpa i en butik!! visserligen är det smidigt att skicka tillbaka och du har nya skor inom ett par dagar!! men du kan gå in under info och där hitta hur du ska finna rätt stl på deras skor!! som denna gång fick jag skicka tillbaka agathons sandaler för han behövde stl 21 istället för 20 somjag beställde och filippas fick jag med sända tillbaka för hennes var 2 nr för stora!! ellos harju, har du kollat bonprix och halens??

gud vad skönt att du fått sova inatt, sov barnen så pass länge i morse eller tog dan dom?

idag hade vi tänkt åka till något som heter Leos lekland men vi behövde få någon mer vuxen med oss iom att jag inte hade orkat springa runt medbarnen men vi fick inte med nån så vi ska se om vi kan åka på tisdag medbarnen, hoppas bara att jag mår bättre då annars är det nog dags att söka läkare.
    Hur som så precis när vi ringde för o kolla om någon mer ville följamed så ringde makens kusin och var på väg hit så han,hans sambo och hans son var hit o fika lite

kom på att fredde har ju sommarskolan med början på tisdag får se om vi kan komma iväg då annars får han väl ta ledigt den dagen då

• 7 michelingodingar

am zandra: vi haraldrig varit på just leos lekland men däremot så har vi varit på busfabriken som verkar vara samma stuk som leos hit är det vi tänkt åka http://www.leoslekland.se/ himla bra att  det är gratis för oss vuxna att gå in iaf

ja jag funderar på om jag ska ringa min läkare tycker det är så konstigt att ha feber utan några som helst andra symtom som typ förkylning,ont i halsen eller så. Men sen är jag inte sugen på att behöva åka själv med 4 småttingar dit.

kul att ni fick tag i lite på rea iaf hoppas stl stämmer nu bara!!

haha oj då så barnen tyckte du skulle äta pusselbit skönt att dan gick upp med dom iaf!!

pilea:fint bord o stolar ser ju stort o rymligt ut!! är sitsarna klädda på stolarna?? ska ni måla om så hade nog jag kört vitt och sen svarta sitsar på stolarna bord och stolar är ju en svindyr sak att köpa nytt, vi funderar på o åka till ett ställe där dom harrätt billiga möbler för vi behöver nytt bord och stolar vi med men har varit jättesvårt att hitta något på  blocket ju!!

duktig max är han ser så glad ut

• 7 michelingodingar

hmm tänker jag efter så kom ju febern i samband med att diarren slutade som jaghade, dessutom så är jag ju öm i magen typ över äggstockarna o livmodern men sen ska jag ju ha mensen så det kan ju vara därför jag är öm vilket jag brukar vara MEN jag har dessutom fått sån ökad mängd flytningar Kräks samtidigt som jag får ÄL slem började goggla lite på detta och det kan ju vara en infektion i livmoder eller äggstockarna men då tycker jag att jag borde ha jätteont..... jaja, jagavvaktar under dagen och ser blir jag inte bättre så ringer jagin i morgon bitti för då har ju maken ledigt iaf!!

Pilea: ni har samma väder som här då skittråkigt läste att det tydligen ska bli skitväder hela juni månad och det är så typiskt för maken har ju semester och dåär detalltid dåligt väder

am zandra: maken vet inte när han kommer hem idag så då väntar jag och ser tills i morgon bitti är det inte bättre då så ringer jag läk för en koll!!

åh fy att bara få sova 5 timmar, har du svårt att sova??
    skönt att barnen är på dagis så ni kan få lite gjort eller bara få gå o lägga sig o sova igen sömnen lite

vadskönt att det händer lite på stödfamiljfronten nu

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)