• Xgirl83

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Barbamamman: Men oj då, vilken jobbig sits för din makes bror med familj. Vad dåligt att de skyller på mannens bror. Låter ju mer som han bara hamnat i dåligt umgänge eller nåt. Men suck,vilken sjuksköterska. Det är ju ändå en läkare som har undersökt Alwin som har sagt åt dig att han ska till barnmottagningen om inte febern var borta för flera veckor sedan. Visst kan det visa sig inte vara något farligt men då är han ju ordentligt kollad i alla fall innan man kommer fram till den slutsatsen. Ja precis, Selma kanske har varit hängig pga att något skulle bryta ut.

Selma sov en stund här på förmiddagen och efter det så har hon piggnat till och t o m ätit ganska mycket lunch.

Det gick bra med besiktningsmannen, han hittade ingen fukt alls i råsponten och han sa att det nog var mycket tack vare åtgärderna som Andreas satte in direkt när vi upptäckte det. Han tog ju bort plastmattan på det våta stället och ställde dit en bordsfläkt som skulle torka upp vattnet, samt gjorde hål i socklarna under kökskåpen på vardera sida om diskmaskinen för att det skulle torka där under också. Sen hade vi ju tagit bort golvet som låg ovanpå plastmattan nån vecka innan läckan, en himla tur för hade det varit kvar så hade vattnet antagligen runnit in mellan plastmattan och det golvet så att vi kanske inte hade märkt att det rann vatten från diskmaskinen. Så det blir nog ingen ersättning där, ska man dessutom tillämpa åldersavdrag på golvets värde så ska vi väl snarare BETALA pengar till försäkringsbolaget. För det är från -57, och golvet som låg ovanpå är väl från 80- eller 90-talet senast och bara ett billigt laminatgolv.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Xgirl83

Jaha, nu spydde Arvid här...

• Xgirl83
    Zandra: Så jobbigt att det skickas vidare till barnhab då.. Förstår att det känns jobbigt också att inte få veta vad de misstänker och hur starka deras misstankar är. Åh, jag förstår att du blir sur på Dan när han är så ynklig efter att ha ställt sådana krav på dig när du var sjuk. Så dumt att inte Dan tar med sig Linn. Andreas tänker inte alltid heller på det så i sådana lägen brukar jag be honom att ta med Selma eller Arvid så gör han det. Tror bara inte han tänker på det alltid. Men haha, vad jag känner igen det där med dammsugningen. Ska man dammsuga så måste man först gå och plocka saker från golvet i en evighet. Dammsuger man sedan inte genast, så får man göra om hela proceduren igen innan man kan dammsuga. Det är nog en anledning till att det inte blir dammsuget så ofta som jag skulle vilja...

Barbamamman: Jobbigt att din svägerska hade taggarna utåt sådär. Kan dock förstå att det är en väldigt jobbig situation, och kanske känner hon som mamma sig väldigt skyldig. Kan inte vara nåt roligt det där . Men oj att han sitter på en sådan anstalt! Roligt med lite shopping sen då, men det låter ju inte bra att Fredde varit utan medicin.

Ain: Jobbigt att du inte fick ledigt, det är ju lite förberedelser inför ett kalas.

Här är nog vårens hittills härligaste dag idag. Vi har varit ute på vår framsida i nästan 2 timmar och jag funderar på om vi ska ge oss ut en stund till. Imorgon ska det vara lite kallare igen, och hela helgen blir det till att vara inne och greja i köket. Selma ska sova över hos sin mormor då.

Jag börjar andas ut här för det verkar som det bara var en jättelindrig magsjuka. Selma var ju pigg efter att hon sovit igår förmiddag och åt både rätt mycket lunch och middag. Arvid blev väl lite sämre då i och med att han fick 39 graders feber och inte var så nöjd igår eftermiddag, men det var annars inget mer än de två kräkningarna mitt på dagen. Jag känner igen mig väldigt i det ni beskrev om hur nipprig man blir vid magsjuka, med att sprita och så. Jag spritade toa, handfat, handtag m.m igår och tar nog en runda till senare idag. Jag har även handspritat mig som tusan här, men det gör bara SÅ ont på mina handexem och småsprickor jag har.
  • Xgirl83

Vad trött jag blir, Selma tvärvägrade ju att gå ut igen. Sen nu när Arvid sover och vi inte kan gå ut, DÅ vill hon gå ut. Nu är hon allmänt sur för att hon inte fick lov att se på TV, och min dag är också allmänt förstörd känns det som. Ibland undrar jag vilken diagnos JAG skulle få om jag blev ordentligt utredd.

• Xgirl83
    CarlAstrid: Ja jag borde kanske testat den omvända psykologin då också... Önskar att jag orkade vara så pedagogisk jämt. Önskar också att jag inte satt här på bristningsgränsen med två barn som skriker i stereo, för att jag är en värdelös mamma vissa dagar (jag är helt ok när jag är "mig själv").
  • Xgirl83
    CarlAstrid: Åh, inte mjölkstockning, det är så jobbigt! Jag hade nog tyckt att en natt per vecka vore lite mycket, men det är mer så att jag nog hade fått lite dåligt samvete, alltså bara hjärnspöken och inte så att jag egentligen tycker att det är fel. Fast jag hade nog kunnat känna också att det är ju JAG som är mamma, inte svärmor (eller vem det nu var som skulle passa). Selma har ju sovit hos sin mormor några gånger nu, vilket hon älskar, men det har varit minst ett par månader mellan gångerna då. Men jag tror ju inte att barnen lider av det så länge de är trygga med mormor/farmor och själva vill vara där. Tror inte de reflekterar så mycket på att de blir bortlämnade. Hihi, intressanta kläder Emil lyckades få på Elias.

