• lunaria

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

barbamamma: kommenterade på fejjan, men ändå, stackars unge som fått magsjuka IGEN . hoppas han kryar på sig snabbt!! tycker synd om honom, inte klokt att han skulle åka på det igen.

ja jag blev lite förvånad då det står att man ska ha 1-årskontroll, men det är ju några månader kvar tills hon blir 1 år. och i november fick vi ju brev om att Noah kommer få kallelse under året så när pappret dök upp i brevlådan så hade man ju ingen tanke alls på att det kunde vara Linn som hade fått tid . När vi var på första kontrollen med Noah så var han ju redan lite över 1 år och hade fått en del tänder, fastän de i princip bara gav råd om saker man ska undvika och så fick man en tandborste . minns att hon visade hur man skulle borsta tänderna, inte för att tandborstningen är några större problem då Noah gärna vill borsta tänderna 4 ggr/dag .

har fått i mig lite fruktsoppa och det verkar stanna kvar i kroppen, tjohoo

• lunaria

pilea: missade ditt inlägg nu . kul med barnkalas, är man bjuden?? . skönt att ni slipper ha Max där med tanke på att så många kommer . njae det brukar inte vara allmän träff utan man kommer själv med barnet och så stod det i detta brev att besöket är bra för då får "barnet bekanta sig med miljön" (precis som att ungen kommer till att komma ihåg besöket efter 2 årDrömmer.)

yupp, här snör det också, vilken jäkla skitSkrikandes 

• lunaria

pilea: det har bara varit åt andra hållet fastän det har känts som att man skulle kräkas titt som tätt. har allmänt svårt med att spy så det förvånar mig inte att jag inte får ut något den vägen .

fy din stackare som ska baka så mycket, men du får njuta så mycket imorgon istället .

jag minns att Noah älskade att vara hos tandläkarn när han var ett år, konstiga ungen älskar ju att gå till läkaren också så han kommer nog att ha det skitkul på sitt besök sen

x-girl: har strulat här med, har också telia så det kanske är nå't skumt över lag .

förstår att du har fullt upp i huvudet med alla tankar som snurrar runt, och om du har en depression så är det inte konstigt om du inte känner dig utvilad trots att Arvid sov så bra. helt otroligt att han sover så mycket, hoppas ju på att Linn snart behagar sova hela natten .

åt lite pasta och lax här hemma och har fått behålla det så magen är lite gladare. jag försökte packa lite lådor, men efter en låda så blev jag alldeles svettig, kroppen känns verkligen slut denna gång..och Linn har så ont så hon har varit mer än klängig idag . vi har iaf börjat med 1-årsvällingen (fick inte tag i någon 8-mån i affären) och hon verkar kunna äta det helt utan problem, minns ju att Noah fick så ont i magen av den. tror hon blir lite mer mätt av den också .

• lunaria

barbamamma: stackars Alwin som inte får behålla något . hoppas ni får i honom något när din make kommer hem!!

• lunaria

barbamamma: fy fan vilket elände för er, stackars dig också som måste vara så slut efter natten också . typiskt att din man hade jour precis denna helg då!! fick de i sig nån vätskeersättning då??

jo slut är bara förnamnet, det hugger fortfarande som knivar i magen och så är magen så uppsvälld att det ser ut som jag nästan är gravid i 6:e månaden!! blev trött på Dan som var på så pissigt humör idag och jag blev tvungen att ställa mig o diska här för hela diskhon var överfylld så om jag inte hade gjort det så hade vi inte haft något att äta på!! men jag blev ju lite skakig så jag lyckades tappa ner ett glas så det vart glassplitter i hela köket, tur att ungarna inte var där o lekte just då!! Dan tog iaf och dammsugade upp det för det orkade då inte jag!! sitter alldeles svettig och trött här igen

stackars Linn har ju ännu ondare idag så hon har varit så gnällig imellanåt . hon och Noah har haft det kul med gåvagnen idag, känns lite motsatt när hon började köra med Noah i vagnen

• lunaria
    Glittrax skrev 2011-02-05 10:45:30 följande:

här är jag illamående som fasiken sen flera dagar tillbaka.... har även börjat få huvudvärk.. få väl kolla upp blodtrycket igen..suck
    men din stackare, hoppas inte du fått högt blodtryck igenRynkar på näsan
  • lunaria

x-girl: så skönt att Arvid sovit så bra om natten . Linn har också bajsat väldigt mycket när hon har hållt på att få sin tand nu, inga trevliga bajsblöjor direktKräks

barbamamma: din syrra är inte sannFörvånad. tycker ni råkar ut för en ena saken efter den andra, man kan väl vara otursdrabbad ändå fastän ni har hus och barn. minns förr i tråden när det var typ du, idaflisan + de andra som hade många barn att det var ständigt något som hände. iofs om man skulle räkna ut sannolikheten för att råka ut för något jobbigt borde ju öka med antal barn . skrattar inte åt allt elände så hoppas du inte missförstår mig, men det är så löjligt av din syrra att säga så. läste förresten inlägget i bloggen, en blogg som jag tyvärr har glömt av att läsa på längeSkäms. tur att du skriver så mycket här i tråden iaf . förstår att du blir irriterad, men släpp det, din syrra är inte värd den energi som går åt för dig just nu.

