Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

vampyria:nej men hej vad kul o se dig!! ja man ledsna på att den andra tråden dött ut så pass så tänkte vi testar på en nystart

hehe jag sitter oxå här o ska eg städa men orka du kan få komma o hjälpa mig

• 7 michelingodingar

madde tack,ja hanär urgo min lille gullegris
    haha vet du kan jag gå på zumba då kan ALLA det jag har noll kondition,noll koordination och avskyr allt vad gympa heter men detta är verkligen jättekul!! är ju en massa latinamerikanska danser(salsa,maruenqe,reaggie osv) som dom kombinerat ihop och kör som typ aerobics jag kan öht inte alls svänga på höfterna som dom gör på zumban men alla kör vi vår egna stil och vi gör så gott vi kan och har KUL

Ain:haha ok det vart jag ju inte så mycket klokare av vad det betyderCool

vampyria:haha ok ja jag får hålla till godo med barnkanalens tjatter har nu iaf städat av köket ska bara torka golvet där sen är det resten pust är lite svårt o kunna städa av i snabb takt med 4 små huliganer hemma har satt 3 av dom o baka med lekleran som abbe fick i present och minsta sover så man får väl lägga på ett kol här nu för han valnar snart igen o då blir det svårt o städa ju!!

• 7 michelingodingar

pilea:usch jobbigt det är o gå o må skit utan att det liksom bryter ut!!
    kul att det blev lyckat kalas trots att många var sjuka o din pappa dök upp där helt plötsligt!!
    jag har ju inte gett några smakprtioner till agathon på länge nu men så igår fick jag ett ryck o gjorde gröt och idag till lunch fick han oxå gröt o åt med lika god aptit som igår

haha smart ide o ha påsar och bilar o göra en lek av det,ska testa nån gång o se om jag får med mig dom

am zandra:tack känns jättejul att det börjar o lossna kanske inte behöver göra så många besök på barnhab till
    åh vad kul vad ska du ha för tyg? är det vanlig vit klänning du ska göra?

nu har man röjt av det värsta o idag hann jag t o m torka golven innan agathon vakna o jag vet tusan inte när jag hann med o skura golven sist men ni kan ju gissa om vattnet var svartFoten i munnen
    hade några avslut på traderaauktioner här med o fick 2 av 3 auktioner sålda så det gav iaf ca 200 kr extra följer min auktion med filippas kläder med spänning den kommer bli intressant o se vad den slutar på

• 7 michelingodingar

am zandra;jättefina tyger kommer nog passa bra ihop

suck jag beställde ju tid till gyn pga blödningarna tror ni inte jag har varit blödningsfri i snart en vecka nu då är ju så typiskt om det skulle ge sig nu då när man väl fick tummen ur o ringa
    men nu är mensen snart 3 veckor sen iställetObestämd gissa hur förvirrande det är när man ska käka antidep vid PMS besvären nu dåSkrikandes

pilea:ja har man auktionsslut typ mitt i månaden då kan man nästan räkna med att knappt få något för auktionerna
    men nu la jag den med filippas kläder dagen innan BB kommer så kanske därför dom budar rätt friskt då

SUCK jaha fullt på zumbapasset i morgon,helt otroligt,jag ringde strax efter 9.30 och man får börja ringa för o anmäla sig kl 9 men när vi väl kom fram så var det redan fullt plus 5 pers på reservlistan

• 7 michelingodingar

madde:ja det är samma sak som man kan köpa via tv-shop fast jag skulle aldrig göra det själv hemma utan måste ha så jag liksom går dit
    åhh men storhandla tycker jag är kul oftast iaf!! nu behöver jag dock inte fylla på med kött,vi köpte en hel gris på 104 kg så frysen är smockfull med kött fram till jul iafTungan ute men måste ju handla allt annat förstås!!

am zandra:ja skitknepigt kan ju alltid hoppas mensen försvinner, min svärmor trodde den hade gjort det på mig eftersom hon är steriliserad oxå o på henne så försvann mensen
    hoppas det går bra på aurora idag du behöver få prata av dig!!

