Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

madde:stackars julius hoppas tänderna snart bryterigenom så han slipper febern
    precis man kan faktiskt hitta nya jackor för 300 kr så jag tänker inte bet en krona till och hon har inte skrivit något mer heller så....

hämtade ju alexandras dator igår och den skulle kosta någonstans på 1800 kr kommer dit och får betala nypris för den alltså 2100 krDemon herregud jag höll fan på o trilla baklänges tur försäkringen täcker en viss del men när jag pratade med vårat försäkringsbolag o sa att vi fått veta då att det skulle kosta ca 1800 så sa dom att det var ok dom betalade ut det när vi skickat in kvittot men undrar vad dom säger nu när det kostade mer

sen var vi och månadshandlade på Ica Maxi och willys och trots att vi inte köpte någon middagsmat så slutade notan på samma summa som när vi köper middagsmat med
    Fick ju hem en hel gris igår så frysen är nu smockfull och värst är att den verkar inte orka frysa maten får ge det några timmar till och se annars måste vi ringa runt o kolla om släkten kan ha vårat kött så länge

här ligger fredde skitdåligmed feber,hosta och förkylning och min förkylning tog ny fart inatt jag som tänkte gå på zumban idagSkrikandes jaja vad är väl en bal på slottet

förresten måste ju berätta att agathon numer kan sitta själv och stadigt oxå ålar runt som tusan påglvet fast det går i stort sett bara baklängesDrömmer

• 7 michelingodingar

Herregud jag skulle köra med alexandra till läkaren och kommer till avfarten där vi ska ta av mot samhället där VC ligger och bilen tvärdör och detgår inte o styra fanskapet herregud vilken panik jag hade höll på och köra rätt ut iterrängen men fick till slut runt ratten och kunde ställa migmed fronten på bilen intill kanten även att bakänden stack ut mitt i korsningen slog på varningsblinkers och som tur var så var ju maken hemma så han fick sätta fredde och filippa på o passa dom små och komma och hämta mig och makens syster kom och körde ner med alexandra till läkaren iaf fy fan så otäckt

hur som så var läkaren förvånad och sa att alexandras symtom är ju samma som en vuxens ehhh jaha liksom vaddå detär ju så det är för henne med snarkningarmsvårt o andas osv och han undrade t o m om hon  hörde vad han sa ena halsmandeln satt inte så bra på henne utan gick upp mot näsan så nu skickasen remiss så får vi se vad som händer sen.

härplaneras detför utbyggnaden nu och makens bror ska rita åt oss så vi kan skicka in om byggnadslov han var här och mätte igår med. så det blir 2 rum som vi bygger till ochsen delar vi av ena sovrummet som det var tänkt från början så 3 nya sovrum blir det vilket ändå innebär att 2 av dom små får dela rum men fredde är 15 år i år och agathon fyller 1 år så när agathon behöver eget så lär ju fredde flyttat ut iaf
    vi fick förresten beviljad höjning på ett av våra lån till så det var superbra!!

usch fredde är fortf jättedålig ch hostar så han spyr, freya hostade med så dant inatt och mådde dåligt o spydde. jag har fått luftrörskatarr och det gör så ont i halsen så jag får ta i för o kunna svälja. agathon är så nedrans förkyld och har fått världens ögoninflammation och det fullkomligen öser gulgrönt var ur ögonen och kladdar ihop dom så han får intte upp ögonen emellanåt

pilea men nu kan ni väl snart inte ha något kvar så mmycket som nirensarFlört
    skönt att ni verkar vara på g med köket iaf!!

• 7 michelingodingar

pilea:haha ja man kan ju tro ni slänger allt i huset ju
    ja du vi har ju haft prolem vintertid med att abatteriet laddar ur men det har funkar o starta bilen med hjälp av en batteriladdare då o då men nu sa maken att batteriet är antagligen helt slut står på laddning nu så får vi se.

