Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Ain: ärligt så vet jag inte om dom räknar tiden med men det tycker jag dom borde göra för det finns ju dom som försöker i flera år utan att lyckas har förmig att det är 1 års tid och har inget hänt då så börjar dom väl nysta i det men eftersom syrran och hennes sambo lyckas bli gravida men inte behålla så säger dom 3 MF innan dom får en utredning. Hur som så har det diskuterats och dom kommer få hjälp nu!!

xgirl:skönt att få lite gjort kan du inte kommahit o hjälpa mig k'änner lite panik inför fotningen den 8 maj vill gärna få lite ordning tills dess

ja vi har varmluftsugn och det har jag aldrig tänkt på om man kan ha tomma plåtar stå där inne men jag skullenog ta ut dom har märkt i våran att man kan inte ha för tätt mellan plåtarna då gräddas det ojämnt så max 3 plåtar kan jag ha om jag sätter en plåt på botten och en i mitten och en högst upp annars är det bara 2plåtar jag kan ha samtidigt om jag inte vill sätta det för lågt eller högt i ugnen sen har jag märkt en skillnad på tillagningstiden oxå det blir klart mycket fortare!!

vad kul att du kan börja sätta in lite i köket nu och att du får hjälp av din mamma!!

usch ja det blev visst operation av syrran iaf, i morse såg läkaren inget foster längre på äggstocken och tänkte då skicka hemhenne men hon hade så ont så hon inte kunde sitta upp och nästa läkare som kollar ser ett foster som nu är 1,5 cm (igår var det 1,3 cm) så nu tog dom in henne på operation på emså jag får se om jag kan prata med henne ikväll eller i morgon bitti hon brukar bli dålig av o sövas menhoppas det kommer gå bra nu!!

måste ju berätta att agathon nu lärt sig att sätta sig upp själv och nu står han stadigt på alla fyra o gungar

• 7 michelingodingar

am zandra: haha ja du innan jag med kom underfund med att man faktiskt kunde logga ut därifrån folk trodde väl jag satt där dygnet runt

usch för möten i så många timmar förstår om du är helt slut nu!!
    men fick du fram vaddet handlade om igår när du tyckte det verkade vara något??
    bra att hon såg hur dålig du verkligen är och att hon fattar nu att du inte ljuger!!
    bra att ni får en massa hjälp och slipper sitta med i mötena sånt är så krävande!! och du vi har ju vårdbidrag så när det blir dags flör det   så hojta till så kan jag kanske vara till lite hjälp!!
    du ska se att det nog blir bra med barnens påskägg surt att han blivit så dyr bara

suck sa till maken att jag skulle behöva åka till willys och storhandla ikväll o inför påsken o han skulle vara hemma tidigt vilket han oxå va men va fan då hade han lovat följa med sin pappa för o kolla på en bil och i morgon lär det ju vara en miljon människor där och så har jag alla 4 småhemma o då vägrar jag åka dit jaja blirnog påsk ändå!!

• 7 michelingodingar

am zandra: ja jag blir lite smått sur faktiskt för jagkollade ändå med honomigår om jag skullekunnatåka o då vardet lungt enl  honom kanske kan åka långfredag istället

ok men bra att ni redde ut saken iaf och det är väl klart att man hellre går till någon man har frtroende för och som verkligen vet vad man går igenom!!

hm leva på vårdbidraget ja det beror väl på hur pass mycket man blir beviljad ( det grundas ju på vilka merkostnader man har, hur pass mycket tid man får lägga på barnet m.m) vi har ju det lägsta och det ger oss  ca 1700 kr/ månad men klart jag hjälper till om jag kan det vet du och kan vi slå ihop våra kloka hjärnor så ska vi nog kunna få till en bravårdbidragsansökan ska du se jag harju kopior på dom ansökningar vi gjort som vi  kan gå lite efter sen får man ju bidraget beviljat i några år åt  gången vilket jag tycker är superbra!!

• 7 michelingodingar

jag finner fan ingas ord längre syrran opererades ju igår em och igår kväll ringer hon och ärhemma dom hade gjort ingreppet med titthål och där sett att trots allt så satt inte fostret på äggstocken utan det satt i livmodern fast i kanten så något var ju fel ändå sen gjorde domen annan upptäckt då har hon massor av endometriosGråter så det plockades bort massor av sånt och dom sa efteråt att hade hon nu haft barn så hade dom tagit bort helalivmodern och alltihopa jag vet fan inte vad dom gjort för ont i detta livet för o behövagenomgå en sån här sak och jag vet inte hur eller vad jag ska säga för att kunna vara till någon hjälp

am zandra: jasså bara för ett år åt gången första gången vi fick det beviljat så gällde det i 4 år har jag för mig och när viansökte om nytt för 2 år sen så fick vi beviljat t o m det år han fyller 18 år!!!
    Bra att ni ska få hjälp att fylla i ansökan då fixar ni det säkert bättre än jag skulle göra
    ja herregud det var verkligen på tiden att någon insåg att det är dan som måste fixa detta!!

