• Pilea

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

xgirl:
    Ja, Alve o Max är väldigt lika
    Håller med, kaplastavar är riktigt skoj att bygga torn o grejer med

am zandra:
    Det kanske är värt en flytt iaf även om den inte var toppen-fräsch. Bara att komma ifrån den där värden o få närhet till saker o ting måste vara guld värt. Sen förstår jag ju såklart att det känns tungt o packa o allt igen. 

Här blir det också lussefirande i år, iaf på Alves avd. Dom ska ha utomhus på eftermiddagen. På Tyras avd blir det grötfrukost på morgonen. Tror jag har både lucianattlinne o pepparkakskläder som ligger o skräpar någon stans.

Madde:
    Skönt att det funkade med alvedon o att han sov så bra!

Barbamammans...
    Trist att du missar zumban o inget kul med "raseriutbrott" hos barnen, hi hi!

Josenoah:
    Välkommen hit

Här snöar det för fullt idag!
    Hade ju bokat om cellprovet till idag, men blev tvungen att boka av den här tiden också eftersom mensen inte är slut än. Nu fick jag en ny tid nästa vecka o då ska jag även passa på att sätta in en kopparspiral också.
    Max sover fortfarande i sin vagn, har gjort det sen vi gick från dagis imorse kl.09. Men jag ska väcka honom nu o ge honom lite lunch. Jag har redan hunnit äta.
    Ska föresten sälja av lite prylar igen, bla babysittern då Max hela tiden drar sig upp, han vill inte sitta tillbakalutad. Även mjukliften som jag köpte för inte allt för länge sedan, använder åkpåse nu istället.
    Nä, väcka Max var det ja, tjing!

• Pilea

Har fått värsta motions-passet här på morgonen Först skjuta vagnen med Max, pulsandes i djup snö med 2 barn i pulka bakom hela vägen till dagis. Och sen skotta hela uppfarten som en dåre, pust!

am zandra:
    Ja, det är inte så ofta som han sover så där länge i vagnen, men det händer ibland. Idag tex har han inte somnat än.

Så söt hon är Linn Och va skönt att du börjar känna lite skillnad o börjar må något bättre.
    Men va skoj att ni tar lägenheten o bra att den inte var så sunkig som D sa

Jättefin klänning, va duktig du är!

Barbamammans... 
    Va bra att dom gör hembesök från barnhab!
    Hoppas det blir bättre med Agathons sömn! 

Oj, sitter stl 74 så tight, hi hi! Max har fortfarande stl 68, men jag har börjat med stl 74 lite smått, men han drunknar typ

Ain:
    Skoj att vara med på TV  

• Pilea

Barbamammans...
    Muskelsvaghet alltså! Men va bra att ni får så bra hjälp i form av hjälpmedel osv.
    Så dom tror att det kommer rätta till sig så småningom med träning?

xgirl:
    Aj, stackars hans lilla mage
    Skönt med inne-dag! Det har det blivit här också för snön fullkomligt vräker ner o rena rama stormen är det.

Det är omöjligt att få Max att somna idag! Eftersom han sov så länge igår så har han väl sovit middag för hela veckan

Blir tokig på Blocket! Försöker lägga ut annons, men bara för att jag har fler saker i annonsen så godkänns den inte. Har delat upp den på 2 nu o lagt 1 under barnvagn o tillbehör o resten under övrigt. Blir det inte godkänt nu så blir jag galen {#emotions_dlg.djavulsk} 

• Pilea

Typiskt! Tror ni inte Max somnade nu bara för att vi snart ska bege oss ut till dagis. Nu måste jag ju väcka honom för att klä på ytterkläderna.

Nu så, kinkiga blocket gav med sig Fick ta samma bild, men göra 2 annonser så det blev dubbla kostnaden, trist!

Nä, nu ska jag bege mig, hoppas han somnar om igen! Ska en sväng förbi Konsum o slänga tidningar också. Återstår att se om vi kommer någon vart med vagnen, men det är väl plogat får vi hoppas  

• Pilea

xgirl:
    Usch då, inget kul o vara sjuk, krya på dig!
    Hoppas ni får några bra råd så ni kan råda bukt på Arvids magproblem.

Ja, det var helmysko, han sov kanske 30min totalt igår eftersom jag blev tvungen att väcka honom när vi skulle gå till dagis. Men han var hyfsat pigg ändå o somnade vid 19 som vanligt.

am zandra:
    Oj, förstår att du blir trött i ryggen om hon vill traska runt, lilla loppan  

Känner mig också rätt slut i ryggen, fast på ett bra sätt, har skottat o varit duktig, hi hi!

Madde:
    Men stackars lille plutt som har feber, hoppas han kryar på sig fort! 

Jo då, det löste sig, men fick dela upp annonsen på 2. Det som är irriterade är att det finns andra liknande annonser med flera baby-prylar som egentligen går under olika kategorier. Alltså ville blocket att mjukliften skulle ligga under barnvagn o tillbehör o babysittern mm skulle ligga under övrigt, gick inte o blanda. 
    Det kommer en tjej idag hur som o ska köpa babysittern. 

