Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

madde:tycker julius verkar alldelles normal
    suck ja agathon har precis blivit av med en förkylning o så nu fick han en igen han har ju haft lite feber dom senaste dagarna så jag har misstänkt att något var på g igen!!

pilea:vissa verkar ta mig tusan inte bry sig o ta hänsyn till andra,sånt kan göra mig galen!! speciellt om man då har en liten bebis som kan få RS dessutom!!

am zandra:helt ärligt så vet jag inte vi blev ju utslängda från barnhab o där har dom ju massor av hjälpmedel medans dom på bup ok ja där får vi medicin o är det något så ok då får vi prata med en psykolog men mer än så hjälper dom oss inte, skolan däremot har ju gett fredde tillgång till en sk smartboard dels pga hans skriv och lässvårigheter och för att han har svårt för att anv en penna pga att han är så fruktansvärt överrörlig i lederna!! dom hjälpte till lite förut med p se till att han fick läxor med sig hem men ledsna väl eftersom att dom kunde stå o se på när han la ner dom i väskan men så fort dom titta bort så la han tillbaka dom i bänken
    han fick en armbandsklocka för 2 år sen som var kanonbra med larm o grejjer men den har gått sönder fast det var en klocka som vi köpte i ullared!!
    så är fredde oxå att säger man en sak så är det bara så eller om nån annan säger något o så kanske dom bara dyker upp osv så reagerar fredde med att det var ju inte så det var sagt liksom o kan älta saker hur länge som helst!!

vad jobbigt med Linn stackare hoppas det lugnar ner sig snart!!

• 7 michelingodingar

am zandra: vad gör du uppe mitt i natta????
    läk på barnhab ansåg att han inte kunde hjälpa fredrik så vi blev utsparkadeinnan vi ens fått veta vart vi skulle ta vägen för o få hjälp, det skrämmer mig för den läkaren är överläkare,chef på barnmott där vi går med t ex abbe med hans matvägran o alwins sneda huvud

ofta är det ju så att dom med dessa diagnoser undviker o göra sånt som är jobbigt och särskilt om det är ett "måste" och fredde har ju jättesvårt för läxor här tycker han att det är vi som ska göra dom åt honom och vi säger ju att dom ska han göra själv så för att slippa dom så tar han inte med dom hem och "glömmer" dom för o slippa men han inser inte att han gör sig själv en "otjänst" så till slut för o slippa allt tjafs och bråk om läxor så plockades dom bort för honom istället och nu får han göra dom på sina sk TTF timmar som dom har 2 gånger i veckan.
    helt ärligt så tror ju inte jag att Dan kommer o hitta ett mönster har han inte gjort det redan så är det nog svårt o få till ett nu i vuxen ålder!!
    förstår att du inte tycker det är roligt alls men försök o göra det bästa av situationen (vilket jag redan tror att du gör)och kommer någon oanmäld så ja jag kan hålla med om att det känns pinsamt om det är stökigt eller står disk på bänken men va tusan har dom något o klaga på så får dom väl diska åt dig då haha skulle du se hur det såg ut här hemma trots att jag plockar femhundraelva ggr om dagen så skulle du nog tycka ni hade det MYCKET välstädat jag har liksom inget ordningssinne alls o när jag tycker det är städat så finns det ändå hur mycket som helst till o göra eg du får fråga ztampe hon har ju varit här o sett

grittrax:haha ja du det är min svägerska hon har åsikter om mycket
    haha ja hejja konsum blev ju inte det jag hade tänkt o ge han men va tusan allt blir inte alltid som man tänkt sig

här är det 48 timmars regel vid magsjuka!!

• 7 michelingodingar

madde:ja idag ska vi ha lite kalas o ploppfluffen mumma säger jag baraTungan ute smakar som en slags chokladglass som man kunde köpa förr i bägare barnen fick smaka lite på en sked o det var gott tyckte dom!!
    har stått o mosat hallon genom en fin sil ca 1 kg bhaaaaa aldrig mer att jag gör det vilken tid det tog!!

här har maken bestämt sig för o gå ner till 80 kg till jul och han har tvärslutat med godis men just LÄSK är något han inte kan sluta med konstigt att läsk ska vara så gott

kul här hade vi oxå en som var vaken med tuppen kl 06 men inatt somnade han på en gång efter maten så då vakna han ju tidigare!!

am zandra:men fyy vad jobbigt,ögonen höll på o trilla ur när jag såg vilken tid du skrivit tänkte att barnen nog hade hållt låda då!!