herregud vad är det för grannarSkrikandes lite hänsyn kan man väl faktiskt ha!! hoppas du kan få vila lite under dagen idag!!

glittrax: men du än är påsken inte över så vem vet jobbigt för dig att gå och ha det så bara vet hur det är hade ju pinvärkar i 14 dagar när jag väntade freya tack och lov att jag hade plan snitt med henne för höll knappt på o stå ut och man vet fasen inte om det är påg eller bara pinvärkar

oj oj oj känner mig som ett litet barn på julafton jag är så trött på att allt bara är halvfärdigt här hemmaoch den där duschväggen somskulle vara gjord för månader sedan bara blir uppskjutet och nu har jag muttrat lite så idag ska jag sätta mig och göra en lista på sånt jag vill att maken fixar så jag vet inte i vilken ände jag ska börjai bara skulle vara skönt o ha lite gjort inför intervjun och fotograferingen här hemma

• 7 michelingodingar

hoppas ni alla haft en härlig påsk!!

am zandra: visst har syrran haft en hel del problem med sin mage men inte så man skulle misstänka endometrios, hon har haft lite problem med kissandet sen ett år tillbaka och då sa vår storasyster tillhenne att kolla så det inte var endometrios storasyrran har ju själv det och  fått operera bort hela livmodern.

hmm kanske är så att det är från fk till fk hur dom beviljar vårdbidraget...

konstig vän du har som gör så, hoppas det löste sig iaf!! och grattis säger jag här med fick du något fint av dan och barnen?

jo jag sa till maken att jag ville ha detta klart till den 8 maj suck han ringde ett samtal och när hans bror inte kunde följa med honom så satte han sig vid datornSkrikandes men i fredags var jem&fix öppet så då åkte dom dit och köpte grejjer så vi kan dela av rummet samt lister och dörrfoder och färg till bla köket,freddes rum samt de andra två sovrummen som vi måste fodra runt fönstrena då vi har bytt fönster. så ja lite har han gjort iaf men inte påbörjat ett smack "suckar" och idag har han fått sticka ivög till Blekinge dåhan har jouren så inget lär bli gjort denna helg heller jag ska strax upp och måla listerna i freddes rum blir så frustrerad att inget händer så då får väl jag göra det jag kan iaf!!

usch krya på sig till Linn hoppas febern gett med sig nu!!

ja pilea har jag funderat över oxå hoppas hon snart är här igen

xgirl:tråkigt att ni inte fick så mycket gjort som ni hade hoppats!!

ja maken sa själv att jag skulle skriva en lista på saker jag vill ha gjorda så skulle han beta avden men som sagt än har han inte påbörjat någonting!!

usch stackars din vän som med har skiten men hon får inte hjälp med ivf provrör osv?  i nu läget så vet man ju inte hur det kommer bli för syrran men hon kommer iaf att få hjälp. just nu finns det fortf en del enometrios kvar så hon kommer få göra en operation till men först ville dom skicka det dom tog bort på analys o ta prover o så så får vi se sen!!

på tisdag ska jag till ögonmott med abbe först ska han till ortoptisten där dom ger gondroppar och kollar synen osv sen ska vi träffa ögonläkaren denna gång med får se om det blir bestämt ang protes nu då för nästa höst börjar han ju förskolan och tills dess så skulle han ju få det pga kosmetiska själ sa dom ju så ja vi får välse!!
    på onsdag åker maken med alexandra in för dåläggs hon in och opereras måtte hon bara blivit pigg tills dess för nu är hon genomförkyld och hostar lite

nää dags o måla litelister nu då

• 7 michelingodingar

am zandra: jo då nu har maken påbörjat att dela av rummet så 4 stora garderober är utslitna väggen där de satt spacklad och dessvärre har den som byggt huset byggt taket RUNT garderoberna så när dom togs bort så såg vi ju upp på vinden så där är det ditsatt skivor iaf sen är det ditlagt golv så nu ska väggen tapetseras och sen delar vi av rummet raktöver med en vägg bara och så ska det tapetseras och målas om, freddes rum är klart och i köket är dörren nu fodrad och fått dit lister tjoohoo en liten bit på väg iaf

jajag hoppas att vi får besked ang protes i morgon iaf!!

åh men det var väl gosigt o få det av barnen o dan och att du fick va liteberusad och skratta mitt i allt

jösses här drar agathon 86 i kläder sen länge undrar om han kommer ha den stl ett tag nuDrömmer stl 6 på liberoblöjjorna

haha spänna fast nja inte än iaf men vi har ju ikeas stol och spännet där är väl inte så jättebra när dom lär sig hur dom ska ta sig ur

27 cm shit vad mycket åhh om du ändå kunde delamed dig av det härligt för dig!!

evanor: ja dom kommerfå hjälp nu usch hoppas dom snart får snusa bebis!!!
    suck ja ibland kan han driva mig till vansinne men när han väl sätterigång och jobbar så jobbar han ju på bra och han är en arbetsnarkoman men just när det kommer till att fixa klart här hemma så jaa då lir allt nästan klart men såär det allade där smådetaljerna som aldrig blir klarao  det reatargallfeber på mig!!

