Inlägg från: 7 michelingodingar |Visa alla inlägg
  • 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

skrev fel madde 09 gjordes skrapningen av polypen och detvar nu i år som rören i öronen sattes in!!

• 7 michelingodingar

pustar ut håller på o bli tokig,agathon är missnöjd med allt o låter som ett billarm ingetjag gör duger inte ens famnen utan han bara gråter har gett honom lite alvedon  nu vet inte om han har ont nånstans men skadar ju inte o ge alvedon o se om det funkar!!
    nää dags o ta mitt lilla billarm igen

• 7 michelingodingar

madde: vi åkte ju fram o tillbaka men dom bara nonchalera det eftersom abbe såg  så "pigg" ut men till slut fick vi dom o kolla omdet kunde vara pga gluten och blodprovet påvisade ju gluten men när dom gjorde tarmbiopsin så visade den ingenting vi var till öron näsa hals flertal gånger men dom sa att inget syntes men till slut hade väl den där polypen växt till sig så enormt så den syntes iaf för dom sa efter operationen att detvar en jättestor polyp som satt där!! och konstigt att dom inte reagerade här på vc över alla hans öroninflammationer då dom numer sätter in rör om barnen har 3 öroninflammationeer tätt inpå eller om detvar under 1 års tid utan det var jag som fick be om remiss för o sätta in rör!!

kamelontkläder har jag sett på tradera, jättefina ärdom men suck skitdyra oxå

pilea: ja även äldra barn än 6 mån kan ju få RS men oftast yttrar det sig i en lindrigare förkylning och hosta då även gamla råkar ju ut för RS o from av lunginflammationer

haha hur gick den sen dom hade låtit trädet stå kvar el ??

vad fin julgrottan blev och sicken söt badkruka

xgirl:men usch för huvudvärk   skönt att selma var snäll mot sin mamma

hur är det med arvids blåsor/utslag?

30min efter att agathon fick alvedonigår så blev han som vanligt låg här jämte mig o blurrade o skrattade så han måste ju haft ont någonstans däremot så har han sovit oroligt inatt o ätit mer än vad han brukar men han tog väligen det han missa under gårddagen då det enda jag ficki honom var en burk barnmat och lite yoghurt igår kväll!!

idag får barnen stanna hemma med mig biljäveln startar inte, blir så trött på skiten som inte funkarb så fort det blir kallt och pulsa i all denna jäkla snö med 4 små o en enkelvagn( tvillingvagnen är insnöad o dyngsur) det gör jag inte för då kommer vi ju aldrig fram!!

förresten så måste jag ju berätta ni vet ju om äldstas problem o att han inte är godkändi ett endaste ämne men för en vecka sen drygt så var maken på  utvecklingssamtal och sonen har fått godkänt i flera ämnen ÄNTLIGEN dock inte i basämnena än men han är på god väg iaf!!!! nu ska vi pånytt möte nästa vecka o får väl veta litemer då men med den hjälpen dom satte in i höstas nu så har det ju funkat iaf!!!!

• 7 michelingodingar

tänkte visa all snö vi fått och det bara fortsätter vräka ner!!!

snön går nästan till midjan på mig här!!
    framsidan på vårt hus snön går nästan till midjanpå mig
    var en gång enträdgård utan snö
    massor av snö
    det ska finnas en jättestudsmatta därunder nånstans
    här ska det finnas en gigantisk studsmatta

kommer snart inte in genomdörren
    baksidan av huset dörren är in till makens arbetsförråd  

• 7 michelingodingar

pilea:usch hälften av all snö vore mer än nog visst är det väl mysigt så men nja när det blir så här mycket då är det bara jobbigt tycker jag.
    vilken tur att dom inte plocka  ner trädet iaf,hade väl inte vart så kul o få en saftig ränkning på det till jul

madde: jobbigt att han vänt dygnet men jag vet hurdet är!! agathon gjorde ju samma sak nu här o vissa nätter är han bökig men oftast så sover han numer nattetid!! men hur är han vaken om dagarna? kanske får strukturera upp sovtiderna på dagarna och hålla honom vaken så mycket det gårdäremellan, kan ju oxå vara en engångsföreteelse menfotsätter han så håll han vaken dagtid

glittrax:kan skikca lite snö om du vill
    stackars nova hon får krya på sig!!

xgirl:men vad ofta du har huvudvärk har du kollat din syn på länge? jobbigt o ha skiten!!
    oj stackars liten som frös så om händerna jaghar köpt vantar på Lindex och i ullared o mina har aldrig varit kalla om händerna i dom vantarna, usch 300 kr för ett det är ju inte  klokt vad domkan ta betalt för kläder!!
    men vad konstigt med arvids utslag kanske skulle be nån titta på det?

am zandra: vad skönt att Linn har ökat i vikt iaf
    vad skönt att du ska till nätverkshuset i morgon och du behöver inet skämmas jättebra att ni tar emot hjälpen!!
    men vad jobbigt med dans medicin får jag fråga vilka sorter han provat? läkaren har inte föreslagit att han får testa en av sorterna igen?
    kul att noahbörjat intressera sig lite för tv:n även om det innebär shrek blirkanske en liten avlastning för din del!!

