• Pilea

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Perfekt Länkade till din blogg när jag tipsade! Ha, ha, blir helt nervös själv!

• Pilea

Så nu är det fixat, hoppas på att få se dig i rutan sen då

• Pilea

am zandra:
    Oj så dom växer!
    Fattar ingenting för här kan både Alve o Tyra ha samma "foppa-tofflor" som förra sommaren, måste ha varit stora eller så förra året
    Max har minifötter, typ stl 18, 19 o han kastar bara av sig så det är ingen idé, men så går han inte heller.

Skönt att du är på bättringsvägen!

Barbammans...
    Synd att det inte blev något lekland idag då, men fika är inte fy skam det heller!

Hoppas du kryar på dig!

Här var vi iväg o hämtade ett bord o stolar idag på förmiddagen. Kom över ett stort matbord med iläggsskiva för 400kr, jättebilligt ju! Precis när vi skulle åka o hämta bordet ringde en annan säljare som jag försökt nå, han sålde 4 exakt lika stolar som vi redan har så nu har vi 8. Fick åka rätt långt, men bägge såljarna bodde i närheten, vilket flyt.

Nu är ju bordet iofs i bok o stolarna i ek, men vi har tänkt o göra iordning det o måla det vitt, eller brun/svart. Vad tror ni blir bäst? Köket är ju högblankt vitt o bänkskivorna svarta o sideboarden brunsvart.

Så här ser det ut!

Slängde på en vaxduk så länge, kanske inte gör sig så bra till fondväggen, men det var bara den vi hade hemma.

O så måste jag visa min duktiga kille som helt plötsligt stod upp i sängen igår

• Pilea

Tidigare hade vi ju det här bordet, en anings snyggare i mitt tycke, men vi ville ha ett större! Tror jag kan sälja det för en tusenlapp så då tjänar vi på att byta bord Eller tjäna o tjäna, de 4 extra stolarna kostade 800kr o så bordet 400:-  Nya stolar är ju svindyrt, tror vi gav 995 per styck när vi köpte våra för typ 6år sen.

• Pilea

Barbamammans...
    Verkar ju lite mysko med feber utan några andra symtom!

Ja, stolarna är klädda i grått filt-aktigt tyg. Det lutar åt att vi kör på vitt, kanske vi bara målar bordet vitt o låter stolarna vara som dom är, får se. Stolarna är fräscha utan skavanker.
    Det är verkligen svindyrt med matplatsmöbler, liknande stolar o samma längd på bordet går på typ 8-9 tusen på tex mio.

Ja, han såg verligen superglad ut när han lyckades ställa sig upp själv. Sen har han även börjat "terräng-krypa" i sängen o soffan men på golvet rumphasar han fortfarande. 

Skittrist väder här, visserligen uppehåll för tillfället, men grått o mulet. Igår vräkte det ner hela dagen, så lite bättre iaf. 

• Pilea

am zandra:
    Tack
    Tycker själv han ser "bebis" ut, men mycket är nog för att han inte går. Sen efter att vi snaggat av honom kalufsen ser han mer bebis-lik ut tycker jag.
    Stl 80 har han nu. Använder inte body så vidare mycket, den där tog jag på bara för att han höll på o slänga av sig blöjan när han skulle sova middag

Ja, vitt blir nog snyggast! Vet inte om det är svårt o måla om stolarna dock, gäller o ha rätt färg så det inte skavs av så fort o träfärgen lyser igenom.

Skönt o få lite egentid o hinna baka

Jobbigt att du inte får sova något vidare.

Jag har varit supertrött de senaste dagarna, tror det beror på vädret som aldrig kan bestämma sig. 

• Pilea

Barbamammans...
    Fick mail nu igen från "Familjen Anorlunda"
    Så här stod det:

"Hej 

Rebecca heter jag och jobbar med programmet ”Familjen annorlunda”.

Du har mailat till oss  16 juni och tipsade oss om din nät-kompis ”sjuhuligansmamman”. Vet du vad hon heter i efternamn? Eller har du en mailadress till henne? Eller vet du vart hon bor? Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med henne."

Skickade ju uppgifterna till producenten sist.

Kanske dom hör av sig snart  

• Pilea

Barbamammans...
    Jo då, jag mailade henne kontaktuppgifterna  
    Först var det producenten som skickade mail o nu den här tjejen, dom kanske inte har pratat ihop sig. Hur som har jag skickat kontaktuppgifterna 2ggr, hi hi!

xgirl:
    Kul med utflykt till Nordens ark
    Va snällt att din mamma tog Selma en stund, sånt uppskattas!

am zandra:
    Hoppas det blir bra för D på praktikplatsen o att det leder till jobb sen!

Nu har jag shoppat på Blocket igen, blev en golvlampa som vi ska ha vid side-boarden i köket. Det är riktigt kul det här med begagnat, billigt o bra Spanar på Blocket varje dag efter roliga saker som man kan rusta upp, ha ha!

Golvlampa i Pil

• Pilea

Så här fin blev den bredvid side-boarden

Tog bort extra-skivan i bordet o 2 stolar! Räcker ju med 6 stolar när det bara är vi i familjen så kan man ha extraskivan vid speciella tillfällen. Tror det kommer bli skita-bra o måla bordet vitt Är så kul när man föreställer sig hur det kommer bli. Som den här lampan tex, jag bara visste att det var den jag skulle ha när jag såg den. 300kr fick jag betala för den.

• Pilea

Xgirl:
    Tack Jag är helt kär i lampan, ha, ha!

Nu gäller det bara att bli av med gamla bordet o sen måste vi införskaffa oss dörrarna till side-boarden så vi kan få undan saker som förtillfället står i kartonger i div hörn Sakerna bara flyttas runt, man får iordning i ett rum, men då blir det stökigt i ett annat

Ja, då blir det motion för dig imorgon vill jag lova! Kul o träffa brorsan  

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)