• Pilea

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Kan ju vara vad som helt egentligen, ju mer man googlar, desto mer stämmer in

am zandra:
    Skoj att dom busar så

Max har låtit som en pappegoja o bubblat på idag! Främst "adä" o "edä" om o om igen, ibland lät det som han sa "äta"

Känns som vår barnvagn kommer paja ihop efter den här vintern. Är knappt någon fjädring o Max hoppar runt som en galning när man kör i snö o på knölig is. Den har börjat knarra o gnälla nu.
    Fick tips av en fröken på dagis om att spänna fast mini-skidor på däcken så att det blir som medar. Tydligen bara att ställa vagnen på skidorna o bromsa den o spänna fast skidorna med remmarna runt hjulen.

Imorgon kommer en tjej o hämtar babyskyddet. Hon ringde redan i söndags o bad mig hålla på den till på fredag. Dom bor i inte i Stockholm, men skulle hit i annat ärende. Hoppas bara att hon dyker upp nu för snäll som jag är (eller dum) har jag sagt nej till 2 pers som ringt efter. Fick sms senast idag där dom frågade ifall dom kunde få köpa om dom kom som idag. Lägg till 100kr på priset så är den din svarade jag, men det nappade dom inte på Men jag tror hon kommer för först ringde hon o strax efter fick jag bekräftelsemail på att hon verkligen ville genomföra affären.

• Pilea

Idag är allt det onda som bårtblåst Vet ärligt talat inte vad det kan ha varit, ett jätteägg som skulle släppa kanske

am zandra:
    Härligt o höra att du har hittat dig själv igen, jippi!
    Men mindre skoj att du är krasslig nu!

Barbamammans...
    Skoj med lite folk hemma o vilka idéer med ansiktsmask
    Härligt att svägerskan ändrat sig

Oj, va du är duktig o står i med städning o bak!

xgirl:
    Blir allt lite avis att ni redan har satt igång med renoveringen! Här hemma tar allt så långt tid Vi river lite här o där, väntar några månader, planerar, river lite till osv

Jobbigt att han börjat vakna o är så ledsen!
    Max vaknar nästan jämt runt 22 o vill äta, men han somnar ju om direkt. 

Tyra o Alve är i luven på varandra o nyss sa hon att hon tänker flytta till ett annat hus med pappa, hi hi!
    När jag sa att jag skulle bli jätteledsen om hon flyttar så sa hon att vi alltid kunde köpa en ny Tyra, vilka idéer. O Alve sa att han skulle bli så ledsen så han spricker, gullplutten!
    Tillsist sa hon att hon tänkte skaffa en annan mamma, en tokig mamma o om jag ville kunde jag få flytta med  

• Pilea

Nu har dom varit här o hämtat babyskyddet, 900kr rikare  
    Gud vilka gulliga o trevliga människor, blev nästan lite kär ja inte kär på det viset, ha, ha!

xgirl:
    Kikade in på bloggen o vilken sötnos han är
    Precis så där gör Max också. Skulle vara skönt om det släppte o han började krypa, för som det är nu blir han hysterisk om man går ur "bild" o han inte kan följa efter.

Nej , får verkligen hoppas jag inte får så där ont igen om det nu berodde på ägglossning!

Mums med tacos o godis!

am zandra:
    Aj, aj, stackars Linns fingrar!
    Kämpigt det där när dom är i sitt värsta esse med trots o gud vet allt!

Själv lyckades jag klämma handen på dammsugarmunstycket idag. Skulle trycka ner den där grejen för att ta ut borstarna på munstycket o så funkade det inte med foten så jag tryckte till med handen o klämde mig i handflatan, fick värsta blodblåsan. 

• Pilea

am zandra:
    Stakars Noah som fått feber, hoppas han kryar på sig snabbt!

Härligt att du orkar vara vaken längre Man behöver lite tid för varandra också! O nice med sovmorgon!

Jobbigt att du fått så ont igen! Du behöver inte gå till en sjukgymnast eller liknande o stärka upp bäckenet?  

