Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Maybe skrev 2011-02-10 16:59:38 följande:

Jag blir så trött på min fd chef!
    I december skulle han skickat in papper till min A-kassa. För nån vecka sen fick jag hem det pappret och skickade det vidare. Hela tiden där emellan tjatade jag mer eller mindre varje dag om att han måste skicka det pappret för annars får jag inga pengar! Jag bad även facket ringa och prata med han och det gjorde dom. Veckan efter det fick jag hem pappret och fick sen skicka vidare det till min A-kassa.
    När jag ringde senare (några dagar) för att kolla så att alla papper kommit fram, så att allt va ok och att ingenting saknas, så fick jag veta att de behövde ett papper till eftersom jag varit sjukskriven tidigare.
    Även denna gång pratade jag med facket och bad dom prata med min fd chef eftersom han inte lyssnar på mig och jag orkar faktiskt inte tjata på han mer.
    så de ringde han och han sa att han skulle skicka pappret som fattades.
    Det har han fortfarande inte gjort. Så jag ska ringa tillbaka imorgon och be dom ringa han igen.

Det min chef har ställt till med är att jag har inte fått en enda krona! Jag skulle fått pengar from 3 januari men pga hans krånglande med papper så fick jag inga pengar på hela januari och kommer inte få på hela februari heller!
    Jag blir tokig! Hur svårt kan det vara att skicka ett papper som han vet är viktigt!

Vad jag förstått så ska jag få pengar retroaktivt när jag väl fått pengar. Men vad hjälper det mig nu?!!
    Jag har kunnat låna pengar och min sambo har jobb. Så det går ingen nöd. Men om jag varit singel och inte haft sambo. Då hade jag inte kunnat betala varken hyra eller räkningar.
    Har pratat med facket och A-kassan men de säger att det finns ingenting de kan göra förutom invänta ett papper från min chef.
    Nu ska jag börja praktisera om nån vecka, och jobba på den praktikplatsen efter en månad. Så jag kommer få in pengar så småningom iallafall men jag blir så arg!!

hej ledsen menvet inte vem du är riktigt du får gärna presentera dig närmre

am zandra mmmm visst gjorde honTungan ute vilka grejjer va!!
    kul att noah hade kul sen iaf men vad trist om han hela tiden ska bli bortglömdRynkar på näsan men nu byter ni snart dagis va iom flytten?
    duktig du är som bakar gör du allt bröd själv?

pilea är samma här snön vräker ner o det har det gjot hela dagen, vill ha vår nu!!
    haha jo då den kom till slut iafFlört

suck då ligger filippa o spyrSkrikandes var visst inte den lindriga varianten hon fick fy fasen ungen satte sig bara rätt upp o spydde som en kalv över vardagsrumsmattan det flöt spyor här inneKräks

agathon verkar ha ändrat sömn mönster under dagen nu förut sov han alltid 2 ggr nu totalvägrar han läggas innan kl 11.30-12 och sover då till 14-15 tiden han börjar bli så stor nu o vill väl vara vaken mer han har nu fått upp sin femte tand och gnisslar tänderTyst dessutom har han lärt sig att skaka på huvudet = bra träning för hans nacke och lägger huvudet på sned han är så söt vårat lilla penntroll
  • 7 michelingodingar

elin2011: haha ja så kan det bli men du är vlkommen o hänga påom du vill
    surt att din chef ska vara så sablans dryg med o få tummen ur o skicka in alla papper

am zandra: ja penntroll vet inte om du har settdom men när jag varyngre så fanns det som små troll som man sattepå änden av sin penna ursöta troll med håret stod rätt upp och stora ögon dom  påminner om agathon
    uscj ja tycker synd om filippaRynkar på näsan haha jaa du filippa fick faktiskt först torka upp det värsta är man snart 11 år så tycker iaf jag att spyr man rätt ut så där trots att jag tjatat om att hn ska ha en hink så får man faktiskt städa med så när hon gjort det så var det en hink med vatten och en liten frottehandduk som jag dränkte in med rengöringsmedel o sen ner o vattnet och så bara gnuggar jag över mattan ett antal ggr och sen byter jag vatten och så tar jag och skrubbar ett par ggr till jo jag byter handduk med såklart.

ja du kanske kan nämna för dom på det nya dagiset att han blev lite bortglömd på dagiset så det inte händer igen.

ja men tekakor är ju gott nu var det länge sen jag bakade det!! här tar ica in färskt bröd 2 ggr/vecka o det tyckerjag är bra men har man slut på röd till helgen o går dit så kan man ge sig tusan på att folk köpt det färskare brödet o det äldre ligger kvar så nu har jag börjat köpa bröd precis då det kommit in

här har agathon börjat ljuda pappa och säger ba-ba eller så blir det babababa filmade honom igår kväll när han satt o höll på med det

