Ain: Usch, förstår inte hur du orkar med att sova så lite, och så jobba på det dessutom! Vi låter väl också Selma bestämma rätt mycket själv, men jag har märkt att om jag bara lägger fram kläder på kvällen så brukar hon ta på sig dem utan problem nästa dag (sen springer hon visserligen och gör klädbyten titt som tätt om vi är hemma). Jag tycker det kan vara bra att göra så ibland så att alla kläder blir använda. Fast nu har jag lärt mig och köper oftast inget som hon inte verkar gilla. Vi har nog lite samma problem som Zandra att Selma kan verkligen gå fram till Arvid och bara nypa honom eller putta omkull honom ibland.
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-frown.gif)
Och det är det vi är strängast med att hon absolut inte får göra, men det vet hon om också. Men visst, ibland märker man att det bara blev fel och att hon inte menade nåt illa egentligen. Jag förstår dig med att det hade känts bättre om Benjamin själv valt att sluta med amningen.
Glittrax: Det kan ju kanske vara en fas med Nova, det där med att hon slåss.. och ang. det där hon sa så kan de ha så mycket ideer. Som igår så sa jag att jag var trött, och då sa Selma argt "Nej JAG är trött!" Då sa jag att jag är också trött och hon blev mer arg och sa "Nej du inte trött, bara jag är trött!". Dessa idéer liksom.
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-wink.gif)
Jag tycker det verkar bra de ni gör för att förbereda Nova, böcker är ju himla bra.
Zandra: Men så himla konstigt att du har magsjuka nu igen?? Jag tycker så synd om dig, fy vad hemskt det är att ha...
CarlAstrid: Det kanske kommer vara så ett tag nu att han förväntar sig att kunna få allt på en gång, men det hör ju till att få syskon att man får lära sig att vänta och sådana saker. Det är inte något dåligt tycker jag. Det är ju också en stor omställning även för dem att det kommit en bebis i familjen så man får väl räkna med lite reaktion på det. Jobbigt med det där utbrottet han fick när han inte fick vara uppe mer.
Barbamamman: Så bra att du fick hjälp på kalaset och allt gick hyfsat ändå. Ja det blir ju spännande att se vad de säger om torktumlaren då.
Jaha, Arvid är nog i separationsfasen eller nåt, och han skulle då INTE somna i sin säng igen i natt efter att han ätit välling. Efter att jag försökt i en timme (han drack även vällingen i flera omgångar, suck) så fick jag sparka upp Andreas så fick han ta Arvid. Det slutade med att han fick ligga mellan oss för inget annat fungerade. Jag blev dock lite ledsen över hur Andreas verkade tycka det var såååå jobbigt att vara vaken med Arvid i typ 10 minuter då jag hade varit vaken med honom i en timma. Jag minns inte när jag vaknade utvilad senast. Andreas ska iaf kontakta vården för att utredas för ADD, för det är så mycket av det som Sandra berättat om Dan som stämmer på Andreas, och det skulle förklara SÅ mycket av hur vår vardag ser ut.
Nu kl 13 ska jag vara hos läkaren för att prata om hur jag mår.