• lunaria

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

glömde pongtera ang länken. det är mycket snack om Gud i tolvstegsmetoden,men det är inte gud i den meningen som man vanligtvis tänker på utan det är en makt, en känsla och man får själv bestämma vad själva "Gud" står för. många tycker det verkar religiöst med 12-stegsprogrammet, men det är inte alls så .

• lunaria

evanor: haha, är precis likadan så det är ingen fara .

det är erat fel,men nu vart jag så himla sugen på kladdkakemuffins, någon som har nå't bra recept att dela med sig??Tungan ute

suck Linn var så grinig så vi skulle lägga henne, varpå Noah självklart blev avundsjuk och också ville sova. han somnade väl säkert fort, men lillfia tjattrar och tjoar i sin säng för fulla muggarObestämd. men jag tror det är tänderna som spökar...

vi har dessutom funderat en del kring nästa helg, eftersom min födelsedag och påskafton blir på samma dag så funderar vi faktiskt på att strunta i att göra påskmat o gå ut o äta istället . kanske är skittråkigt och inspirationslöst, men påsken är väl inte min favorithögtid ändå haha . ungarna får leta efter påskägg i lägenheten,kanske blir kul!! va ska ni andra hitta på till påsk??

• lunaria
    Glittrax skrev 2011-04-15 18:52:23 följande:
    Am zandra: njae... jag vet inte om man kommer så långt med nån diagnos, han är seg och långsam och har alltid varit , tar det mesta på allvar då han väl sätter igång. Har frågat hans mamma och fått till svar att han alltid varit långsam men ordentlig, men visst, det är frustrerande många gånger..Obestämd

jag vet inte hur han skulle ta att jag tycker att han ska utredas, tror han skulle bli helförbannad

jag tror slemproppen börjat släppa nu, men den kan ju släppa nån vecka innan eller tom tidigare innan förlossning... hur har det varit för er??!!

oj har slemproppen börjat lossna . jag har aldrig upplevt det själv när mina slemproppar har lossnat så jag har ingen kunskap direkt .

om han alltid varit svår och trögstartad så kanske han har nån diagnos ändå. Dan har också alltid varit ordentlig så att säga, men är så otroligt segstartad!! du kan inte prata med honom hur han själv upplever sig då?? för jag kan tänka mig att om han insågg problematiken själv skulle han nog vara lättare att försöka få en utredning ändå. det är ju inget skamfullt att få en diagnos, kan ju bara innebära motsatsen för det finns ju ändå bra många olika sätt man kan ta hjälp av då!!

• lunaria

ain: wow, vilken härlig middag o stund hos era vänner, o att ungarna var vakna såpass länge .

barbamamma: usch, lider verkligen med din syster . det positiva är ju precis som du säger att hon äntligen kommer att få utredas ordentligt varför det blir så här ändå, tycker egentligen det är lite sjukt att man måste få 3 missfall innan dess, det finns ju de som går väldigt länge innan det ens tar sig!!

det är faktiskt samma 12-stegsmetod som AA använder sig av och liknande grejer över hela världen faktiskt och jag tror knappast att alla alkoholister tror på Gud . det som sägs är i princip att man inte är ensam och att det finns hjälp att få om man bara tror på det tillräckligt mycket. jag var med på några såna här möten i Gävle när vi bodde där och det gav en viss tröst för ibland kan situationen kännas rätt låst och hopplöst!! det gäller att bryta mönster man blivit invand med sen man var liten, vilket är lätt att gå tillbaks till när man inte mår bra.

idag väntar vi besök av våra vänner i Öregrund. eller ja det är väl bara Sandra och Eddie, ska bli kul iaf . usch lillfia är så jäkla tjurig, men vi tror faktiskt det är hela 5 tänder är på G nu så det är ju inte konstigt ungen har ont . inatt var annars ingen bra natt, kom upp en del över ytan efter mötet igår så jag kunde inte somna igårkväll. sen vaknade Dan på två sekunder när Linn vaknade kl 23.30 så jag gick upp efter honom ,men Dan blev alldeles skrämd för jag såg ut som ett spökeOskyldig. jo jag hade feber igen och sen hackade jag tänder någon timma till innan jag somnade och sen vaknade såklart ungarna kl 6. Noah kom bara in och drog av mig täcket och sa bestämt "gå upp!!". ajaj kapten, var väl bara till att lyda dårå .