pust ja idag hade barnen behövt gå på dagis gode tid vad dom har röjt,slagits,bråkat gapat,skrikit, rivit ÖVERALLT!!!!!! förut höll jag på o få spader då vrålade agathon samtidigt som alwin på nått sätt kom in i skafferiet o hällde ut 2 kg spagetti samt att freya hjälpte honom o plocka fram avhärdningssalt till diskmaskinen som han öste över spagettin sen skulle det målas med vattenfärg ochpapper över hela köksgolvetoch bordet fullt av vatten samtidigt ringde filippa o tjata om o fåfölja med en ny tjej i klassen hem efter skolan bara det att den tjejjen bor på annan ort och dom håller på o ska flyttahit så till slut blev jag så irriterad så jag sa åt filippa att eftersom jag inte vet  när maken kommerhem ikväll (han skulle bli sen ikväll det är allt jag vet) och bilen inte startar så får väl hon gå hem ifrån den kompisen dåSkrikandes imorgon är det maken som får fixa bilen eller ta barnen till dagis så dom får göra av med lite energi!!
    vill inte veta hur det ser ut på övervåningen för dom har löpt upp med vatten mitt i allt oxå
    jaja drar några djupa andetag o räknar till tio

agathon måste ha ont någonstans funderar på öronen för han sliter i dom så dom är precis röda han började förut o bara grät o grät o jag försökte ge honom en burk barnmat men det gick bara inte så han fick alvedon och efter sin tupplur så var han som vanligt igen!! men får bara i honom välling inget annat går!!

• 7 michelingodingar

just ja så glömde jag juberätta att agathon börjat göra ansatser till krypställning han drar upp benen så rumpan putar men ansiktet är i backen än så länge

• 7 michelingodingar

pilea:men usch låter ju inte förkul o sätta in en spiralFoten i munnen
    vad kul att maxbörjat röra lite mer på sig,dom ser ju för roliga ut emellanåt!!
    suck ja fy tusan vad dom styrde runt härigår höll på o bli helt knäpp!!

madde ja dom kan bli trötta av PC men det är säkert pga infektionen han har/hade i kroppen som gör honom trött!!hur har han sovit inatt?

ain: ja det var otroligt jobbigt med abbe och att inte nån liksom tog oss mer på allvar gör mig så ledsen för hans första år i livet har varit jättekämpiga
    nää vad taskigt om nån fått med hennes täckbyxor hem o inte lämnar tillbaka dom jag är jättenoga med sånt om jag ser att jag fått med mig någon annans plagg hem för jag själv vill ju inte bli av med det jag köpt åt barnen!!
    hua för o duscha i kallt vatten!!!

här vart det o bylsa på barnen massa kläder och gå ner till dagis, jag tänkte det får bära eller brista men barnen behövde få komma dit o leka så 15 minus o agathon i vagnen, freya traskade på jättebra men  abbe o  alwin oh my god säger jag baraalwin stod somom han frysit fast o rörde inte på sigom inte jag puttade påhonom abbetotalvägrade gå så jag försökte sätta abbe o alwin i pulkan då vråla abbe som en galning o alwin la sig tvärt ner sitta upp det gick ju binte an så ja lite försenade så kom vi iaf till dagis men abbe vråla halva vägen JAG ORKAR INTE GÅ gång på gång o alwin låg ner i pulkan pust stön o stånk nu är dom där iaf o jag laddar inför hämtningen men funderar på o borsta av tvillingvagnen från all snö o ta den nertill dagis den är skittung o dra i snön men ja vägrar o behöva bära på barnen  hem sen ska lexan o filippa åka med mig hem var det tänkt då dom slutar skolan samtidigt men dom får gåmed mig hem så då har man ju lite hjälp

• 7 michelingodingar

Glittrax:förstår din oro men då vet du ju ändå varför du har sd och ont!! sen får vi hoppas bebis stannar ett bra tagtill hoppas Ul går bra på fredag!!

pilea:åh kan du inte kommao rensa ut åt mig oxå håller på o bli totalt knäpp av alla leksakersom dombara slänger omkring sig!!!
    burr vi har oxå haft skitkallt här idag o just nu visar temperaturen på - 17 grader fick igång bilen lagom tills jag skulle hämta barnen från dagis idag o måtte den bara starta i morgon bittinu oxå!!
    haha jo då jag har kikat på en sån syskonpulka jag med men aldrig kommit till skott för o köpa en

herregud vad dom kan ta betalt för o ta ner ett jäkla träd

am zandra: nä mitt tålamod tröt ordentligt till slut igår o inte fick jag avlastning av maken då han inte kom hem frånjobbet förrens strax innan 20
    haha ja mina fick ha dubbla kläder på sig idag o halsdukar o allt möjligt för o inte frysa då var det värre med en annan som var totalt genomsvett på överkroppen men jisses jag kände inte mina lår till slut o det bara stack i dom när jag gick hem sen
    men vad  surt att ni med blir av med kläder på dagis

ahh ok ja fredde fick ju först prova en sort (concerta) men då blev han ju apatisk,blek,ont i magen rasade i vikt o  skrattade aldrig så dår fick vi testa strattera den var ingen som helst funktion på sen fick han vara utan medicin ett bratag o sen testade han concertan igen o då funkade den jättebra ett tag sen fick vi kombinera med strattera  på em men det var ingen funktion på den denna gången heller så då återgick han till enbart concertan o efter höjning av dosen så har han funkat!!