Ain:tack,ja han är stor( för o vara född i v 35+5 så var han ju en jätte som kom ut på 3360 gr) kollar jag i dom gröna bvc böckerna så är han störst av barnen vid samma ålder
    ja who vet jag vad det är så då fattar jag mer av vad det andra är
    håller tummarna att klänningen ökar i pris finns inget tråkigare om man bara får 1 kr för det man lägger ut
    hoppas du får jobbet nu då

vampyria:tack!! måste vara skönt o få lite egentid ändå hjälp man bara fasar för den dagen barnen kommer hem o säger att nu flyttar jagTyst
    åhh härligt o få vara så där nykär kan jag sakna lite faktiskt jag menar vi har hängt ihop i 15 år nu så det där nykära finns ju liksom inte kvar!!
    Tråkigt med din pappa,verkade ju gå bra till slut men livet vänder fort nu i okt är det 4 år sen min pappa hastigt dog och jag kan inte fatta att jag inte sett eller träffat honom på 4 år nuGråter fasar då det är den 30 okt som han dog o det närmar sig med stormsteg!!

xgirl:ja man gör ju sina misstag som man lär sig av så nu försöker jag lägga ut dom till BB kommer iaf !!

pilea:ojj så bra han sitter i bumbostolen herregud hur kan ni sova så många i en säng skulle bli tokig ju

idag är ju freya och abbe på dagis, abbe den lille skitungen låste ut mig idag när jag var ut o skulle sätta fast alwin i sin bilstolDrömmer tur han kan låsa upp oxå
    min syrra o mamma tog med sig alwin till öppna förskolan så jag har bara agathon hemma o han sover så man funderar på vad man ska hitta på!!

tur det inte blev nått av zumban idag,hade ju glömt att maken skulle åka iväg med sitt jobb idag på nån aktivitetsgrej så dom ska köra fyrhjuling och fiska o äta o vad det nu var o inte kommer hem förrens framåt natten!!

Idag blev allt klart med o läsa på distans så fr o m den 27 sept kommer jag o läsa och läser på halvfart så 10 veckor blir det!!
    dessutom är allt klart med makens robotutbildning han får gå den nu iaf så får man väl hoppas att han kommer orka jobba med det oxå eftersom det innebär 24 timmars jour!! och funkar allt så finns det en chans att jag kan få gå som hemmafru(håller tummarna för jag vill verkligen gå hemma med barnen) och går inte det så hoppas jag på att jag kommer in på utbildningen till nästa höst så jag kan skola om mig för jag totalvägrar gå tillbaka till mitt jobb i hemtjänsten!!

• 7 michelingodingar

pilea:ja förut tog jag alltid med mig nycklarna utifall att men nu vet jag att han klarar av att både låsa och låsa upp men det är ju just det att vill han jäklas som i morse så låser han inte upp i första taget i värsta fall så hade man ju fått slagit sönder rutan som vi har vid ytterdörren o sen låst upp nöden har ingen lag i vissa lägen

ja här kan vi inte prioritera för att jag ska kunna vara hemma som det är nu men om allt går bra så lär maken få en rätt så saftig lön mot vad han har nu!! o han har sagt att funkar det o jobba som robottekniker med allt vad det innebär o han klarar av det så ska jag få gå in o säga upp mig

• 7 michelingodingar

pilea:ja det får man ju göra i såna fall som det är nu så pensionssparar vi inget själva alls finns inte utrymme för det!!
    kan inte annat än hålla med, så smycket slit och skit man får när man jobbar i äldrevården så skulle man ha minst det dubbla känns helt sjukt att man efter ca 11 år inom kommunen och vården så har man sån skitlön så min FP är bättre än lönen

• 7 michelingodingar

madde:ja det känns jättekul faktiskt lite nervös bara om jag kommer klara det eftersom jag 3 dag i veckan har 2 små hemma och 2 dagar i veckan 4 små hemma så det kan nog bli kämpigt men bara jag får godkänt så jag kan söka in till utbildningen administration i vården jag vill bli läkarsekreterare!!
    hade mer än gärna velat läsa till Barnmorska men det är så himla lång utbildningstid

haha ja inom barnmosorgen kan jag tänka mig att det händer saker jämt o det hade nog varit ett roligt arbete men känner att jag får nog av barn hemma

duktig han är julius, är så roligt o se deras framsteg

am zandra:tack,ja för en gång skull så verkar det gå åt rätt håll!! men så är det ju ofta här ett steg i rätt riktning o så kommer det bakslag igen men man är glad för dom stunder där det faktiskt funkar och går åt det håll man vill

vad skönt att di gick dit och fick prata av dig, hur känns det nu? ska du tillbaka på fler samtal?

pust jag har överlevt läggingen av 4 små är ju ensam eftersom maken är iväg så då är det ju alltid en prövning o få dom isäng abbe ligger o sjunger däruppe just nu men alwin slocknade direkt och freya är på g o somna o agathon har jag precis lagt!!
    filippa har fått feber här 38,4 undrar vad det är på g nu då!! freya och alwin hade 37,8 så något verkar vara på g hos dom oxå, alwin har varit hängig hela dagen o inte alls som han brukar vara!!

