Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

am zandra: det är ALDRIG försent vännen du vet var jag finns o kom ihåg att hjälpen finns där för dig det är ett telefonsamtal bort men det är DU som måste  ta det steget nu hur jobbigtdet än är, kram på dig!!!!

tänkte försöka mig påatt röjja idag tvätten växer och det ser ut som fasen här hemma, ska ta o röjja småttets rum från leksaker jag är så trött på o behöva bestiga ett berg varje kväll när man ska in o lägga domDemon o nu blir det mer skit efter julen dessutom
    fick en rabattkupong från lindex igår 25% på hela köpet så tänkte beställa till agathon som växer ur sina kläder i rasande fart nu men suck hittade knappt inget o det jag väl fann var ju slut

• 7 michelingodingar

am zandra: gumman lider så med dig men bra att du ringt hem dan tycker du även ska ta hjälpen som  läk erbjöd igår o  läggas in vi vill bara ditt bästa vännen!!! be dan ringa till psykakuten om inte annat så du kan få komma akut en bamsekram Hjärta

• 7 michelingodingar

xgirl: haha ja man behöver verkligen röjja hade nog behövt slänga ännu mer men ja en svart sopsäck får räcka denna gång
    agathon har nu stl 80 men jag funderar på om jag ska köpa 86 i bodysar för 80 sitter bra nu men som  han växer så lär jag väl få byta hela garderoben om ett par mån annars!!
    vad skönt att hans mage funkat iaf.
    jobbigt att han vaknat så mycket inatt ochatt du fått huvudvärk. visst är det härligt med sån omtänksam bvc-tant vår är ju sån o engagerar sig verkligen i barnen!!

pilea: mhää vad surt att dom hade möte och inte infomerat er om det!!
    haha nää det är ett evigt röjjande o städande!!

Ni ska se agathon här jösses vad han har börjat studsa i hoppgungan
    Igår var det förresten möte ang äldsta o milde himmel en massa olika program anv dom sig av via datan för  o hjälpa sonen o han får gå till "studion" som det nu så fint heter där dom får extra hjälp o det var en massa dessutom är dom bergsäkra på att han har dyslexi men han är ju utredd för det o viss skriv o lässvårigheter har han men inte så det var dyslexi..... men dom vill väl ta del av den utredningen o sen ev göra en ny. Dessutom hade dom kollat hans läs o skrivförståelse o den ligger lååååångt under det godkända han klarar läsa 60 ord/minut medans filippa som går  i 4 an klarar 120 ord/min så där ser man vilken skillnad det är dessutom så förstår han inte vad det är han läser och i eng har dom gåtttillbaka och låter honom få "börja om" från start för att han inte klarar det!!! men det har gått framåt iaf och han har börjat uppnåmål i vissa ämnen dock inte basämnena än som är det viktigaste men förhoppningsviskommer det!!

• 7 michelingodingar

har fått meddelande från sandra o ni som vill veta något kan inboxa mig i såna fall!!

• 7 michelingodingar

pilea:haha skojja han är en bjässe
    Grattis i efterskott på 10 års dagen{#emotions_dlg.flower}

tänkte bara berätta att jag blev godkänd på svenskaprovet TROTS att jag inte hann svara på minst 3 frågor är godkänd i alla skrivuppgifter och nästa vecka ska vi ha betygsamtal

• 7 michelingodingar

xgirl: tack jag blev jätteförvånad att jag fick ett G på provet trots allt, var bergsäker på att det gick åt skogen ju!!
    jag har godkänt o t o m VG på skrivuppgifterna så jag skulle bli ganska förvånad om hon sätter IG faktiskt men jag fattar eg inte varför vi ska ha betygsamtal är  väl bara o sätta ett betyg utefter vadjag presteratDrömmer
    ja fredde kommer få massor av hjälp och han har fått en dator via skolan som ahn numer ska göra alla uppgfter i dessutom ska han få anv sig av bra program för o träna upp sina svårigheter och sen kommer han få extra tid på sig vid prov samt muntliga  prov/läxförhör om han vill det. det känns abara så himla skönt att NÅNTING görs utan att vi ska tjata oss blå om hjälpen!!
    ja alwins navel varade o var illröd men det var ett tag efter att naveln hade ramlat av han hade ett hmm bråck där eller hette det nått annat..... skitsamma hur som så fick bvc "bränna" för att naveln skulle sluta sig och efteråt var det rött o varigt men vi tvättade med ljummet vatten och smörjde med zinksalva och det läkte ganska  fort!! men ring o hör med bvc vad dom säger om det!

tänkte på en sak ang selmas tå o det är lägg ett asolsprit omslag om tån o låt det sitta på ett dygn o byt sen det gör så varet dras ut!! alexandra är ju så stor nu så hon klämmer ju ut varet själv men när  hon var liten så  tröck vi försiktigt på det där så varet kom ut!! ibalnd får man be läkare  om  hjälp men vad jag hört så ska det vara fruktansvärt för dom drar bort nageln då

glittrax: vad jobbigt för dig men bra att du skrivittill FK iaf!! ang städ så var maken likadan när jag var sängliggandes då jag väntade agathon o han damsög inte på 2 mån

• 7 michelingodingar

testar o ser om ni kan se dagiskortet!!
  • 7 michelingodingar

och så ett par bilder på agathon

kollain hans punkfrillaTungan ute

• 7 michelingodingar

madde tackar

xgirl:konstigt att dom inte kunde ge dig några direkt svar på bvcObestämd men sa dom nått om selmas tå?
    tack, haha ja visst har han mycket hår det är så konstigt för inga av våra andra har haft så mycket hår(sägs ju att om man har mycket halsbränna så har barnet mycket hår o denna gång stämde det fasiken förjag hade halsbränna från h-vetet när ja vänta honom) visst har våra andra barn haft hår så men oftast har det nötts bort/trillat av inom några veckor men agathon han behåller sin kalufs

suck freya var så gnällig idag o kändes lite småvarm så innan dom la sig ikväll så ville jag ta en kolltemp o jösses tempen steg som en raket o inom några sekvar den uppe på 40,5 trodde tempen fått spelet så ja fråga abbe om jag fick kolla på honom o jisses då visa den 38,2 så jag ville kolla på alwin o därvisa den 38,3 tänkte att det måste ju vara nått fel på den så jag fråga filippa om jag fick kolla på henne o då visa den 37,4 så tog jag tempen på freya igen o den sluta på samma temp 40,5 inte konstigt att hon såg så hängig ut o var grinig!!!!! men att abbe o alwin oxå hade feber ska strax upp o ge freya alvedon hon fick ipren vid 18 tiden men är precis kokhet fortf

• 7 michelingodingar

madde: nja 3 av 7 barn har feber men abbe o alwin märktes inget alls på o dom har sovit hela natten o sover än, Freya däremot vaknade en gång inatt och var törstig o då var hon sval iaf men "kletig" på kroppen får se sen när hon vaknar om febern stigit igen.

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)