åhh vad kul med ullared älskar att åka dit o shoppa

skryter lite agathon har ju lärt sigsätta sig upp själv och nu har han börjat o krypa lite smått säger nu ma-ma och inte bara pa-pa och sen har han börjat vända upp ansiktet mot taket och flinar med ett sånt där djävulsflin
    igår fick jag klippa luggen på honom med så här håriga på skallen har INGA av våra varit förut i den åldern

• 7 michelingodingar

dörren mellan kök och tvättstuga innan:
    innan foder o lister är där

efter
    dörren efter

4 stora garderober är utslängda
    4 stora garderober är utrivna

DSC00066[1].JPG

hålet i taket är lagat

hålet i taket igensatt

spackling pågår
    spackling pågår

golvet ilagt
    golvet ilagt

fredriks rum här inne var det döskallar förut
    freddes rum förut var detdetta rum som hade rosa o svarta döskallar
    freddes rum
    freddes rum

ni får lägga huvvet ellerdatan på sned för jag har inte lyckats ändra bilderna då dom är tagnamed min mobil!!
    återkommer o svarar senare!!

• 7 michelingodingar

phuu haren väldigt gnällig agathon häridag hanhar fått feber och näsan rinner!! ska om en timme bege oss mot sjukhuset med abbe.

am zandra: fuskbygge är bara förnamnet finns nog inte en enda vägg som är rak huset är ju ombyggt från att ha varit en arbetsbostad åt 4 pers.Menhan som byggde om det skulle ju vara nån proffs men det vete fan

just ja bild på agathon haha han har punkfrilla idag efter att han duschade innan han la sig igår kväll o jag klippte bara någon cm så det inte hängde i ögonen
    men så här ser han ut
    DSC00074[1].JPG

Grattis till Linn idag{#emotions_dlg.flower}

fy farao inte bihålorna igen,krya på dig och se till att få en dunderkur Pc hos läkaren nu!!
    vad jobbigt att noah låser sig och att dan i sin tur låser sig då svårt när det är diagnoser så där men förhoppningsvis kommer ni få bra info OM dom nu kommer fram till att det är det noah har!!

xgirl:mysko feber arvid fick men har han tänder på G?
    jobbigt med ditt humör kan det vara så att det kommer i samband med mensen eller nån vecka innan? tänkte på pms eller har det med o göra att det är en del med andreas eller att du inte riktigt trivs med att gå hemma?

nja kryper ordentligt gör han inte men han drar sig upp i krypställning och sätter händerna omlott men får inte med sig benen så han lägger sig på  mage och så upp igen så helt plötsligt ärhan där han vill vara

ja abbe är väl medveten om sitt "lilla öga" och frågar närdom ska sätta dit ett riktigt öga så jag hoppas på o få besked idag!!

• 7 michelingodingar

xgirl:jo  då när han väl bara fårtummen ur så jobbar han på som attans
    jag har oxå lång mens cykel min kommer med 6-7 veckors mellanrum såå härligt men du om ditt humör blir så krasst vid mensen så kan du få tabletter och du verkar ju lida av det själv tycker du ska ringa din BM och be om att få träffaläkaren och få medicin utskrivet!!

• 7 michelingodingar

shit vad trött jag är har knappt sovit en blund inatt Alwin började ju spy igår kväll men jag tror syrran hans gav honom liiiite för mycket glass igår så därför som han kräktes. sen har agathon varit så himla orolig och varit vaken mellan 00.30 till ca 04 och vid 06 fick jag ge mig upp och sätta emlaplåster på alexandra som nu är på väg till sjukhuset med maken, hon ska ju skrapa bort lite av halsmandlarna och ta bort polyper bakom näsan idag så dom blir kvar där tills i morgon.

maken åkte in med abbe till  ögonmott igår för agathon var såååå grinig det hade aldrig gått att sätta honom i en bil och åka 20 mil!! hur som så måste vi köpa nya glasögon igen hans syn hade förbättrats lite men han har ändå inte den synen som han bör ha utan ligger efter i utvecklingen där. Sen är det dags att börja "rulla bollen" nu skickas det papper och abbe ska snarast få en protes så det liksom är klart tills han börjar skolan nästa höst!!

am zandra:vet precis vad du menar ang noah och rucka rutiner!! fredrik var exakt likadan som liten och abbe är sån med vi har runt 26 grader varmt om dagarna nu och innan jag fick ta av abbe kläderna phuu en dag var han i lekparken med en tjock vinterjacka, varmfodrade gummistövlar och mössa och det var ca 20-25 grader varmt han har jättesvårt för att bryta rutinerna så vi försöker inte att göra det för det blir bara kaos här!!

herregud vilken förstorad grej dom gjorde av att du hade bihålsinflammation borde inte den där ATläk kollat dina journaler innan dom drämde iväg dig med en ambulans gode tid förstår att du fick ångest!!!!

jisses vilken stor tös du har som gör såna saker själv

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)