Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Glittrax:vad skönt att det är en bra dag idag åhh så söt nova är så omtänksam!!!
    haha ja det är faktiskt en fördel samtidigt som detkan bli otroligt påfrestande men då är man av med skiten snabbare
    tack

Madde: haha inte lätt o hålla reda på alla
    ja vi har vartannat A o F utom sista då vi bara kunde enas om ett namn på A 

• 7 michelingodingar

Glittrax:men snacka om virrigtObestämd jag hade nog faktiskt frågat vad som eg gäller, kan dom inte ens enas om en sån sak!!

madde: ja visst får du vara nyfiken barnen heter Fredrik,Alexandra,Filippa;Albert,Freya, Alwin och Agathon

• 7 michelingodingar

Madde:precis, maken ville Fridolf eller FritjofKräks jag vägra ge nån av mina barn det namnet!!!! jag hade kunnat tänkt mig Felix eller Fabian men det totalvägrade maken och Agathonhar vi haft som förslag förut så då fick det bli det namnet o frångå principen med vartannat F och A men Agathon fick Felix som andranamn iaf

xgirl:vad skönt att tån ser bättreut iaf stackars arvid vilket bök med hans lilla mage fick ju ge agathon laktulos i veckan och efter 4blöjjor med stenbitar så lossnade det äntlgen o sen har hans mage faktiskt funkat igen peppar peppar!!

gud vad trött ja är, agathon höll låda från 22.30 tills ca 01.30 inatt nu börjar han krångla så förbannat igen undrar om det beror  på att en tand till är på g upp o måtte den komma snart i såna fall!! nu kan jag inte plocka bort mer sovtid för honom heller för då blir dagarna hemska!! nu somnar han mellan 08.30-09 o sover ca 1 timme sen är han vaken till ca 11-11.30 och sover sen till strax innan 13 och sen är han vaken tills 18 och vid 17 vill han mer än gärna sova men det får han bara inte!!

åhhhh jag kommer kanske hinna baka något innan julafton och jag kommer kunna göra min julskinka o janssons m.m för igår fick jag välja ut en spis och fläkt (jag har inte haft  en köksfläkt på snart 5 år då vi tänkt o byggt köket så vi skulle ha en frihängande men hoppsan så jäkla dyra dom var) så grejjerna kommerinom 2-7 dagar beställde från nätet och det är fri hemkörning

burr inatt stannade vår panna o innan maken vaknade så hade ju huset kylts ut så nu är värmen på g upp igen men det är 13 minus ute så det tar ju tid innan blir varmt igen!!

• 7 michelingodingar

suck hann skicka innan ja va klar.
    maken upptäckte dessutom igår att elementet i vårt nyrenoverade badrum är sönder och läcker vatten och att det var en mängd vatten under vår panna inatt fyyy fan så less jag är på allt som går sönder just nuSkrikandes

• 7 michelingodingar

pilea: fullt upp i helgenmed andra ord vad fint pepparkakshuset blevoch så söt max (grattis i efterskott på 8 mån dagen) syns att han är lite rundare om kinderna gosigt!!

xgirl: ja det känns så skönt men samtidigt så grämer det mig för vi  får ta den på  avbet o bläää känner jag då
    hoppas arvids mage kommer igång snart och vad jobbigt med larmet

här är maken iväg på vinterfest med filippa dom är i en pulkabacke och ska grilla lite korv oåka pulka o grejjer
    abbe,alwin o freya har fortf feber så i morgon blir det inget dagis och dåmissar dom lussefirandet som dom skulle ha då jag ska ju till barnhab med agathon så min mamma tar dom små hemma hos sig så länge då hon bor på vägen till barnhab. ska även hoppa in lite snabbt o kolla på klocka åt fredde i julklapp tänkte jag den han hade har ju gått sönder o den var något som han verkligen anv!! dessutom har jag beställt 2 pc spel via ginza.se till honom fick kosta en slant men han får  nöja sig med det han får faktiskt för det är dyrt ändå o det ärju 2 spel som han verkligen vill ha!!

• 7 michelingodingar

Madde: men så himla söt och han var urgullig i  dressen

xgirl:ja man behöver ju faktiskt en fungerande spis och nu får jag en varmluftsugn dessutom
    ja jag talade om för honom att han kommer troligen få nån mindre paket än tjejjerna eftersom hans paket är betydligt dyrare än tjejjernas och då sken han upp o sa mamma du har köpt call of duty - black ops till mig va o jooo den har jag ju köpt men det behöver han inte veta

jo det gick jättebra på barnhab och hon tyckte han gjort väldiga framsteg och igår fick hon jobba länge med honom mot vad hon annars fått för nu sov han när vi kom dit så han var ju pigg o på alerten, vi fick en del tips ytterliggare om hur vi ska träna nacken och hur vi ska träna honom så han förstår hur han ska göra för att sätta sig upp själv för i o m muskelsvagheten så blir ju allt mycket jobbigareför honom vilket har resulterat i att han vet att mamma o pappa gör jobbet åt honom sen såg hon att han är överrörlig i lederna o framförallt i fötterna så hon sa att växer inte detta till sig så kan han få det jobbigt medatt lära sig gå (hon såg hur fötterna liksom vek sig konstigt) men då ska vi få hjälp med stadiga och fotriktiga skor åt honom  som stödjer upp foten.

