• Pilea

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Beställde kläder via Lindex shop online som jag hämtade ut i butiken idag. Sen kompletterade jag ju även med overallen o tossor.

De här fina kläderna fanns i paketet!

Till Alve

Till Tyra

Till Max 

Köpte allt från stl 68 till stl 80 till Max så han har o växa i.

Gud, fullkomligt älskar Lindex kläder!!!

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • Pilea

R tycker jag överdriver o tar åt mig alldeles för mycket osv, att det bara handlar om någon vecka till. Men eftersom det är jag som "gett" killarna den här jäkla sjukdomen så känns det inte så skoj. Tycker så synd om Alve som sett fram emot att få börja igen. Han hade den där ledsna blicken när jag hämtade honom, som att "fröknarna tycker inte jag är tillräckligt duktig för o vara här" typ så, kan inte förklara riktigt!
    Men personalen tänkte på annat sett, att det inte kändes schysst att låta honom vara där när han inte kunde klara sig själv. 

• Pilea

am zandra:
    Va jobbigt att du blivit förkyld o inte kan komma iväg till öppna förskolan!
    Skulle också vilja börja gå på vår öppna förskola, hade tänkt göra det när Alve börjar dagis ordentligt. Iofs kanske vi kan gå någon dag när det är blandade åldrar.

xgirl83:
    Nej, det är väl inte så där jättevanligt direkt. Sjukdomen heter osteogenesis imperfecta o finns o 4 olika former o vi har den allra lindrigaste. 50% risk att mina barn ärver den. Sönerna har, men inte dottern.
    Förstod hur du menade!

Glittrax:
    Stämmer bra det, okt nov-tråden var det
    Skoj med graviditet, men illamående inget vidare! Skönt om det börjar bli bättre på den fronten.

Ain:
    Vi har den lindrigaste formen av sjukdomen o det är ju skönt. Jag har tex inte brutit mig sen jag var 12år, men det är alltid värst när man växer för då är skelettet som skörast. Sen blir det värre igen när man blir gammal, lite extra skör mot alla andra gamlingar. Alve blir 5 i jan o har hittills brutit bägge benen samt nyckelbenet. Max som blir 5mån på fre bröt nyckelbenet under förlossningen. Det krävs väl en del iaf för att det ska bli frakturer, ska väl till en del otur också. 
    Dom som har den värsta formen får ju felställningar i skelettet o blir kortväxta osv o bryter sig bara någon petar på dom. Men vi ser ut som vem som helst förutom blå ögonvitor

• Pilea

Men va bra, då kör vi på marängsvischen

• Pilea

Samma här, natti natti!

• Pilea

Nu har Max fått sitt 5mån vaccin, gud så ledsen han blev. Sköterskan var inte beredd på att han är så stark så han ryckte undan benet så själva sticket gjorde svin-ont. Han skrek som en stucken gris i 10min o jag fick gå runt, runt tills han lugnade sig. Och när han äntligen började återhämta sig mellan snyftningarna var det dags för den värsta sprutan som svider mest. Jag höll själv på o börja grina när jag såg hur Max reagerade. 3-mån vaccinet var inte alls så, skumt!

Det var som jag trodde, viktkurvan börjar plana ut så nu är det dags för lite annan mat än bara amning. Han väger 6040g o är 64cm. Han har ökat dryga kilot på 2mån så det var lite lite.
    Men så har jag ju märkt att han blivit mer snuttig på nätterna, ammar säkert 1gg i timmen så han är väl hungrig stackaren.

Saaaraa:
    Men fy så läskigt med andningsuppehåll! Det där bara måste dom ju gå vidare med! Stå på er!

am zandra:
    Usch gallstensanfall är inte o leka med! Vet ju hur ont jag hade när jag hade vidgat njurbäcken, trodde ärligt jag skulle dö. Njurar eller galla, sak samma
    Hoppas du blir frisk från förkylningen snart!

Ain:
    Skulle inte köpa skor om jag vore du, känns onödigt när dom inte går!
    Tänkte börja med raggisar när det blir lite kyligare ute o varma fleecetossor till vintern.

Madde01:
    Välkommen
    Hur gammal är sonen?
    Trilskas också med maratonamningar just nu!

Barbamammans...
    Mums, lät som en god tårta Tungan ute 
    Jobbigt att han ska trilskas på nätterna!
    Skönt att det gick bättre med lämningen idag! 

• Pilea

xgirl83:
    Vet inte riktigt själv vad vi ska satsa på för skor till de större barnen. Kanske räcker med vanliga gympa-skor o fodrade gummistövlar vid sämre väder.
    Tror iaf att jag ska köpa ett par skor med lite högre skaft till sonen när han blir av med gipset, så att det blir lite mer stadga.

Ja usch, städning! Tycker inte man gör annat o ändå ser det ut som skit. 

• Pilea
    Xgirl83 skrev 2010-09-09 12:49:32 följande:
    Pilea: Vilken spruta var det Max fick som gjorde så ont? Nu när Arvid fick 3-månaders-vaccinet så var det den vanliga vaccinationen plus den där nya som är mot lunginflammation (resistenta bakterier), och DEN sprutan sa sköterskan att den gör rätt ont på dem. Var det den som Max fick först nu vid 5 månader, eller ska de ha ännu en som gör så ont? Vad bra att ni fick veta varför han äter så ofta då, att han behöver annan mat också.
    Han fick 2 sprutor både vid 3mån-vaccinet o nu idag, det var bara påfyllning. Pneumokock-vaccin är det som svider o är värst.
    Med dottern Tyra var det 2 sköterskor som gav samtidigt, en i varje ben. Dom räknade till 3 o stack o på så vis upplevdes det bara som ett stick. 
    Men idag vet jag inte vad sköterskan sysslade med, hon var tafflig o dan!  
  • Pilea

Det var alltså den vanliga sprutan son hon gav först som han blev så ledsen för o sen när han tillsist blev lugn gav hon den värsta.

• Pilea
    7 michelingodingar skrev 2010-09-09 13:08:54 följande:
    pust nu har man röjt av köket,vikt ihop en maskin med ren tvätt,lagt in freyas kläder i hennes lådor,röjjt upp på golven från leksaker o skor,kört igång en ny maskin med tvätt, fotat äldsta sonens kläder och lagt ut på tradera nu är det "bara" 3 fulla kassar till med kläder som ska fotas o läggas ut kanske man skulle försöka få i sig lite sen lunch nu då men var ju tvungen o ta vägen förbi här inne förstTungan ute

pilea:stackars max så ont det måste gjort med sprutan ska du börja ge mat eller ersättning som extra nu då? han är då en liten skrutt
    ja det blir nog hallongrädde och ploppfluff på tårtan mmmm låter gott så jag skulle vilja göra den nuTungan ute
    Oj, du har legat i du!

Tänkte testa med ersättning till natten o se om han sover bättre o så börja med lite smakisar också vid sidan av. Jag menar, det tar ju ändå ett tag innan han kommer upp i fulla portioner.
    Hoppas det funkar med flaska bara, har ju aldrig testat det.
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)