Skulle egentligen promenera med en tjej är på FL som jag aldrig träffat förut, men vi ställde in pga all snö som yr runt. Dessutom hade jag glömt bort babyrytmiken som är idag kl.13. Har ju missat 2 tillfällen av 5 så jag får väl anmäla oss på nytt nästa år, kanske är bättre då Max är lite större o uppskattar det bättre.
    Nu är han så där supervaken igen så han somnar väl lagom till vi ska gå. Isf struntar jag nog i det, inget kul o sitta där med en trött o gnällig bebis. Har blivit lite väl hemma-kär på sistone känner jag  

• Pilea

Jag ringde till öppna förskolan o sa att vi skippar även denna gång. Frågade om vi kunde få vara med vid nästa uppstart eftersom vi missat så många ggr o det var helt ok. Den börjar i feb o då är ju Max hela 10mån o kanske uppskattar det på ett annat vis. Som det är nu är han så rädd för andra o än nöjer han sig rätt bra med att bara höra mammsen sjunga

Nu har vi blivit av med babysittern, sålde den för bara 100Kr, har ju haft den i snart 5år. Iofs var den nytvättad o fräsch. Ha, ha, man är så lustig! När man blir av med grejer snabbt så blir man alltid lite tveksam om man kanske tog för lite betalt.

Ändrade om lite i matrutinerna idag! Max brukar äta lunch så himla tidigt (om han inte somnar i vagnen som här om dagen). Men eftersom han var vaken efter dagislämning fick han 1 burk med fruktpure vid 10-tiden. Nu har han precis somnat så det blir sen lunch för hans del idag. Hade ju tänkt frukt vid 10 o så lunch vid 12, men han var så trött så han höll på att somna i matstolen så då lade jag ner honom i vagnen istället.  

xgirl:
    Typiskt att det blev miss med skrivandet i bvc-kortet, man är ju alltid lika nyfiken om den exakta vikten, hi hi! Hoppas det löser sig o att ni kan ge välling iaf.

Föresten, dricker era bebisar vatten?
    Jag har testat att ge i flaska o vanligt glas, men han vill inte ha. Försöker vid varje mål. Men jag hoppas han ändå får i sig tillräckligt med vätska iom amning o ersättning. 

• Pilea

Barbamammans...
    Jättefina smycken!
    Satt faktiskt o kollade på liknade igår o tanken slog mig om det skulle få bli julklapp till mormor nu när det inte blev några foton från dagis (dom tog bara gruppfoto).
    Sen såg jag att dom har fotografering på Babyland den här veckan, men jag vette tusan om jag orkar åka iväg dit imorgon när jag har alla hemma o på lördag som är sista dagen lär det väl krylla av folk.

Va skönt att det förmodligen blir bra med träning!

Men just ja, ge vatten på sked, att jag inte tänkte på det  

Nu vaknade lillplutt, dags för lite mat för hans del. 

• Pilea

Oj oj så mycket snö det har kommit nu i helgen, verkar bli repris av förra året.

Vi har kört fullt ut med julpyntet o tagit fram tomtar o allt , brukar ju vänta lite med tomtarna annars. Vinterbyn har fått komma ut från skåpet i år o står så att man ser den bättre. Hittade en så fin lampa som passar som gran åt tomtarna o djuren, fint va

Måste ju visa min fina badpojke också!

Har kontaktat fler trädfällar-firmor för kostnadsförslag så får vi se hur mycket det skiljer i pris. Var föresten en firma här utanför nyss såg jag. 

Imorse hade vi utvecklingssamtal för Alve så R kom sent till jobbet. Allt var frid o fröjd, alltid kul att höra hur dom är på förskolan till skillnad mot hemma

Nu ska jag läsa allt ni skrivit sen sist

• Pilea
    Madde:
    Hi hi, vilken duktig o söt liten buse
    Säger som övriga, jättefina kläder, vart har du köpt dom?
    Stackars liten med hosta, ögoninflammation o allt! Skönt att han äter igen iaf.

xgirl:
    Va kämpigt med sån fobi! Svårt att sätta sig in i när man inte har så själv.
    Jobbigt med alla dessa förkylningar som snurrar runt nu!

Barbamammans...
    Usch o fy för alla bacillusker, krya på er! 
    Är också skraj för RS, både Tyra o Alve hade ju det (Tyra var bara 3mån o Alve hade precis fyllt 2år, A var den som drabbades värst)

am zandra:
    Skoj med dop Men shit va länge dom satt i bilkö, kämpigt! 

Glittrax:
    Men va otäcka biverkningar av akupunkturen, förstår att du inte vill testa igen! 

Ain:
    Grattis till Miriam i efterskott  

Nu ringde ytterligare en "träd-firma" som skulle komma hit o titta. Blev ombedd att knyta färglatt band runt o det är inte det lättaste att nå runt den där enorma stammen Hon sa, ett band för nedtagning o 2 för beskärning. Jag försäkrade mig om att dom bara skulle titta o lämna offert, så inte hela skiten är borta när man kommer hem från dagis sen, hi hi! Upprepade flera ggr, att det kostar väl inget för bara själva titten Blev så nojig nu, men dom vill väl bara vara säkra på att dom kollar på rätt träd. 
  • Pilea

Madde:
    Ok, kamelont kläder alltså!
    Jodå, dom var här redan igår på eftermiddagen o kollade in rätt träd Får skriftlig offert på posten.
    Hi, hi, ja, han har börjat få mycket hår nu helt plötsligt o mörkt ser det ut att bli till skillnad mot dom andra.
    Jobbigt att han har vänt på dygnet, har inga bra tips tyvärr!

Barbamammans...
    Vi har också massor med snö, mysigt så länge det inte blir töväder. 
    Men va lustigt då att han blev lugn efter alvedon, undrar vart han hade ont då!
    Japp, trädet står kvar än Hoppas på att få offerten med posten idag.

xgirl:
    Usch då, jobbigt med huvudvärk!

Ska snart iväg till mvc o göra cellprov o sätta in kopparspiral, usch o fy, börjar bli nervös. Hur kul är det att ligga där o spreta, blä! Hoppas Max håller sig lugn, han får väl sitta i en babysitter eller bilbarnstolen. Vet att dom har en babysitter i väntrummet så den kan man väl ta med in.
    Måste väcka Max snart o ge han lite lunch innan vi åker.

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)