hahaha ni ska höra abbe entonig o vrålar för full hals "jag heter karl-oskar o i kärret jag bor jag har inga strumpor jag har inga skor, jag hoppar 3-4 meter i ett sträck och är så käck kväck kväck"

• 7 michelingodingar

am zandra:fast du skulle kanske må bra av o få gå o prata med en kurator?!! kanske kommer vara jobbigt till en början men ju mer du får hjälp o bearbeta saker o ting desto bättre kommer du säkert må och du kan kanske få hjälp o se saker ur ett annat perspektiv och kanske lära dig hur du ska hantera när allt bara väller över dig?!!

ja jag hoppas oxå på en tid med mer positivt omkring oss är så energikrävande när det bara går åt skogen hela tiden!!
    jag har räknat med att det kommer bli tufft o plugga men förhoppningsvis så kommer jag o klara det iaf får väl sitta kvällar o helger om inte annat när maken är hemma och sen försöka göra det jag kan på dagarna!!
    kommer dock o bli jääääävligt tufft efter barnens höstlov för då ska maken iväg på robotutbildningen i stockholm o kommer vara borta som det ser ut nu 14 dagar så jag hoppas verkligen att det inte kommer bli tuffa veckor med mycket o göra i svenskan då!!

haha ja abbe han är rolig han måste ju berätta vad han gjorde här i helgen
    han älskar ju o titta på förlossningskliniken o såna program o i helgen fick han för sig att han ville se det men vi har ju bytt bredband/tv så nu har vi inte den möjligheten så istället låg han i soffan med benen uppdragna till midjan, freya låg oxå sån i soffan o så hör jag abbe tar i som om han ska bajsa o så stönar han fram  NUUUUU freya ska vi föda barn

åh vad kul att du äntligen fick den sålt,håller tummarna att du får in pengar till helgen nu då!!

madde nää o Bm är väl ca 7 års utbildning på och då skulle jag vara nästan 40 år när jag är klar o njaaeee så lång tid vill jag inte plugga men nu ska jag ju läsa svenska B och det är denna termin o sen är det 2 års utbildning till o det känns helt ok!!
    nää usch jag hatar o plugga skolan var det tråkigaste jag visste

jaa då dom 3 minsta somnade rätt fort men abbe tjoade i sin säng tills efter 20:-0 o han brukar somna fort annars!!

idag är filippa näst intill feberfri och dom minsta mår bra fortf så vete fasen vad det var för febertopp hon fick, hade hon varit liten så hade jag inte tänkt så mycket för dom får ju febertoppar då o då men snart 10 år då brukar man väl inte få feber bara så där ena dagen o vara bra nästa!!

• 7 michelingodingar

xgirl:tack för tummarna kan behövas jag bara fasar för om jag inte klarar svenskan eller inte kommer in på utbildningen utan MÅSTE tillbaka till mitt jobb,jag vill verkligen inte det får ont i magen av o bara tänka tanken ens och det gnager mig hela tiden!!
    haha ja om vi säger så jag är van att vara mycket själv med barnen och det är inte första gången som han är iväg på kurs så länge!! men allt går bara man vill och när man är mitt i allt så tänker man inte på det utan det funkar ändå

haha ja abbe är helt tokig i o kolla på såna program tycker det är jättespännande och intressant och han har sååå mycket frågor om saker o ting som man inte tror att en 4 åring öht ens tänker på!! han är lite lillgammal abbe och har stenkoll på ALLT

vad skönt att du fick sova,såna nätter är guld värda

ojj ja du vill du ha något utan hormonr så är det ju kopparspiral och vad din Bm sen tycker får hon stå för men det är du som ska ha det och vill du ha en sån så sätt dit en!!
    en annan behöver inte fundera i dom banorna längre eftersom jag steriliserade mig i samband med snittet nu!!

am zandra:ja får bara hoppas jag orkar pugga på kvällarna när han är iväg o man ska sköta allt själv men det får gå på ett eller annat sätt
    men vad sjukt att du inte ska ha haft kontakt med en kurator ens för o få en livförsäkring men dom där vet hur dom ska göra för o få så mycket pengar som möjligt och ge så lite skydd som möjligt känns det som

åhh vad jobbigt att Linn vile upp så tidigt idag!! agathon bajsade ner sig i sömnen inatt men han lät som ett världskrig för o bajsa men vaknade inte själv av det men vakna ju givetvis av att jag skulle byta blöjjan,somnade dock om o sov till strax innan 05 då vakna han o ville ha mat o sen vägra somna om så lagom tills att vi skulle upp då somnade han om

magen ja testa katrinplommonpure!! annars häller ju många i lite matolja i ersättningen o det ska vara lösande,har dock inte funkat på mina men däremot så messmör i ersättningen har funkat kanonbra på mina!!

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)