Barbamamma: Lät som en rolig läkare, skönt att du fick förtroende för honom. Det är ju viktigt. Åh, ska du bli förkyld igen nu! Stackars Abbe som har öroninflammation igen. Så skönt det lät att ha altandörren öppen, riktigt så varmt har vi nog inte än men dit längtar jag.

Zandra: Haha, ibland kan våra män överraska! Åh så gulligt att Noah fick glass när han var så duktig och skrev det på lappen. Ja just nu känner jag mig trött och ledsen, men fram tills typ kl 14 så kände jag mig glad, det är det som är konstigt.

Mini Rambo: Jo vi alla i tråden har barn, men du är ju välkommen ändå! Fast det blir ju mycket barnsnack förstås. Planerar du barn eller så?

Suck, Arvid har redan vaknat och vill inte somna om. Hoppas det inte blir som i natt då han vaknade några ggr och bara var ledsen. Fast då hade han ju feber tror jag.
  • Xgirl83

Arvid har vaknat och haft sig igen i natt, bara varit allmänt missnöjd och det är ju jag som får ta honom... Tråknatt. Sen har han ju varit gnällig hela morgonen med pga att han var trött (vem är inte det), så det var rätt skönt när han somnade.

Vi har precis ätit våfflor till lunch, och Arvid sover ännu.

Nu ringde brorsan, han kommer inom oss nu så jag får skriva mer sen.

• Xgirl83

Mini Rambo: Vi bor granne med 2 st Chinese crested med päls men tyvärr är de nog inte bra representanter för rasen. Otroligt skälliga och supernervösa av sig. Tror dock den ena blivit avlivad nyligen för den hade väldigt ont av någon anledning. Angående resor så är det något som känns alldeles för svårt för mig just nu med ångest och annat. Men jag hade önskat att jag kunde visa mina barn världen, om inte annat så för att ge dem perspektiv på hur bra vi har det i Sverige. Annars hade även USA varit kul att åka till, och Irland verkar så vackert. Jag har morbror och två kusiner i Australien så dit hade varit kul att åka, och då kan jag även bo gratis. Fast just där har jag faktiskt varit en gång redan. Zandra: Haha, så roligt det låter med din minigris! Häftigt att du haft en sån. Bodde den inne alltid? Så härligt att du mått bättre idag! Barbamamman: Så typiskt att din man inte gillade stolarna. Nu orkar jag faktiskt inte kommentera så mycket mer och jag glömde säkert hälften av vad jag skulle skriva. Ligger i sängen med mobilen, så nu blev väl texten skriven i ett stycke igen... Vi ihar grejat i köket hela dagen och nu ska jag sova så jag orkar göra detsamma imorgon igen.

• Xgirl83

Mini Rambo: Glömde förresten skriva att jag också har hund - en golden retriever på snart 6 år som heter Iza.

• Xgirl83
    Zandra: Jag tror "jag" och "du" kommer senare för det har Selma relativt nyligen börjat säga. Fortfarande säger hon "Selma" ofta, men det kan bero på att Andreas säger så HELA tiden. Jag tog upp det med honom för ett tag sedan, liksom på ett allmänt sätt tog upp till diskussion hur man ska säga (för att inte verka anklagande och för att det faktiskt händer att även jag säger så ibland) och då tyckte han att man ska ju nog prata med Selma så som man pratar med en vuxen gällande det. Perfekt tänkte jag, då ändrar han sig nu. Tji fick jag, han säger fortfarande "Selma", "pappa" osv. Typ "Ska Selma hjälpa pappa?" och det blev nästan lite skrattretande efter vad han själv sa om hur man ska prata med henne. Så jag får väl ta upp det med honom på ett fint sätt nån gång. För han tycker ju uppenbarligen inte att man ska prata så, så han inser nog inte själv hur han låter.

Mini Rambo: Ja jag tror säkert de är jättefina hundar egentligen, man märker ju att om man varit i grannens trädgård så när de väl vågar sig fram till en (som sagt, de är supernervösa av sig) så är de SÅÅ kelsjuka. Men jag tror allmänt, som Zandra skrev, att det ofta är värre med två hundar då de kan trigga varandra, och detta är två bröder från samma kull och det tror jag inte är nån bra idé att skaffa. Åh, har du en sådan blandning, jag älskar rottweilers! Pitbull har jag ingen erfarenhet av men de verkar också så mysiga.

Ain: Haha, vilken läkare! Hoppas han är bra då, hihi. Jag förstår ju att du blir misstänksam också när han  inte har väntetid så som den andra läkaren, man undrar ju varför som sagt. Så jobbigt att du har sådana torra ögon, hoppas det är nåt enkelt som du bara kan få några ögondroppar eller liknande mot då. Praktiskt med IKEA när man vill handla svenskt. Det låter jättespännande med den tårtan och färgad kokos lät väl jättesmart som päls. Tänk att Benjamin redan fyller 1 år! Lycka till med kalaset idag. Jo angående resan till dina svärföräldrar förresten så tycker jag absolut du ska göra det. Personligen hade jag känt mig lugnare med bil men det är sådan jag är med att jag kan ha mer kontroll på saker och ting, haha... Men det lät ju toppen med tåget med lekplats och allt, fast jag antar att det tar lite längre tid?

Usch, Arvid är så missnöjd här, han har inte bajsat på flera dagar efter att vi gav honom den där godnatt-vällingen i några dagar nu när den vanliga tog slut. Tror det är den som varit en stor del av boven i dramat gällande hans mage.

Jag och Arvid äter lunch just nu, och Andreas är på Bauhaus och handlar tak m.m till köket.
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)