men stackars ungar alltså, vad är det för skit de råkat ut för . krya-på-kramar skickas i mängder!!

nä du, disken verkar vara en av de där omöjliga sakerna att göra för Dan, blir tokig på honom ibland . magen är det bättre med, men Noah fick ju plötsligt en rejäl förkylning igår som dock gick över hyffsat snabbt för honom för jag tror knappt han ens snorade i morse och tror du inte jag lyckades bli smittad??!! Noah kom och gav mig en snorig puss igår utan förvarning så det var väl bara att räkna med. så jag sitter o knaprar halstabletter igen!! tror bannemig inte jag varit frisk många dagar på 2 hela månader nu..våren och sommaren kommer inte tillräckligt fort

• lunaria

x-girl: sån där bacill skulle jag faktiskt kunna tänka mig att få, blås hit lite till migFlört. skönt att du rensar ut, men kom ihåg att lämna det till myrorna eller nå't liknande om det är grejer som ändå är hela. vi håller ju också på att rensa ur lite smått..förstår inte hur det gått till, men vissa kryddor måste ha följt med under de 3 senaste flyttarna trots att hållbarhetsdatumet gått ut för flera år sedan

• lunaria

x-girl: jaha då får du nog påminna Andreas och bara hoppas att han kanske inte är så bekväm av sig att han slänger allt ändå . jo kryddorna har ju Dan fått  packa då det är inom hans område, men jag förstår ju varför man har så mycket onödiga grejer med sig trots allt . vi har ju tyvärr inte bil, så det känns som man får ha det kvar tills någon annan ska slänga skäp.

pilea: oj både ni och framförallt Alve har haft det fullt upp hör jag . va kul att få komma ut lite utan att det känns jobbigt på något vis.

jo det är säkert för att mitt immunförsvar är i botten som jag drar på mig saker hela tiden, men snart är väl sommarn här hoppas jag .

lite kul igår förresten, då gick Noah in i sitt rum och stökade och slamrade en massa så vi undrade vad i hela friden han höll på med, men då visade det sig att han plockade upp alla grejer från golvet och städade i ordning sitt rum . sen hörde man när Linn kröp in i rummet "men Linn då" och världens suck från Noah . tror han tröttnade på att det var så stökigt där inne, varken jag eller Dan har haft ork och tid att städa där varje dag . duktig son vi har som tar egna intiativ, haha.

• lunaria

x-girl: ja han är lite rolig så där .

barbamamma: jag förstår varför du gnäller, vilken jäkla skit ni verkat råkat ut för. läste ju att du också är på g, det känns inge bättre??

Pilea: haha det "roliga" är väl att vi aldrig sagt till honom att städa för om man börjar plocka i hans rum så brukar han automatiskt vilja hjälpa till. sen är ju Linn och stökar ner så mycket i hans rum så man kan ju inte begära att han städar hela rummet själv då det nästan är pga henne som rummet ser ut som det gör, men nu tröttnade han nog på att vi skulle hjälpa till med att städa rummet

tråkigt att du hade en lat vän idag då. haha va kul att ditt brorsbarn hade fixat körkort

Ain: vilken lyx att bo så nära alperna . va kul att de åkte skidor, det är inte jag duktig på!! minns med fasa den skidresa klassen skulle på, herregud. och sätt på ett par skridskor på fötterna så blir det ännu värre . fast det blir ju såklart annorlunda om man får öva sig redan från barnsben, men du är ju uppväxt i norr så du är väl van .

usch har du också blivit förkyld, så jobbigt . du får krya på dig så mycket!! hoppas benjamin också sover bättre om nätterna snart!! minns att Noah alltid blev så grinig under nätterna när han fick tänder, men Linn snarkar på hon. fast det kanske beror också lite på vilka tänder som kommer upp också...

jo Linn blir mer och mer lik Noah då hennes hår blir ljusare för var dag som går.

suck vi kämpar för att kunna få ut pengar på Dan's sjukskrivning, men hans läkare kan tydligen såpass dålig svenska så han har fått komplettera två gånger och ändå har det inte blivit komplett sjukintyg enligt FK. och nu så har läkarn slutat där så Dan måste in på nytt läkarbesök för ett nytt intyg. helt sanslöst!! hon på FK trodde iaf inte det skulle vara omöjligt alls för Dan att få igenom sjukskrivning om han bara fick ett bättre sjukintyg. märks att det saknats typ 3000kr jämfört med vad vi brukar ha på en månad så jag hoppas snart han får fixat alltObestämd. ska ju få ihop pengar till stockholmsresan också .

idag har jag varit riktigt på G får jag säga, så här pigg i kroppen har jag inte varit på länge . så himla glad över att jag inte har lika ont i halsen längre .
    blev så glad för barnens extrafarmor ska komma hit veckan efter flytten och fixa flyttstädningen med hjälp av Dan såklart. jag har oroat mig skitmycket för det då min kropp inte känns helt 100. är väl så med utmattningsdepression, men det är ändå irriterande när man inte orkar lika mycket som förr. har iaf kunnat packa lite lådor idag så nu är det inte mycket grejer kvar att packa ner. konstigt nog, men det har nog varit den smidigaste gången hittills att packa trots att Linn ofta "hjälper till" på sitt lilla vis och packar ur grejerna igen .

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)