• 7 michelingodingar

Glittrax:men fy fan för FK
    stackars nova hoppas det fixar sig med lite laktulos inte roligt när det blir så där för dom små!!
    agathon och alwin har legat 4 dygn o spytt som små rävar sen 2 dygn med diarre utan dess like, jag blev dålig med en lindrig variant av magsjuka men dock höll den i sig 4 dygn men idág mår jag bra, alexandra fick samma som mig o låg 4 dygn och filippa började i förrgår men hon verkar piggnat till för hon har ätit idag och har än så länge fått behålla det så justnu är detfredde, freya,abbe och maken som klarat sig eller ja freya vet jag inte än.....

nej här är det inget klippa klistra men måla tycker dom om

am zandra: jag förstår att din energi tar slut med allt som bara går emot er hela tiden hoppas innerligt att det fixar sig med psyk nu!!
    haha ja agathon ser verkligen ut som ett litet penntroll o när han sticker upp hakan och lägger huvudet lite på sned med världens urgulligaste flin då smälter mammahjärtat kan jag lova
    ja jag lev verkligen förvånad när han satt här med oss och började ljuda fram babababa först och sen ba-ba o så tittade han på maken o flina han är såååååån pappagris när maken är hemma så är det han som gäller för hela slanten!!

xgirl:ja agathon har ju alltid haft ett rätt stort sömnbehov men nu helt plötsligt har det vänt o han sover 1 gång om dagen och dessutom så vägrar han somna innan 19.30Obestämd han som somnat vid 18-18.30 annars!!
    suck freyaär lite smågnällig och säger att hon inte mår bra lite blek och sitter med en hink framför sig och rapar oroväckande och bara gäspar så undrar om detär på g hos henne med

här har jag fyndat en bamseoverall åt alwin till nästa vinter samma som jag köpte till abbe på rean för ett tag sen o overallen är bara anv en gång o då satt barnet i vagnen
    dessutom har jag faktiskt fått tummen ur och beställt lite nya tröjor åt mig då mina tröjor är urtvättade och ser inte allt för roliga ut längre då vissa har fläckar och dessutom så anv så det är hål i dem beställde från bon prix som faktiskt har i min stl och snygga dessutom

• 7 michelingodingar

xgirl: nä men fasen vad jobbigt för er han har inte rätt o stämpla upp till heltid så länge detta pågår då?

am zandra: jasså jag får sällan erbjudande från bonprix,nån katalog då o då en inget mer än så hade varit kul med nån rabattkupong
    du se till att inte hamna för långt ner igen utan ta hand om dig ochlyssna på dan kan förstå dock detta med mjukisbyxor o en sliten t-shirt jag går typ runt i sånt jämt men nu får jag ju lite nya fräcsha kläder iaf!!

ain:nej vi är inte friska än men det är ju så när man är några stycken och det känns ju som en evighet innan alla är pigga och krya igen o man hinner inte er än bli bra så kommer nästa skit!! men snart kommer våren och sommaren och då brukar det vara lugnare iaf

åhhhh snälla håll era tummar, vi vågar inte hoppas men vi väntar svar från banken och får vi lånetbeviljat så kommervibetala av en massa nedrans småkrediter vi dragit på oss och även kunna bygga till iaf 2 sovrum och sänka vår månadskostnad med några tusen dom ringde från banken igår och håller nu på o kollar över det

• 7 michelingodingar

xgirl:ahh fasen vad dåligt o bara få 63% då hoppas verkligen det löser sig!!
    jo freyaär litepiggare och leker och har varit ute en sväng o vill ut nu igen lite varm o snorig är hon men ingen som spyr iaf!!
    åhhh stackars selma som fastna med tungen hujeda mig,jag gjorde själv det när jag var liten dock inte ute utan hemma i våranfrys o gode tid jag minns det än idag!! fast dethindra inte mig

medans jag skrev till dig xgirl så har agathon satt sig upp helt själv herregud förut stod han o gunga på alla fyra o liksom slängde sig framåt min beeeeebis vart tar han vägen!!!!!!!

ang amma så tar jag det med en nypa salt för jag ammade ju abbe och han var ju oxå sjuk hela tiden!!!! medansdom jag inte ammat knappt varit sjuka o när dom väl var det så vardet rejält just då o sen friska länge!!

am zandra:ja vi måste ha 4 rum eg men det går o dela av rum men vi måste bygga till två rum för att alla ska få eget och även om vi inte får lånet nu så kommer vi o dela av ena rummet i sommar när vi ändå ska byta fönster uppe samt sålutar det åt att dela av vardagsrummet så vi får ett sovrum och ett litet vardagsrum även om det tar emot o få ett pyttevardagsrum så måste dom stora nu få lite eget utrymme!! men det skulle vara toppen i få lånet på alla sätt o vis!!

jo då jaghar angett min mailadress till bonprix men inte fått några som helst erbjudande där!!

men fan vilken rutten hyresvärd tur den nya vet om hur han/hon är iaf!!

