• Madde01

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Är fortfarande inne och läser varje dag Skrattande Så nu när julstressen äntligen är över så ska jag finna tid till o skriva, Julius har nu lite smått börjat resa sig mot vissa saker iaf.. Soffan går jätte bra att stå emot.. Bordet har han "bara" lyckats med 2ggr..  Och Julafton var bra, Julius fick hur mycket kläder som helst. Så det blir inte att köpa ett enda klädesplagg i storlek 80 sen iaf när han kan ha det, så det är riktigt skönt  Skrattande

Ni andra verkar också haft en bra jul.. Jobbigt med ångsten som smyger sig på för dig Sandra Rynkar på näsan

• Madde01
    Zandra- Ja, man har ju inte mycket pengar kvar efter julen direkt. Men det borde väl gå att få på någon slags avbetalning tycker man ju? Vad jobbigt med mensen så länge.. Förstår hur du känner dig ..
  • Madde01
    Barbamamman- Vad jobbigt att Agathon vaknade där då .. Vad skönt att han somnade där efter alvedonen, är det tänder på g?
  • Madde01
    Zandra- Nej det gör man absolut inte. Det gör inte vi heller.. Speciellt inte nu när man går på föräldrarpengen som inte är mycket alls.. Men usch.. Mår du sämre av dom än du gjorde innan ? Rynkar på näsan

Barbamamman- Okje, för Julius får alltid feber när en tand är på g, även fast vi inte sett den .. För på Julius hade jag inte ens sett att det var en framtand på g och helt plötsligt dök den bara upp Tungan ute
  • Madde01
    Xgirl- Missade ditt inlägg förut Glad Imorgon kl. 8 är det dags för öron-näsa-hals för Julius. Vi får se hur det går, vill också gärna veta .. Nu 2 nätter i rad har han snarkat som en tok igen, innan har det vart rätt lugnt ett tag..
  • Madde01
    Pilea- Vad kul o vara ute hela familjen Skrattande Låter jätte mysigt med middag, hoppas ni får det super duper trevligt nu ikväll Skrattande

Zandra- Usch då, hoppas läkaren ringer upp imorgon och att ni tar ett beslut tillsammans som verkligen går åt ditt håll så du slipper all ångest vännen Hjärta

CarlAstrid- Vilken super fin teckning .. Förstår att du vill skryta med den och det ska du också göra ..

Julius somnade tidigt i kväll, han somnade för 10 min sedan Förvånad Kanske är lika bra det, för imorgon måste han upp tidigt redan kl. 6.45 blir väl att jag får väcka han. Dte gillar han verkligen inte.. Men han måste ju hinna äta o klä på sig o så innan det är dags för läkarbesöket .. Hoppas hoppas och hoppas han slipper OP iaf..
  • Madde01

Nyss hemkomna från läkaren, det gick jätte bra. Det var inga konstigheter han kunde se nu iaf. Så det var jätte skönt att höra Glad
    Kommer in o kommenterar senare, Julius har strulat hela natten.. Så nu blir det till o vila lite ..

• Madde01
    Xgirl- Vilken bilbarnstol blev det till Arvid då? Vi har inte köpt någon till Julius ännu för jag vet verkligen inte vilken jag vill ha.. Har sådan beslutsångest.. Usch ja, städa är ingen höjdare..

Barbamamman- Vilken jobbig dag du hade igår då Rynkar på näsan Förstår att du blev trött och frustrerad.. Smink och nagellack är ju inte det lättaste att få bort..

Pilea- Skönt och bli av med lite grejer, och ett plus i kanten är ju att man får lite pengar för det också. Det är ju ändå saker man inte behöver Skrattande

CarlAstrid- Åh, vad mysigt med biokväll.. Och toppen att farmorn har flyttat dit så kan dom få tid till att umgås lite också, så får ni också ensamtid.. Det gynnar alla Skrattande 

Zandra- Hoppas det hjälper nu med en doshöjning för dig.. Vad duktig Linn är, äter hon allt? Tungan ute JAg får Julius till och äta mjukbröd ibland, men han vill oftast äta sin mat. Sen vill han vekrligen inte äta med händerna, som när man lägger en brödbit framför han. Nejnej.. Men majskrokar och rån är inga problem det går jätte bra Tungan ute han är lite knasig..

