Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

am zandra: hahahah jag kan inte annat än skratta åt Linn och hennes påhitt atthon är så otroligt medveten oxå och kan svara på det sättet hon gör
    ja för tusan agathon är likadan vid blöjbyten och påklädning, fan rena dödsrullningarna som krokodilerna gör juSkrikandes 

härligt att du hade en sån må bra dag igår hoppas det fortsätter så!!

haha ja herregud jag menar vem sätter såna tider eg hade väl varit bättre och sätta 14.40 typ då han var lite förvånad att jag ringde hans mob

fasen igår kväll satt jag och åt gräddkola och tyckte det blev så jädrans hårt när jag bet och så kändes det som något vasst i munnen så jag börjar köra med tungan över mina tänder för o kolla vilken tand som gick nu då och fan det var tanden som jag fixade för 14 dagar sen hela baksidan av tanden låg i smulor i min munKräks ringde tandläk i morse för det måste ju vara dåligt jobb av tandläk så  det får dom fasen fixa igen och herregud  jag får vänta ända tills 16 maj eftersom jag "inte har ont eller kan känna smärta i tanden" men den är jättevass på baksidan och jag kan ju bara inte låta bliatt vara där med tungen men fasen inte klokt att behöva gå så länge ju!! skulle jag få andra problem av tanden  så skulle jagju återkomma men ändå

här är abbe inte pigg visserligen feberfri men han har så ont i sin hals så i morse bara grät  han men jag fattar inte det för jag kan inte se att han är röd i halsen ens!!

"Jublar" ännu en natt som vi fått sova agathon var lite orolig vid 03.50 så jag började treva i hans säng efter nappen ochkänner hur totalt dyngsurt det är då har han kissat ner hela sig trots att jag börja röja och tända sänglampan så  fortsatte han sova i det kalla blöta men jag väckte upp honom och bytte rent och bytte pyjamas o blöja  och efter en flaska välling så  somnade han om och sov ända tills 07 måtte det hålla i sig nu bara!!

• 7 michelingodingar

Am zandra: jo jag tycker det men efter att inteha gått hos tandläk på  10 årså får jag väl betala för det nu och jag dricker ytterst lite mjölk kanske 1 litet glas till middagen då jag inte alls är glad åt mjölk!! sådet gör väl inte saken bättre heller nja jag är lite öm i tungan av den vassa kanten men än går det bra iaf och ringa o säga att det gör ont går dom nog inte på då den är rotfylld och "död" nä men irriteras jag av den vassa kanten för mycket så ringerjag igen och så får dom fixa det bara.

usch när dom vaknar så tidigt man är ju så trött och känner sig ju aldrig utvilad!! bra att dan gick upp iaf även attdet var dig hon ropa efter
    men fy vad stod det som gjorde dig så ledsen eg hoppas du får tag i studievägledaren och kan komma fram till vaddu vill!!!

här är min mens så där mysko igen blir tokig på att gå och småblöda så här emellanåt jag hade en sån konstig mens denna gång blödde ytterst lite första dagen,massor andra dagen och sen avtogdet och femte dagen var det bara som lite brunaktigt som kom och efter ytterliggare nån dag så kom det som brunt när jag torka mig och det höll i sig ända tills 10:onde dagen nu är det dag 13 och jag har haft 2 dagar utan några konstiga blödningar och nu så fick jag sån mensvärk och gick på toa och då kommer det gammalt blod igen men bara när jag torkar mig fasen beror detta på eg har ju varit så lungt nu och mensen har kommit med 6-7 veckors mellanrum UTAN att jag småblöder har ju ingen lust o ringa BM heller för då hänvisar hon mig till gyn som är 10 mil härifrån och jag har ingen lust att åka så  långt ju!!

• 7 michelingodingar

Glittrax: ja jag har fått 3 barn som är födda ca en månad för tidigt enl  UL men enl sista mens runt BF och abbe är född 10 sept( BF enl UL var efter mycket om och men 2 okt och enl sista mens 5 sept) alltså född i v 36+5 och han vägde ju 3105 gr och alwin är född 14 nov (BF enl UL var 9 dec och enl sista mens 17 nov) alltså född i v 36+2 och han vägde ca 3465 gr och agathon är född 11 april (BF enl UL var 10 maj och enl sista mens 11 april) alltså född i v 35+5 och han vägde 3360 gr så mina har ju varit stora trots att dom fötts för tidigt men sen hade vi ställt in oss på o få bebisar på minst 4-4,5 kg för det var vad dom sa på UL  att dom skulle väga
    Förstår dina tankar om du skulle gå över tiden men vi får hålla tummarna att bebis vill ut innan dess och 11 april låter som en toppendag att få bebbe på

men fy att du skulle bli så dålig jobbigt med GBS dom kollade ju mig massor av gånger för detnär jag väntade agathon men de fann aldrig någon och det är jag glad för!!