• 7 michelingodingar

madde; nä men vad kul o se dig var ett tag sen skönt att allt verkar funka fint för er iaf!! jobbigt med förkylningoch hostan bara!!
    skojja jag fattar knappt att jag om knappt en veckalåg inlagd på sjukan o man gjorde allt för o stoppa så inte agathon kom i v 28 hereisses min lilla bebis hur ska jag re ut o inte få snuffa på en nyföddGråter önskar jag kunde pausa tiden!!

tack för tummarna dom kan behövas

suck ja här fortsätter vi vara sjuka freya har åkt på feber, förkylning och så hostar hon som tusan fast bara nattetid!!
    och jag har åkt på en jävlaförkylning igen så nu fick jag skippa zumban IGEN har inte kunnat vara med på drygt 14 dagar nu

nu verkar agathon hittat balansenså han sitter jättestadigt utan och ramla så idag har han suttit massorpå ett täcke mednågra kuddar bakom sig o på sidorna utifall att han ramlar och lekthur nöjd som helst och kvittrar på

• 7 michelingodingar

am zandra: tack ja vi behöver verkligen större nu framför allt för dom 3 stora barnens skull det märks att dom behöver få lite eget kryp in eller ja äldsta har ju eget så eg dom 2 näst äldsta iaf!!

haha Ja jag förstår att det känns länge sen som linn var en bebis med tanke på hennes framfart men agathon det lilla drygot är ju seg på den fronten och har därför kännts som en bebis länge men inte tillräcklingt länge

suck ja det ger sig aldrig här känns det som och idag har freya världens ögoninflammation på bägge ögonen så det blir inget dagis för henne denna veckan heller och nästa vecka är det sportlov så då blir hon borta 3 veckor från dagis dessvärre så såg jag antydningar på alwin och abbe oxå idag men dom fick gå iaf är det värre i morgon medögonen så får dom vara hemma med!!

skönt att du känner dig piggare iaf vad duktig linn är herrejisses så snabb!!

CA: vad skönt att leo är en sån go bebis och du ska se att bara ni kommerin i lite rutiner o vara självaså kommer ni hitta sätt som funkar för er!!

Ja då var min ansökan till folkhögskolan inskickad,ska bara komplettera med betygen vad nervös jag blevnu hoppas så innerligt att jag kommerin och att jag kan få studieledighet från mitt jobb min chef har jag inte ens pratat medom dettaOskyldig skit samma jag ska bara plugga o innebär det att jag får säga upp mig så kommer jag göra det för tillbaka ska jag INTE

• 7 michelingodingar

faaan att det aldrig kanbli som jag vill med det jävla fnuttiga bidraget men får från csn kan jag nu glömma o plugga känner bara hur paniken växer och ångesten över att inse att jag trots allt får gå tillbaka till jobbet i höstGråter

dags o hämta småttet så skriver senare

• 7 michelingodingar

pilea:vad kul att max oxå börjat göra framsteg nu det brakar loss med dunder o brak för våra grabbar nu
    vad skönt att dina värden var bra men usch för din tå det låter inte bra

det är ju just det att jag inte vill ta lån o dra på oss ännu meravbet o skit men jag skulle fått ut 4396 kr då utbildningen ligger på högskolenivå men hade den legat på gymnasienivå hade jag fått ut över 8000 kr(då är bara 5 barn medräknat för dom hade inga tabeller för fler barn än så) och jag hade ju hoppats på minst 8000 kr iaf men med den lilla summa så skulle jag gå ännu mer minus om jag började då jag får åka 8 mil om dagen och sen dagsiavgift på det  fan att det aldrig kan gå som jag vill ska kolla om den utbildningen finns på distans men jag är tveksam att den gör det!!
    vi vet inte hur makens lön kommer se ut nu när han på allvar påbörjatsina jourturer osv vi får se nu i feb när första lönen kommer sen var det ju tänkt att hanskulle jobba som robottekniker på heltid men dessvärre har det inte kommit igång och man la ner detta med o anställa en till på makens område just för att inte maken ska gå "arbetslös" på sitt område här men nu verkar det vara på gång igen då han fått 3 robotartill på sig o tanken var väl i såna fall att jag ev skulle kunnagå hemma på heltid MEN det förutsätteratt robotjobbet ger ca10.000 extra i månaden.
    jag ska prata mer ikvällmed maken så får vi diskutera oss fram

am zandra: haha jo så klart att man alltid känner en "sorg" när man inser att ens bebis inte är en bebis längre!!
    förut har man liksom tyckt att  fasen kan dominte börja gå osv men nu är det tvärtom
    ja fy tusan håll er friska nu helst från magsjukan iaf

• 7 michelingodingar

pilea jaghar oxå för mig att den gårsom ky utbildning men han på csn sa högskoleutb.vet inte om det gör nån skillnaddock

suck alwin hann med en dag på dagis nu ligger han med 39,1 i feberSkrikandes

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)