Barbamammans...
    Vi har inte heller sänkt botten på spjäsängen än, han kan inte sätta sig upp själv.
    Max är lite lustig för det är som att han tycker att det duger att visa upp sina färdigheter 1gg o sen behöver man inte göra om det något mer (som att vända sig, klappa händer osv) Han visar att han kan, men sen får det minsann räcka.
    Tror han är lite lat också, ligger bara på golvet o tjuter när han inte når sina prylar.
    Han har iaf lärt sig att komma ner till magläge från sittandes utan att slå näsan i backen.

Vilken tur att kusinens tjej var normal ,-)

CarlAstrid:
    Skoj att det går så bra med toa-bestyren

Ang trots så har Tyra kommit på sitt alldeles egna sätt att kringgå regler. Som idag vid middagen tex, hon åt upp först o då måste hon vänta på Alve innan hon får gå från bordet. Jag sa att hon måste sitta ner på sin stol o vänta o vad tror ni ungen gör då? Jo, hon drar iväg min sin stol till Tv`n o hoppar upp o sätter sig där för att vänta Det gäller att vara tydlig med vad man menar, hi hi! 

Ain:
    Det är som du säger, alla barn är olika o man kan ju inte direkt tvinga ett barn till att sova på ett sätt som behagar en själv. Det är väl en mognads-sak helt enkelt.

Oj, så han växer! 

Vi har haft fikabesök här på eftermiddagen, våra vänner med son som var här
    Tidigare på dagen var vi ute o la inbjudningskort till Alves 5-års kalas i dagiskompisarnas brevlådor. Tog väl lite mer en 1 timme, men nu vet vi vart alla bor.
    Han fyller den 29.e, men vi har bokat mormors lokal till helgen efter. Känns skönt med lokal så att man kan bjuda ett gäng ungar.
    På hans riktiga dag har vi kalas här hemma för närmaste familjen.  

Max verkar ha lite ont i magen! Jag råkade köpa nestles nan istllet för semper, tänkte mig inte för (han är ju van vid semper) Vet inte om det berodde på det, men inatt vaknade han varannan timme o skrek. O tidig morgon när vi äntligen somnat ringde en jobbarkompis, det fattades folk o hon råkade ringa fel, kul, not!
    Sen pallrade jag mig upp o gjorde frukost o R som alltid är så trött på morgnarna låg kvar med Max under tiden o när jag var klar så hade dom somnat om o sov så sött {#emotions_dlg.djavulsk} Så jag fick käka frukost med Alve o Tyra iaf, hi hi!

• Pilea

Så här satt hon när hon drog iväg från matbordet med sin stol
    Hon äskar att ha nattlinne på sig dygnet runt

• Pilea

O här är lillskruttan när hon ger brorsan lunch

O här har hon dragit på max en prinsess-strut på huvudet

Xgirl:
    På tal om färg o att vara vågad! Så här mixat har vi i lekrummet, rosa, turkost, grönt o svart (en färg för varje vägg) Har väl kanske redan visat några!

• Pilea
    Glittrax skrev 2011-01-16 20:08:04 följande:
    nån som har omlottbodysar och vill sälja? Skrattande
    Jag tror jag har en del! Är det unisex du är ute efter?
    Ska kolla så kan jag fota o så får du se om det är något du kan tänkas vilja ha!
  • Pilea

glittrax:
    Hittade bara en body i stl 62 som du kan få om du vill!
    Hittade även 2 byxor,  bruna manchester stl 56 o svarta plysch i stl 62

Vill du ha gratis? Bara frakten som du behöver betala!

Frakten skulle kosta 36:- för allt! Eller om du bara vill ha bodysen, 12:-

Inboxa mig din adress i så fall!

Hoppas jag inte bryter mot någon regel nu, men jag säljer inte utan ger bort!

• Pilea

Ha, ha, vet ni vad Alve sa idag?
    Jag beklagade mig lite över ryggont när jag skulle resa mig från frukost-bordet o då säger ungen "Mamma, är du gammal eller, du kanske snart börjar bli 30år" Jag svarade, ja, kanske det, jag är ju 30år o då säger han "ja, precis" 

Barbamammans...
    Va duktig du är som kommer iväg o träna zumba!
    Jag skulle också verkligen behöva börja träna för att stärka upp mig lite, men det gäller att hitta någon träning som känns kul så att man kommer iväg.

Undra vad det kan vara som gör att han kräks!

Nu gastar Max, jag får fortsätta om en stund! 

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)