Nej igår blev det misnann ingen vila för mig inte. Vi åkte i väg på massa ärenden i stället efter sjukhuset. Blir så när sambon är ledig.. hah.. Sen ringde mamma och undrade om vi ville komma o äta, så vi åkte dit och åt lite mat. Det var skönt det iaf att man slapp laga det.. hehe..
    Hos läkaren var iaf Julius super duktig, han sa inte ett ljud när läkaren tog den där kameran i näsan Tungan ute Sen efter det gjorde han sin förvånande min som han håller på med Skrattande så fick han ett klistermärke när han var klar.. Vad nu en 9månaders kille ska med det till? Tungan ute 
    Måste bara fråga er, hur TUSAN gör man för att dom ska somna i egen säng? Nu var Julius jätte trött då tänkte jag att jag ska testa lägga han i sin säng, så nu är han där.. Men så fort han kommer ned där blir han helt vild och börjar leka. Och nu sist jag var inne stod han han i sängen och började skratta när jag kom in . Token Tungan ute Men man ser på han att han är JÄTTE trött..
  • Madde01
    Pilea- Tack för tipset ska absolut prövas det .. Behöver alla tips jag kan få. Duktiga max.. Kan han prata? Förvånad Jäklans vad dukig, Julius pratar fortfarande på sitt eget lilla språk. Men nu har det börjat låta som "mamma" när han gråter? Fast det kanske alla barn gör Tungan ute Jag som önskar han säger det kanske. haha!

Barbamamman- Usch vad jobbigt för dig, håller med Pilea. Du kanske skulle behöva komma iväg själv en sväng.. Ja jag fick ju höra av pappas kompis granne att deras dotter hade målat med nagellack på en halv vägg, Så den grannen var inte så glad.. Julius har ju alltid somnat i min famn, men tycker att han börjar ju faktikst bli stor nu, så jag skulle vilja vänja han somna i sin säng. På kvällarna brukar han somna i våran säng efter vällingen fast då ligger jag brevid tills han somnar.. Nu idag gav jag upp, ganska dumt. Men jag vet ärligt inte vad jag ska göra.. När Julius sov hos min bror hade han somnat i resesängen helt själv på dagen utan bråk Tungan ute Får skicka han dit .. hehe..
  • Madde01
    Zandra - Förstår att du inte vill äta dom där tabletterna på dagen, barnen härjar fritt och du sover.. Kanske inte är så bra idé Tungan ute Usch vad typiskt det där med tvn, det händer alltid massa skit när man itne har råd med det, vi har ju haft sådan himlans otur med bilar på senaste tiden. Känns som om vi aldrig ska få ha en hel bil som vill funka utan att man behöver lägga massa dyra pengar på det Rynkar på näsan

Barbamamman- Gud vad skönt att du är på bättre humör, ja humöret det går ju upp o ned.. Idag känner jag mig helt sänkt i botten. Vet ej varför Rynkar på näsan Oj jisses vad billiga humrar, Vi ska stå för ostbricka i morgon. Så imorgon blir det till för oss o åka och handla eftersom sambon jobbat hela veckan.. Ja, alltså jag är så himlans svag för Julius när han blir ledsen och det vet väl han för det är det han körde till med i går kväll när han skulle sova.. Vet inte hur jag ska få han o somna i sin säng ..

Xgirl- Ja du, det är JÄTTE svårt, igår kväll blev han helt hysterisk när jag bara lade ned han i sin säng. Så det slutade ju med iaf att han somnade i min famn i soffan, för han ville verkligen inte.. Ja den stolen har jag också hört ska vara väldigt bra .. Men dom är ju så dyra, och denna månaden finns det verkligen inte plats i ekonomin för en ny stol för månaden blev ju så lång nu Rynkar på näsan Får kika när man får lön i Januari efter man har jobbat... Alltså jag har hört att man kan byta stol så fort dom sitter stadigt själv, men jag ve fakiskt inte det.. Och det där med sömn under dagarna, nu den senaste veckan har faktiskt Julius sovit himlans mycket dagtid. Han har aldrig vart en kille som sover på dagarna .. Men han kan sova 2 pass om dagen i 1 - 1,2 timme ..

*Pilea- Trevligt med leksällskap. Jag och Julius har vart hos en gammal arbetskollega/vän idag och lekt, hon har ju en dotter på 1 och dom leker så bra tillsammans.. Lamm det ska vi också få i morgon hos min bror, fast Lammstek tror jag han sa att det blev Tungan ute

Nej igår blev det inge av att somna i sängen för Julius han blev helt hysterisk när jag la ned han, och jag vill verkligen inte att han ska behöva gråta sig till sömns, är det fel av mig att tänka så? För min bvc-sktska sa att "äsch, det gör inget han måste ju lära sig somna där någon gång" när han var 6mån sa hon det till mig, men jag tycker det känns otroligt fel och jobbigt .. Men idag har vi iaf vart hos en vän och lekt där hela dagen . Det tyckte Julius var super duper skoj .. och imorgon bär det av till min bror vi ska fira nyår där med hans familj, så det blir lugna gatan och ett glas vin till maten, det gillas Glad vi sover ju där allihopa.. Känns inte som någon kul idé att åka hem mitt i natten på en liten skogsväg..
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)