haha mmm men gräddkola är så gott ju surt att dom ska rasa så för mig bara

kollade länken och herregud är det möjligt

phu har gått igenom freyas kläder och ja hon har inför sommaren 8 helt nya t-shirts,4 nya klänningar och 1 par caprijeans så lite fler shorts måste hon få men sen är hennessommargarderob klar iaf och  shit 20 tröjor långärm och 10 par byxor varav allt är nästan helt nytt kanske skulle sätta köpstopp nu
    ska gå igenom de andras garderober med och kolla filippa hade iaf 15 t-shirts/tunikor till sommaren men hon måste ha något par shorts och nån kjol till och alexandra  hade massor så hon får inget mer nu

hur mycket har ni i klädväg till era barn? känns ibland som att jag har åt skogen för mycket kläder åt dom men ändå tycker jag inte dom har kläderDrömmer

• 7 michelingodingar

xgirl:usch nä gå till tandläk är aldrig kul och sen att det kostar en förmögenhet gör ju att man drar sigin i det längsta!!

vad roligt att det går framåt för arvid nu springer han snart ska du se

usch ja renovera köket är nog bökigare än man tror och att man eg är så himla beroende av ett fungerande kök inser man nog mer när man står där och inget har!!

haha ja 20 långärm tröjor känns lite väl många kanske men här kan det bli både ett och tvåtröjbyten om dagen speciellt nu då både abbe, alwin och freya är inne i nån period där dom bara MÅSTE byta om det finns minsta lilla fläck eller om dom råkat bli lite blöta av vatten typ och det räcker om det är lika litet som en tioöring så ska det minsann bytas.
    ja urtvättade och fläckiga kläder är väl inget man eg vill anv så men jag har lite sånt här som dom kan ha som hemmakläder eller om dom ska göra något som innefattar målarfärg,sax och lim däremot så har jag jättesvårt för o ta på dom kläder med fläckar till dagis där just såna kläder eg skulle behövas

• 7 michelingodingar

am zandra:haha nä smärtan kan jag inte skylla på men äsch det fixar sig nog
    cyklo-F har jag inte testat får se om jag köper o testar nån gång. Funderar mycket på om det kan ha med steriliseringen att göra men ja jag vet inte får väl gå ett tag till tycker det är såjädrans träligt att behöva åka så långt  bara
    ja bättre för mycket kläder än för lite så resonerar jag med men ibland undrar jagom jag inte har överflöd eg
    men fy vad jobbigt att du skulle må så av och läsa i papprena och att ni sen MÅSTE ha kontakt med nätverkshuset och att det inte var sagt så från soc innan löste det sig idag sen?

CA:ja det är jätteskönt att dom ser till att agathon får hjälp även om vi inte är oroade över det så känns det iaf bra!!
    här har vi inga so helst regler kring dator och tv-tittande så länge det inte blir så att dom sitter flera timmar vilket våra faktiskt inte gör förutom äldsta då som kan sitta framför sin dator men det är dessvärre enda intresset han har då han inte har några vänner här som han kan umgås med eller klara av någon idrott då han har jättesvårt för kordinationen och förmågan att samarbeta och kan ju inte lägga fokus när det blir för mycket omkring honom så vi har låtit honom  hållas viddatan!! jhär står dessutom tv:n på nästan hela dagarna och barnen sitter oftast ca 20-30  min sen går dom ochleker och styr med annatmen dom vill gärna ha tv:n på i bakgrunden

hehe ja det får bli mjukt godis hädanefter

uschja kan hålla med om att det är segt att vara själv med alla barnen så där blirju ingen direktavlastning ju!!
    kul att du hittat någon som  du kan umgås med lite i veckorna önskar jag med hade någon men tjaa finns inte många här dessvärre och sen har jag svårt för o ta kontakt med andra

xgirl:vad skönt att arvid är en helt annan bebis nu åhh så vet jag inte var jag kan läsa din blogg igen hmmm luskar inne på fejjan och ser om du har länken där sen så jag kan få  se lite bilder jag med

• 7 michelingodingar

snälla håll era tummar och tår nu hoppas det går vägen för ni vet vem OBS bara jag som vet så skriv och nämn iINGET

am zandra:men vad jobbigt att hon skulle pladdra på så fort hoppas iaf att det finns nån lösning så du kan gå klart utbildningen!1
    oj har ni fortf så pass med snö så det precis smält bort.-o skönt o ha en sån stor sandlåda sådet slipper bli sandkrig dom emellan
    hoppas det går bra med lånevovven

ikväll ska vi iväg till makens föräldrar då svärmor fyllde år igår.
    min syrra och hennes sambo var här förut så vi baka lite kladdkakemuffins och jag fick premiärtesta mina silikonformar och det funka ju kanonbra!!