hehe nää städningen blir ju en aning lidande men vad tusan bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete nää men många tycker ändå att vi har det städat med tanke på alla barnen o många undrar hur jag hinner o hålla efter såpass som jag gör med alla barnen Drömmermen man hittar sina sätt!! tur dom inte varit på övervåningen o kollat för där husrerar alla barnen

nää men så va fredde oxå att han liksom aldrig kom till skott utan man fick tjata o tjata o sen när han medvetet plockade ur dom ur sin väska för o slippa ja usch det var tjat o bråk jämt om dessa jävla läxor så det är så skönt att han får hjälp med dom i skolan!!
    usch då krya på sig till noah med!!

ang tradera jag la ut en auktion igår med filippas kläder som är för små orkade inte pytsa upp det i flera auktioner utan körde allt i en o det blev 34 plagg la utropspris på 10 kr och auktionen går ut först om 8 dagar o vet ni idag var budet uppe i 225 kr sånt gillar jag

• 7 michelingodingar

harmoni:välkommen hit,mysigt o bara ha en liten knodd hemma, går säkert bra med dom andra i skolan o dagism.m
    en annan tycker det känns skitkonstigt o bara ha 2 barn hemma 3 dagar o veckan!!

kia:kul o få göra om lite
    hoppas på ett plus för er nu då!!!

madde:oooojaaaaa tårtan var mycket godTungan ute ena killen där så först fyy fan o jag tänkte jaha då smakade tårtan skit då o så säger han såååå jäkla god o så åt han för fulla muggar var bara en som inte gillade tårtan men hon är lite knäpp o gillar sånt som ingen annan gillar o tvärtom typ ena svägerskan ville ha recept så uppskattad var den iaf!!

xgirl:min man hakar på mig om jag skulle vilja äta nyttigare o så är aldrig några problem däremot så blir jag så fruktansvärt deprimerad av o hålla på och tänka på vad jag ska äta osv så sist så låg jag i sängen o bara grät o ville ingenting så då sa maken att nu får det vara bra att han älskar mig oavsett om jag är tjock eller smal bara jag mår bra och efter det så har jag skippat allt vad viktnedgång innebär, nu äter jag det jag vill o känner för men har börjat träna zumba 1-2 ggr i veckan(vill träna 2 ggr men är inte alltid man får plats)

haha ja ibland blir man överraskad på tradera,har haft köp nu på vissa auktioner men tror noh aldrig någon tagit det o några gånger har det slutat med att det hamnat över köp nu prisetDrömmer man har ju lärt sig att vissa saker kan man lika gärna gå till affären o köpa för med frakten så blir det lika dyrt ändå!!
    men det är kul när man får en slant för grejjerna iaf!!

haha kan nästan se en liten tjej framför mig som står o kissar så där alla sätt är bra utom dom dåliga
    vi har ju äntligen lyckats få freya blöjtorr, hon var ju torr en tag innan agathon föddes men när vi kom hem med honom så protesterade hon och började kiassa o bajsa ner sig igen så vi har trälat o tragglat med henne över hela sommaren och nu äntligen funkar det igen!!

jag kan oxå känna att när barnen är hemma då vill inte jag hålla på o städa men det är för att när jag väl är klar då har dom rivit ner allt ifgen,min mamma lekte aldrig med oss och min pappa jobbade jämt och jag kommer ihåg att jag sa att skulle jag ha barn så skulle jag ha det INNAN jag fyllde 30 för efter det så orkade man inte med barn för så var det med vår mamma men ack så fel jag hade det beror ju på hur man är som person!! men helt ärligt så är jag inte nån som leker med barnen avskyr o sitta på golvet o leka tycker det är skittråkigt tyvärr men när man väl gör det så ser man hur dom små bara älskar det!!!
    sen kan jag känna att när man har 3 stora barn en i tonåren o två som närmar sig som inte öht gör något för o hålla rent själva utan slänger grejjer där dom står ja då ledsnar man katastrofalt!!

am zandra:vad knussliga ni är då noah hitta ju svamp ju kul när dom lär sig nya ord!!
    alwin har börjat lära sig en massa nya ord nu det kommer nytt varje dag inte rätt då men ändå så man fattar

vi blev kvar hos makens bror o hans tjej ända tills i går kväll då vi hade kalaset där för abbe eftersom alla var där o hjälpte till o snickra på deras garage så vi fick middag där oxå!! abbe var helnöjd iaf

idag är det zumba och efteråt kommer min syster och mamma med hit o firar abbe så är man av med det sen
    agathon var vaken nästan hela dagen igår så idag lär ju han sovaObestämd
    freya vaknade inatt o spydde men inte konstigt för så mycket godis o sött som hon åt igår så är jag inte förvånad!!

