Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
Zandra: Blä för alla onödiga möten!! Vad jobbigt med Linns mage, men vilken tur att ni av en slump testade en annan ersättning som verkar fungera bättre. Kul att du hittade kläder till Noah! Ja en lila slips hade ju varit jättesnyggt, kanske svårt att hitta? Är det svårt att sy en? Jag kommer ihåg att han var så himla stilig på ert bröllop! Men otroligt att han hade stl 80 då! Så fin bild på dina barn. Jag kan bara inte fatta att Linn bara är 3 v äldre än Arvid! Hon ser så himla stor och gammal ut.
Barbamammans: Lustigt så som du beksriver Agathon med att sova i vagnen, Arvid är precis likadan! Visst han brukar somna efter en stund i vagnen men då sover han oftast PRECIS en halvtimme, aldrig mer men ibland lite mindre. Men om han sover i sin säng då har han ju sovpass på minst 1-1½ timme varje gång, ibland mer. Som du säger så är det lite jobbigt när man är iväg nånstans och han inte vill sova ordentligt. Det låter väl som ett utmärkt tillfälle för din man att vara pappaledig på fredagar om du ska plugga! Men han kanske inte vill ta hand om barnen ensam om han ska vara hemma. Hehe, jobbigt med en sådan klängapa! Ännu jobbigare dock att du blev ensam med barnen. Knepigt och jättejobbigt att Agathon är vaken sådär om nätterna. Gott med tårta!!
Pilea: Det är så jobbigt när det blir sådär tjafsigt och man blir irriterad fastän man i efterhand grämer sig över det. Blir ju ofta värre när man är stressad också, och jag förstår att man blir stressad när man är redo att gå iväg till dagis och minstingen skriker, så är ena barnet inte ens påklätt! Jag tycker absolut du ska lämna Max hemma, går säkert jättebra! Idol är inte fel det heller.
Madde: Men vad jobbigt att du inte känner dig på topp. Du har inte PMS då? Det är nog först nu jag börjar förstå hur mycket av mitt mående som har med hormoner att göra. Vad knepigt att din mens är så konstig, du är väl inte gravid? Brukar den vara konstig annars med? Men du känner dig kanske deppig av att vara så mycket ensam med Julis och så. Ta hand om dig, man behöver vila!
Glittrax: Har sagt det förut, men jag tycker så synd om dig som har sådant illamående! Och dessutom sådan trötthet. Det kan ju vara järnbrist, fast man kan också vara nåt helt otroligt trött i början på graviditeten. Brukar du ha lågt hb? Kanske får ni en överraskning på UL som din sambo tror. Duktig Nova med potträningen!! Roligt, det verkar ju ha släppt för våra barn samtidigt.
Puh, det tar tid att kommentera.
Idag är Selma utan blöja på dagis för första gången, fast bara inomhus. Får väl se sen hur det har gått. Usch, i natt var man fyra som trängdes i sängen igen, ligger som packade sardiner.. Vi som bara varit två st i flera nätter nu. Selma strular lite och vaknar och skriker på natten och så, och då orkar jag inte hålla mig vaken medan Arvid äter så då blir han liggande kvar i vår säng också. Och så vaknade han redan vid 24 i natt tror jag för att äta första gången.