• 7 michelingodingar
    {#emotions_dlg.flower} Grattis på Max 1-årsdag{#emotions_dlg.flower}

återkommer i  morgon och kommenterar det ni skrivit ha en bra kväll alla!!
  • 7 michelingodingar

Glittrax: va men får inte nova anv sin lera i den RIKTIGA ugnen nä men jag har varit skeptisk till just silikomformar men så tänkte jag att jag måste ju testa och köpte väl en 48 muffinsformar i silikom och det funkade kanonbra måste jag säga!!

haha söt nova som frågar VARFÖR den enda som faktiskt varit så av våra barn är abbe gode tid jag höll på o bli knäpp till slut när han sa varför till precis ALLTDrömmer varken freya eller alwin är eller har kommit dit ochbörjat fråga hoppas dom inte gör det heller

ain:hmm jag gör alltid tuppkakan i långpannan så kan förståattdu fick problem med glasyren
    oj vilket väder ni mste ha gud vad härligt!!!!

xgirl:haha ja jag ska lägga till den i favoriter nu har aldrig anv mig av det förut så därför som jag aldrig hittar bloggadresser o sånt igen ju
    ser ut och bli ett fint och ljust kök!! men vad fasen så surt att dom missat och att ni ska behöva vänta så länge på det
    vad fint hon målar selma ja de där handige manny verktygen har abbe 2 uppsättningar avDrömmer köpte billiga i ullared men suck vad lätt dom bryts sönder om dom ramlar i golvet

tack för grattisen säger jag åt agathon inget kalas i helgen utan vi ska försöka ta det nu i helgen som kommer.

am zandra:tackar säger vi
    undrar med vart pilea tagit vägen

den här grejjen från fischer price fick agathon av oss samt en annan slags leksak/skallra
    http://www.fisher-price.com/se/infanttoys/product.asp?s=bulnl&id=47851
    surt bara att den kosta 289 kr här i leksaksaffären och 149 kr i ullaredSkrikandes men men då visste jag ju inte att vi skulle dit!!

igår städa vi av altanen och krattade lite löv och sen premiärgrillade vi barnen sprang ut och in med bara skor var  så skönt väder så inga jackor eller mössor behövdes och idag skulle det visst bli runt 20 grader varmt här redan vid 09 hade vi 11,5 grad varmt så  nu har vi stängt av värmen i huset !!

abbe gjorde sig så illa igår dom små var på studsmattan och antagligen så la sig abbe på mage med ansiktet mot fjädrarna som håller själva mattan på plats och freya hoppade så fjädrarna spändes utoch abbe fastnade med pannen,ögat och lite av kinden i fjädrarna och gode tid vad det blödde från ett jack i pannan samt så vart det ett svullet öga och ögonlocket blödde på honom han såginget först för det fullkomligen forsade ner blod över ansiktet jag blev såååå  jävla rädd eftersom det tog just vid hans enda seende öga

• 7 michelingodingar

herregud så jagstavar silikon ska det stå ochinte silikom

• 7 michelingodingar

Glittrax:grön urin lät inte för trevligt precis
    tack för grattiset
    jo kladdkaka i långpanna har jag med gjort men jag tycker det r svårare o få det bra i en sån blir lätt lite förtorr då men smidigt om man är många som ska fika

haha förstår att du blir helt slut i huvudet av alla varför frågor

CA: Jo då det läker fint på abbe ska visa sen hur han såg ut häromdagen
    ja den sångleksaken är uppskattad här kan jag säga och inte enbart av agathon utan av alla 4 små
    tack för grattiset

xgirl: ja den leksaken är uppskattad så det var roligt
    snabba ryck förandreas del men bra att det går fort så ni slipper vänta i flera månader på  utredning!!
    har ni fått upp mer skåp och fått dit tapeten nu?

am zandra: fy vad jobbigt att det blev så mycket för dig så du inte minns vad du skulle göra eller skicka in
    och hua inte var det väl magsjuka Linn fick??? fasen vad arg jag blivit om hunden bet sönder ens nya byxor verkar som det blev lite för mycket för dig med allt som hände!!

här känns det lite tufftjust nu, vi fick ett bakslag vad det gäller fredde och skolan så man har funderat en hel del kring detta och man känner sig som världens sämsta förälder just nu och det är så frustrerande för varken vi eller skolan når liksom fram till sonen så just nu ser det väldigt mörkt ut för hans del och jag känner att jag orkar bara inte ta detta mer

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)