• 7 michelingodingar

fangoria:välkommen hit,vad bra att du hitta hit oxå

• 7 michelingodingar

pilea:Grattis på 30 års dagen hoppas du får en bra dag{#emotions_dlg.flower}Skål

• 7 michelingodingar

Glittrax:men usch vad jobbigt för dig!!! hoppas det snart ger med sig men prata med din bm om o få medicin annars!!
    jag har mått superbra när jag väntat tjejjerna medans när jag väntat pojkarna så har det skiftat från att gå runt med ett illamående som sitter i halsen till att ligga däckad o spy jag har ju oxå haft jobbiga och problemfyllda pojkgraviditeter!!

am zandra:haha kräsen du är flugsvamp kanske är skitgottKräks
    ja tårtan var så himla god tänkte faktiskt prova till nästa kalas o göra en med punchpralinfluff och jordgubbsgräddeTungan ute
    vad jobbigt att Linn blivit sjuk igen
    jooo du alwin har haft en period nu då han knappt ätit nånting men nu har det börjat lossna igen och han äter som en häst fattar inte vart all den maten får plats nånstans!!
    är väl bra att dom äter men jag gillar inte heller att dom äter o så kommer dom en halvtimme senare o vill äta igen så jag försöker o hålla ut dom så det går iaf 3 timmar mellan målen och går det inte så får dom frukt i såna fall

madde:haha ja barn har ju inte såå höga krav än så länge iaf när det gäller kalas

Ain:ja denna gången verkar det bli ett bra slutpris på auktionen,oftast tycker jag man får små skitsummor men jag blir ju av med skiten iaf min auktion är uppe i ännu mer nu
    kul med loppis!!
    vad är en wmo ansökan för något?
    åh din lille skrutt väger lika mycket som agathon gjorde på sin 4 mån koll
    vilket väder ni haft, vi har oxå haft varmt några dagar fast solen lyst med sin frånvaro lite så där äckligt kvavt men idag fullkomligen vräker regnet ner!!

måste ju bara få skryta lite
    agathon har ju svårt o hålla upp sitt huvud o lägger man honom på magen så vrålar han ju inom 30 sek så för o träna honom nu som barnhab sa åt oss så har han fått ligga en del på bröstkorgen på mig och maken har haft honom på sin arm i magläge så han liksom får jobba för o få upp nacken och igår kväll så var han på så gott humör så jag tänkte jag testar o lägger honom på mage med lite grejjer framför o tv:n han älskar ju o glo på tv och jisses han fick upp sitt huvud jättebra och låg väl så där i en 10-15 min iaf sen kom han ju på att om man tippar åt sidan så slipper man ligga på mage ska lägga in lite kort sen så ska ni få se vår duktiga lilla kille
    testade o ge gröt igår kväll igen o jisses han åt upp en HEL portion bara högg efter skeden o blev skitarg om det gick för sakta!! tror dock det gjorde så han fick lite magknip inatt för han har varit lite orolig och lagt av några rejäla fisar emellanåt!!
    upptäckte inatt oxå att han självmant hade lagt sig på den sidan där nackmusklerna är för korta o det är ju jättestora framsteg däremot så märkte man på honom att det gjort att han blivit väldigt stel åt nacken idag så han har varit lite småledsen här när han kommit åt den sidan och han sitter även snett i knät idag o liksom hänger lite med huvudet men vi är på god väg iaf med nackproblemen

igår var det zumbapass igen o jisses vad folk vi var säkert runt 60 pers!! men är såå kul iaf o dom hade öppnat upp den jättestora hallen så vi hade massor av utrymme o röra sig på!!

• 7 michelingodingar

meeen varför blev ena kortet yttepytte litet för

• 7 michelingodingar

madde:jag trodde inte zumban skulle vara så jobbig som den är!! det ser ju ganska lätt ut men jag kan säga att våra tränare är nog lika svettiga dom som alla vi andra och sen gäller det ju o kombinera alla rörelser samtidigt som man ska tänka på o spänna magen,puta med rumpan och inte svanka sen ska man röra armar,ben och bröst och rumpa o höfter samtidigt så det gäller o hänga med!!
    jag gör ju inte zumban för o gå ner i vikt utan enbart för att jag kände att jag skulle behöva komma ut o göra lite annat och dessutom röra lite mer på mig än vad jag gör och jag äter ju det jag vill så jag har ju inte gått ner mer än ett par kg på zumban men däremot så har jag ändå gått ner i kroppen om man säger för kläderna sitter jättelöst på mig o sånt som jag inte kom i förut kan jag nu få på mig utan problem!!

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)