• lunaria

barbamamma: har ju svarat på fejjan, men jag tycker ändå det låter som vattkoppor för så många myggor finns det väl inte nu som kunnat bita honom 21 gånger . bra att bvc iaf ska kolla på honom imorgon i såna fall!!

nää fy stackars din syster, undrar varför de inte räknar ett utomkvedes som missfall!!! usch va hemskt när de frångår att vara humana. förstår att din syster var ledsen, förstår att hon allmänt mår bra pga oro i kroppen.

Glittrax: men usch din stackare!! hoppas din natt varit bättre eller till o med att liten kanske är på g nu .

Ain: oj flippa ur pga ett dop, det känns extremt .

idag är det liiiite segt får jag säga . har haft en underbar helg, men vi är förkylda allihopa nu . äntligen har vi satt oss ner och räknat på olika varianter hur vi ska göra med föräldraledigheten o liknande och har väl kommit fram till att Dan går sista dagen pappaledig 8:emaj och jag går hemma till slutet av maj så får jag skriva in mig på arbetsförmedlingen sen. det är ju så dumma brytpynkter oftast måste man bryta den 10:e när man går på aktivitetsstöd, medan det är den 20:e för föräldradagarna så vi kan ju inte bryta samtidigt för då får vi inget o leva för den första månaden därefter...

• lunaria

x-girl:tycker du är jättemodig som vågade höra av dig ang gruset, det är ju jättebra . då kanske du törs göra det igen om det behövs . för egentligen är man ju inte till besvär eller så vet du va?? fast du är väl som jag o vet om det så är det ändå en jobbig "grej" att göra. jag såg på bloggen o wow, ni har verkligen kommit jättelångt med köket .

men så jobbig Andreas är som inte känner av när han börjar bli trött . Dan är nog snarare tvärtom och går hellre o lägger sig tidigare för han "kan ju plötsligt bli trött"!! men du tror inte han bara säger så för att han ska slippa ta Arvid då?? för om han har en diagnos så är de jätteduktiga på att hitta på ursäkter till varför de inte ska göra som de ska. och det var grymt skönt att prata med beroendeterapeuten om just detta för han sa att Dan antagligen lyckas slingra sig ur saker hela tiden eller hitta på saker för att slippa undan och så är det verkligen!! ja Dan ska äntligen ut o söka jobb . eller söka jobb har han iaf gjort hela tiden, men han får hjälp i åtminstone 7 veckor att hitta praktikplats eller jobb igen så han kommer säkert ut på nå't iaf. TACK O LOV säger jag bara för nu är jag less på honom .

barbamamma: aj så många koppor han har fått då!! men någonstans måste ju sjukdomen starta av sig själv, man behöver väl inte alltid smittas?? den måste ju starta någonstans menar jag.. iaf stackars grabb, hoppas det går över snart!!

jag sökte aldrig på det jobbet på Lidl pga min irriterande make som sa att sista ansökningsdagen är iaf i april. den 1:a april var jag inne på ams, men då var annonsen borta. "ja men jag fick för mig att det var i april den gick ut" svarar Dan dåSkrikandes. hade varit perfekt jobb att få!! men jag har iaf sökt på sommarjobb på systembolaget, känner verkligen att ett sån't jobb skulle passa mig så jag får hoppas jag får komma på anställningsintervju där sen

ang om påsken så tror jag skrev ett inlägg om det förut. fyller år på själva påskafton så vi funderar på att gå ut på restaurangen mitt emot här för de har grymt god mat. Linn är så gnällig pga sina tänder så det skulle va skönt att va nära hemma här ändå. o sen kanske det blir mjukglass efteråt. jag är så less på att vi jämt är ensamma på alla högtider och står o gör avancerad mat till oss själva bara. lyxigtatt få komma till dukat bord .

vad ska ni andra ge i påskäggen förresten?? Linn äter ju godis, men det gör ju inte Noah så jag funderar på att köpa varsin bil till dom o lägga i ägget.