vad skönt att du tog dig dit idag har tänkt på dig ska du veta!!! hoppas dan fick sig en tankeställare när du gick dit själv nu!! o vad bra att du ska fåhjälp av dom det behöver du verkligen!!! klart det finns hopp vännen!!

jobbigt att noah trotsade så himla dant och att  LInn inte velat sova

här sover dom 4 små och filippa är o spelar pingis o domandra två håller sig på övervåningen, lexan o jag rök ihop här förut gu kan bli knäpp påhenne emellanåt   fredde har fått en laptop från skolan så nu fixa jag så han kan vara ute på nätet via vår router så hans lycka är gjord maken är på julbord ikväll så jag sitter här med julmust och choklad

• 7 michelingodingar

am zandra: skickar en kram, sparka ur dan ur sängen!!!!! sen blir ju  inte saker o ting bättre av PMS heller
    stackars liten jobbigt om hon har så ont av tänderna

nånting är fel med agathon igår kväll började han gråta vid 20.30 fick honom inte att somna om förrens strax innan 22 sen sov han knappt 20 min o så började han om igen, kl 23.30 somnade han som först efter att ha fått ipren och runt 04 började han bli orolig igen och kl 06 var han klarvaken o vägrade sova mer.
    han rosslar ju i luftrören och hostar bara mer o mer nu gav honom lite hostmedicin igår kväll oxå men den gjorde ingen verkan och varje gång hanhostar såbörjar han gråta o särskilt framemot em o kvällen då är det som värst

• 7 michelingodingar

xgirl:stackars selma som blir såkall om händerna,hoppas ullvantarna ska hjälpa nu!!
    testa o kör utan blöjja på henne nattetid kanske funkar kanonbra om hon själv säger att hon inte vill ha blöjja oxå¨
    jobbigt att andreas är sjuk, brukar ju bli som o ha ett extra barn när ens karl är sjuk
    så där är ju agathon med att han inte blir mätt på vällingen!!
    vad skönt att arvids mage funkat utan laktulos!!

am zandra:klaga på du jo natten var inte för rolig precis
    vad bra att du tog dig iväg till öpnna förskolan precis som xgirl skriver så kan det ju  många gånger vara bättre o komma ut o få tänka på annat oxå

pust agathon vaknade 21.20 men inte konstigt för han åt ingen välling innan han somnade så efter en flaska så sov han till 02 iaf men då bökade han o krånglade o ville inte sova o inte äta utan abar tugga frenetiskt på sin napp sådet gnisslade och så höll han på tills efter 03 sen sov han till 05.30 o då åt han lite grann igen o sov sen till 07 men usch vad trött man är av o få sån upphackad sömn
    han har ju 2 tänder på g i underkäken o det är så nära o spricka igenom nu såjag hoppas det gör det NU helst igår så kanske han lugnar sig lite funderar på om det kan vara dom som gör att han är så gnällig ledsen och soverså dåligt just nu o sen att hans satans hosta inte gör saken bättre
    vetni igår satt agathon själv satte han på golvet utan stöd(jag stod bakom beredd utifall han ramlade) och han satt nog helt själv ca 1 minut iaf!!!

igår em/kväll så fick maken åka på jobb och skulle vara tillbaka här vid 20 tiden o strax innan 19 så ringde maken o sa att han var på väg hem nu men ingen make dök upp så jag börja fundera på om något hänt men vid ca 21 dök han upp till slut då hade en stor långtradare åkt av vägen o stod tvärsöver och lastbilschaffisen visste inte vart han skulle vända  sig(det var en dansk chaffis) som tur var så stannade ju maken o frågade om han behövde hjälp så han hjälpte honom o ringa 112 och stannade kvar tills räddningstjänsten var på plats o såg att allt var ok så han kunde åka igen!!

herregud jag måste bara fråga anser ni att det är ok att folkgår och river ut kläder o sånt från UFFs containrar och plockar med sig kläderna???? jag tycker det är åt helvete fel här skänker folk kläder o även grejjer för att organisationer ska kunna sälja eller skicka till välgörnade ändamål men igår blev jag påhoppad o kallad rasist och att jag var en idiot för dom stjäl ju inte från mig men det kvittar väl det är liksom bara saken o göra så!!!  jag skrev att det var väl inte så konstigt att invandrare fick dåligt rykte när dom gör såna saker o det blev jag  kallad rasist och idiot  för men jag står för min åsikt och är absolut ingen rasist alls ja herregud ni skulle läsa det som skrevs!!!!!

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)