nää dags o kolla av om barnen ska till dagis el inte idag dom ser pigga ut men man vet ju inte om febern smygit sig på igen!!
    agathon har ju blivit dålig igen, snorig o hostar så han spyr igen

• 7 michelingodingar

Madde:nejinga skenor utan det är en sko som är "hård" och går upp till ankeln på honom i såna fall som liksom håller upp vristen o så att han inte böjjer fötterna åt fel håll.
    abbe är genomförkyld men ingen feber han hostade som en tok häromnatten men nu är det som bortblåst, freya har 37,8 idag o det är ju på gränsen men annars är hon pigg ingen förkylning el hosta o alwin är såååå förkyld och hostar men ingen feber o pigg men eftersom freya ändå var på gränsen idag o abbe ville ha en hemmadag till så får det bli en hemmadag för allihopa bättre så dom piggnar till lite mer!!
    usch ja agathon tycker det är jobbigt framför allt med hostan den märks på honom

jösses vad tänder julius fått,här har agathon bara en liten vit tandsing i underkäken som inte kommit upp helt o hållet utan är väl nån mm över tandköttet så vass o han hugger som en piraya om man får händerna i närheten av hans mun tanden jämte ärpå  g upp man ser hur den lyser vit precis under tandköttet men den har inte spruckit igenom ännu!!

räddad av syrran o mor min idag ska ju ha betygsamtal med min lärare över telefonen sen o då kommer dom hit o tar barnen under tiden!! är lite svårt o prata i telefon med 4 små hemma som inte är så pigga heller!!

• 7 michelingodingar
    idaflisan skrev 2010-12-15 10:00:09 följande:
    Hej nya och gamla Min down period och paus från fl blev lång men nu: the bitch is back..............
    Hänt massa skit så lusten att skriva har inte infunnit sig men nu ramlar allt på

kram på er
    välkommen tillbaks skönt att allt verkar gå framåt igen!!
  • 7 michelingodingar

idaflisan: men herregud så hemskt med dottern
    men vad skönt att det går åt rätt håll för sonen iaf!!
    ja jag såg bilder på nån liten vovve på fejjan så himla söt

jo det går väl framåt här, äldsta har ju fått massor av hjälp från skolan nu ÄNTLIGEN och dom anpassar mycket efter honom o fixar o grejjar så allt ska bli så bra som möjligt!!
    annars är det som vanligt tycker jag en sjujäklas massa o göra och sjuka ungar titt som tätt
    agathon åker vi ju till barnhab med ca en gång i månaden och jag har pluggat svenska b på  distans så så fort jag fått mitt betyg nu så ska jag söka till högskolan o börja plugga till hösten

xgirl: ja tydligen så är han överrörlig oxå men inte förvånad då maken med flera på hans sida är överrörliga o vår äldsta har ju oxå väldiga problem i händerna med överrörlighet.
    nja inga problem o gå sen men han kommer troligen ha svårare att lära sig gå o det kan bli väldigt påfrestande för lederna och jobbigt innan han fattat galoppen

jobbigt att arvid med är sämre hoppas han snart mår bättre igen!!

pust jisses nu har jag haft betygsamtalet o haha jaa ni jag hade behövt plugga allt en gång till kände jag när hon började ställa frågor om t ex vad en cirkelkomposition var o om jag kunde nämna några talfel och jämföra en text med feodalsamhället osv osv o om strindberg o gu vet vad kände mig som en idiot Tungan ute MEN huvudsaken var att jag klarade kursen så nu väntar jag på betyget så jag kan söka till högskolan sen!!

• 7 michelingodingar

idaflisan haha ja men man kan om man vill o ger sig fanpå det visst har det varit motigt kan ja säga men jäklar jag gav mig inte!!
    ja kan inte annat änhålla med så nu känns det faktiskt lite roligt att gå på dessa möten för man möter inte motstånd längre utan han får faktiskt hjälp!!
    ja detär väl nackdelen med o ha många barn att nästan alltid nån är sjuk!!
    han har något som heter torticolis vilketär förkortade nackmuskler och från början var det som attha ständig nackspärr men som vi nu jobbat med så nu kan han vändapå huvudet iaf inte fullt så bra som dom vill men det är inte långt kvar nu så kan han det!! sen pga att han hållt huvudet åt ett håll så resultera det i att han är platt på på vä sida i bakhuvudet o det är dom ännu mer oroliga för än nacken dessutom är han muskelsvag så trots 8 mån ålder så har han bara ett fåtal ggr lyckats vända sig om dessutom är det nu den seanste veckan som han klarat o orkat sitta i barnmatsstolen o nu klarar han o sitta själv men man får passa för han tippar rätt var det är dessutom kunde hon se igår att han dessutom är överrörlig i lederna vilket kan bli ett problem då han ska lära sig gå men med fotriktiga skor så kan det hjälpa honom.

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)