xgirl:vilken liten goding
    haha jo då vi har just nu 5 rum och kök och det är inte direkt några små sovrum vi har till barnen som tur är men det kommer alltså bli 8 rum och kök när vi väl är klara
    ja min tanke var just då att bara få runt rattj***veln som knappt gick o vrida på så vi inte stod mitt i hela korsningen för vägen man svänger av i från är tvåfilig samt att det är 100-väg o bilarna kommer ju med en jädrans fart o nja jag kom nästan runt o in till kanten iaf!! var faktiskt många som bara körde förbi en utan o ens stanna o fråga om man behövde hjälp och tur att jag hade min mobil med annars rukar jag vara urusel o få med mig den hade iaf en pinne kvar av batteriet så jag kunde ringa två samtal!! stannade en lastbilschaffis och frågade om vi behövde hjälp samt en annan kvinna som jag känner så det finns ju snälla människor iaf
    nej ingen fungerande bil just nu hoppas bara att det kommer funka o ladda bilen ett dygn el två!! annars blir det o köpa ett batteri

stackars selma hoppas hon snart är pigg!!
    vad bra att du kan få jobba lite iaf och hoppas det löser sig med jobb för Andreas del sen!!

• 7 michelingodingar

am zandra: jobbig flytt för dig/er men skönt att du är piggare och att ni kommit in i den nya lägenheten nu iaf!!
    vilket fynd 50 kr fören liten tv perfekt tillnoah

pilea: jo då ett dygn på laddning så funkade bilen igår iaf, återstår o se idag om den funkar lika bra då jag aldrig satte på laddaren igenObestämd
    hoppas dom hämtade stolarna sen, jisses har man sagtatt man ska hämta något så gör man väl det o inte går på bioDrömmer

xgirl:kan ju vara så att din mens är sen pga stress, hoppas den dyker upp snart iaf!! vet hur nojjig man kan bli

här börjar jag fundera på om vi inte ska ringa VC alexandra har ju feber igen och mår ännu sämre, fredde har legat sen torsd med hög feber genomförkyld och hostar tills han spyr dessutom så blöder han näsblod utan anledning och det är inte lite han blöder heller sent igår kväll hörde jag honom styra runt på sitt rum och hosta som en galning kommer upp till honom o när han vänder ansiktet mot mig så är hela ansiktet fullt med blod då hade han vaknat av att det var nerblodat i sängen och hans ansikte var fulltav blod med. Dessutom ficki vi en förklaring till varför agathon var så gnällig igår em och inte ville sova förrens 01.30 inatt han har med feber igen
    dessutom har jag börjat hosta som tusan nattetid hostar dagtid oxå men natten som var nu var hemsk

suck vad jag gnäller men just nu känns det mesta bara tungt och att vi aldrig liksom blir friska

• 7 michelingodingar

am zandra:men vad skönt att det löst sig med sjukskrivningen iaf!!
    skönt att kunna kolla på tv igen
    jobbigt att Linn fortf är förkyld och har ont

pilea:men usch du får kolla efter några andra skor då?!!
    nej finns inget mögel nu, vi hade jumögelangrepp på tapeteni badrummet men nu är ju det renoverat och det fanns inget mögelbakom väggen eller så men vi är ju några stycken och jag har hörtfler runt omkring som har samma skit och att det kommit i samband med magsjukan vi hade.
    Jag pratade medmin bvc sköterska ang att alwin har feber hela tiden och då berättadeh hon att hon har fått skicka in flerbarn här omkring med samma sak så det verkar ju vara något virus då iaf!!

väntar på att VC skaringa upp nu vid 10.10 maken kom hem här och är hängig hanmed och oroar sig för fredde så han ringde sin chef och bad om att någon annan ska ta jouren åt honom som han har tills i moergon bitti så det är fixat och maken skulle bara fixa ett jobb och komma hem sen så vi kan åka ner tillläk med barnen

• 7 michelingodingar

inne en snabb vända har varit på VC nu och fredde hade höjd sänka men då han inte är röd i öronen osv så fick han bara mollipect för hostan, alexandras skit beror på virus så barao vänta ut däremot agathon som jag tog med för o få något mot ögoninflammationen som inte ger sig o febern som återkommit den stackaren hade höjd sänka och en kraftig dubbelsidig öroninflammation och bronkit så nu har han vanlig PC samt PC ögondroppar och mollipect inte konstigt att han skrek och var så ledsen igår återkommer senare och kommenterar mer av detni skrivit måste fixa middag nu

• 7 michelingodingar

madde: hoppas det gick bra idag!!

pilea:hoppsan är din mens med sen skönt att det inte visade något iaf!!
    ja du får testa dig fram för gå o förfrysa tårna är ju inte alls bra!!
    hua jobbigt när dom vaknar så där tidigt!!