• lunaria

barbamamma: nämen stackars Alwin, att han skulle få så många koppor också!!! hoppas att han inte kliar sönder de för mycket nu då.

haha, man skulle nog inte kunna ge Noah ett ägg utan att Linn får, hon är lite väl medveten om grejer här hemma och hon vill väl ha ungefär samma sak som han annars blir det väl världens liv här hemma . va billigt med 27kr/ägg som dessutom är fyllda, är det såna som brukar finnas på ÖB?? ja Linn får nog smaka nån chokladbit av oss, kanske Noah också törs det om man har tur .

ang vädret glömde jag kommentera förut, vi har haft det jättehärligt här medSolig. idag har det dock blåst en del, men i helgen var det helt underbart!! o härligt att bara stoppa på ungarna lätta kläder o sen gå ut, kan tänka mig att det blir skillnad för er som har så många dessutom .

• lunaria

x-girl: vilka roliga grejer du köpt till ungarnas påskägg iaf, Linn är ju så himla förtjust i rosa saker så det kanske blir nå't kul till henne . hon älskade förresten de där glittriga skorna hon fick av er, men ungen har ju för stora fötter så hon blev skitsur över att hon inte fick på sig de så hon hade tänkt använda de på händernaDrömmer. iofs så fick vi ju ett par rosa också o de passar perfekt vilket hon är så stolt över .

kul att du träffat en annan i samma ålder som arvid . här var det ju verkligen babyboom så småttingarna är lite varstans .

jo det ska bli riktigt skönt att gå ut, men nu börjar Dan bli riktigt bekväm o tycka att det vore kanske smidigt att beställa hem maten, men njae skulle inte tro det!! då blir det ju iaf inte nån mindre disk iaf o jag vill känna lyxen av att äta ute ändå o slippa sitta hemma. suck får väl se hur det blir!!

Ain: ååh hjälp, vilken historia med felparkeringen, kan inte låta bli att skratta även om jag förstår att det måste känts väldigt obehagligt för dig som inte parkerade fel med vilje heller!!! vilken tur att de var så dumma så de inte förstod bättre .

ang din svägerska, hade din bror verkligen kollat med henne ordentligt att det var okej den helgen?? jag kan förstå att hon kanske kände sig överkörd om hon inte riktigt varit med på beslutet, även om jag tycker då hon borde sagt nå't annat datum hon hellre tänkt sig eftersom ni måste boka en stund i förväg, är ju inte lite skillnad på priserna ju!! men frågan är ju om inte din bror kanske fått det till att låta lite annorlunda, kan ju mycket väl ha hänt så. fast då tycker jag hon borde ha frågat er istället rakt på sak om hur det egentligen var. är inte lätt med dop o släkt, men hoppas det löser sig!!

evanor: usch att du är förkyld nu, du får krya på dig!! ang din vän som tog livet av sig så kan jag på sätt o vis förstå det, han var tydligen djupt deprimerad o kände kanske inte han hade något att leva för helt enkelt. fast jag förstår såklart det är hemskt för er som kände honom och sörjer honom . kram!!

CA: va kul att ni ska till Malmö . ang silikonnapp så har jag för mig att det är 2-3 månader då man ska byta ut de??!! har inte så mycket koll, men vi köper väl nya runt däromkring för det är då Linn lyckats trolla bort sina iaf .

barbamamma: INBOXA NU!! jag vill ju såklart veta . har kollat efter dig på fejjan bara för att, men du syns ju inte till haha. men gud, har stackarn fått virusprickar igen??!! skumt!! stackars din syster, lider verkligen med henne .

vi var till nätverkscaféet i eftermiddag. vi har tagit fram bärstolen nu för Linn vägrar sitta i vagn, men ungen satt som ett ljus hela tiden i bärstolen . iaf var det ganska trevligt, min kontakt från nätverkshuset var där o hon tittade lite snett på mig och var lite "skum". ska till möte hos henne imorgon så man får väl se, men jag brukar kunna känna av sån't så nå't är fel iaf. annars är jag supertrött, denna förkylning tär verkligen på humöret!!

• lunaria

undrar hur det gått med dig glittrax, har du fått barn än eller blir det inget påskägg med bebis i ännu? .

barbamamma: haha har precis kommit på hur man inte är tillgänglig på chatten . är något irriterad på Dan om kvällarna när han chattar medan jag spelar, spelen hänger ju gärna upp sig då så nu har jag kommitpå hur jag ska göra. vilka ilandsproblem jag har vaDrömmer.

Ain: jaha så det var så det var, men då känns det ju nästan som att ni skulle kunnat göra vad som helst och ändå hade människan inte varit nöjd . jag fattar inte varför hon inte bara sa att hon ville ha det senare, va är lixom problemet?? nä usch, vissa människor passar bra i offerroll så bry er inte om det!! kan ju hända att hon är väldigt sliten pga graviditeten så hoppas det löser sig sen iaf. 

x-girl: frågade Dan ang ugnen och ja, man kan använda flera plåtar samtidigt (skulle jag vilja ha när jag bakar ), men däremot så trodde han inte det var så värst bra att ha flera tomma plåtar i ugnen ändå när man tillagar något där i.

va kul att köket blir klart innan påsk då . va skönt att din mamma kommer över o hjälper till att städa . roligt att Selma ville vara hemma, hade önskat Noah kunde vara sån, han kommer till att klättra på väggarna efter påsk  

roligt att du hittade nya skor till Selma. har ju inte tänkt på det, men ja man kanske kunde sätta ut skorna på Tradera. får göra det i smyg för lillfia tycker ju om att bara leka med dem som det är

ååh herregud, om jag vetat att jag skulle få sitta i möte i 5 timmar totalt idag så hade jag nog inte stigit upp imorse . vaknade med magkatarr o såklart feber så jag var lagom död imorse, men tänkte iaf ta o gå till nätverkshuset så min kontaktperson blev helt chockad när hon såg mig så sjuk o jag kunde knappt gå. men jag ville inte bli misstrodd någon mer gång . hon bad iaf om ursäkt om vad hon sagt förra samtalet när jag var sjuk,hon har inte förstått hur dåligt jag mått. det var dessutom en del som blev sagt och uppklarat och de är nu inne igen på att försöka få ihop ett schema hos oss. men så ska jag få gå till beroendeterapeuten som jag känner förtroende för o prata om min barndom.

jag hann bara slänga i mig lunch imellan mötena så gick vi iväg till barnhabiliteringen. tyvärr var Linn övertrött och vägrar sova i vagn så hon var helt hysterisk så efter en halvtimme fick Dan gå hem med henne o jag fick sitta kvar. det var iaf ett helt underbart möte med barnpsykologen och kuratorn på barnhab,tänk att det verkligen finns såna människorSolig. de ska nu kalla till ett gemensamt möte med nätverkshuset, våra psykologer, socialen, husläkare mm, ett möte som vi dessutom slipper vara med på för de sa att vi haft för mycket nu. så kommer de med förslag om lösning för oss efteråt. de tyckte det verkade helt fel av nätverkshuset att vilja att jag bearbetar min barndom, men det får de diskutera, orkar inte argumentera varför jag ska göra si eller så . barnpsykologen var rejält orolig för mig nu, hon såg väl inte att jag mår bra alls och sa att det är ett under om jag fixar att plugga till hösten . det blev inte så mycket prat om Noah ändå, men en ordentlig utredning ska göras framöver och vi fick hem lite broschyrer om autism o liknande så vi vet vilken hjälp både Noah och vi får om han nu skulle ha autism. och sen fick vi information om vårdbidrag o sån't också..

som sagt är jag nu supertrött, fick köpa hem omeprazol igen för min mage är inte kul nu. undrar vad jag ska äta till påsk??!! vi var förresten till leksaksaffären, men gud va dyr han blivit med alla leksaker så Noah får en ficklampa i påskägget (eftersom han är så ledsen att hans förra gick sönder) och Linn får lite bollar eftersom hon tycker det är så kul med det då . sen får man väl stoppa i lite choklad i deras ägg också .

oj vart som en hel roman nu, hoppas ni orkar läsa

• lunaria

barbamamma: men vilken duktig kille du har då

stackars din syrra, hoppas hon inte blir för dålig

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)