xgirl: här är det sportlov så jag haralla barnen hemma men makens chef fixade så en annan kille tog hans jour så jag hade bara fredrik,alexandra och agathon med mig dit och dom hade 3 tider efter varandra så vi fick komma samtidigt!!
    ja nu nojjar jag inte fulltså mycket över alwins ständiga feber iaf!!
    jobbigtatt dina små inte heller är krya, hoppas det snart ger med sig!!

am zandra:hoppas städningen blir bra så ni slipper er knäppa hyresvärd sen!!
    haha jag skulle aldrig klara mig utan tv däremot vanliga telefonen skulle jag klara mig utan

• 7 michelingodingar

xgirl:men vad skönt att det löst sig med jobb för andreas förstår att en stor sten fallit!!
    snyggt det blir i köket !!
    ja ring vc är inte bra att dom harfeber så där länge ju han kanske med behöver en PC kur!!

am zandra: det är det som ärlite konstigt för agathon har inte varit så skrikig eller tagit sig åt öronen alls och ätit bra osv så vi har inte haft en tanke på mer än att det säkert är pga förkylningen och ögoninflammationen som han varit lite smågnällig och sovit dåligt kan talaom att så som dom 2 stora pipit så skulle man kunnat tro att dom varit sämst
    men igår på vc så tog dom en temp i örat på barnen och så som agathon reagerade när det gjordes på honom så var det ingen tvekan om att han hade ont i öronen och läk  kollade bara snabbt och sa ojoj typ!!
    men inatt har han sovit bra och idag är ögoninflammationen bättre faktiskt men så ska han ju ha ögondropparna 4 ggr/dag med och pc 3 gånger/dag så nu ska väl skiten ge sig!!

vad skönt att städningen blev godkänd jobbigt bara att det var såtungt för dig med Linn!!
    men stackars busfia hon är som värsta tornadon ju hoppas hon snart får in detta med motoriken och lär sig lite vart hon harkroppen och kan parera bättre så honinte slår sig så mycket!!

åhhhhhh just nu så jublar vi fick veta makens lön och det är första lönen som  han får med all jourtillägg och ojoj shit pomme frit säger jag bara den lönen kan vi vänja oss vid 12000 kr mer än normaltTungan ute så nu ska 10.000 kr läggas undan och antingen så kommer vi lägga det på utbyggnaden eller så funderar vi på och betala av 2 smålån finns så många hål o stoppa pengarna i så man vet knappt var man ska börjaFlört

• 7 michelingodingar

xgirl och glittrax:angpengarna så ja det var verkligen välkommet så mycket trodde vi dåinte att jourtillägget skulle bli visst maken har ju tagit några extra jorturer men ändå!!

xgirl:ja om febern kommit nu så kanske det är något annat skit på g
    jo det skulle underlätta med deninkomsten om jag börjar plugga men vi räknar inte med att det skabli sån höjning varje månad men det vore helt  underbart OM det blir så pass mycket varje månad
    känns så surt för maken får så pass mycket och jag fick fnuttiga 4800 kr(brukar ligga på ca 6000 annars) på min FP denna månad visserligen så  tar jag inte ut fullt men ändå jag skulle vilja kunna bidra med mer inkomst än så!! 

glittrax:haha ja ibland så går siffrorna ihop när man läser och man tycker det oftastser mer ut än vad det är

våra när dom fått en PC kur så har vi hållt dom hemma tills vi anser att dom är pigga, feberfria,orkar leka och äter bra innan dom får gå tillbaka och nu när jag ändå går hema så håller jag dom gärna hemma ett par extra dagar till men jobbar jag då har vi iaf ansettatt dom ska vara så pass pigga och feberfria så dom orkar meddagis så är det en 7-10 dagar PC kur så har dom oftast gått tillbaka innan den är slut.

men vad surt med overallen finns inget mobnr så du kan sms:a? eller ev ringa fast jag ringer gärna inte själv
    du kan inte maila och påtala att antingen ser hon till att du får overallen omgående eller pengar tillbaka annars blir det neg omdöme och en anmälan till tradera?

låter somatt det är bebissom håller på och fixeras känner igen symtomen och det är inte för skönt  precis!!

Freja är ju alltid fint heter ju ena vår dotter fast stavas freya annars äralma och tilde fint samt Max och William

• 7 michelingodingar

pilea: ja det var riktigt kul med dom extrapengarna
    härligt att ni ska få köket fixat nu då har du snöat in på limefärgen
    åhh en fl serie den måste jag med kolla på älskar såna serierjag med

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)