-
-
am zandra:ja men det är just det att jag inte vet HUR jag ska börja,vad ska jag liksomanalysera och på vilket sätt usch är så svårt o förklara hur jag menar,har skrivit lite om att just F används i många ord som man idag inte alls har i dom orden och att man t ex inte skriver kl 8 f.m eller kl 8 e.m längre utan nu är det 08 eller 20 som gäller men längre än så har jag inte kommit!!
håller tummarna för fast jobb så ni kan få det bättre ekonomiskr nu!!
tack, syndatt tapeten ser mer grå ut när den eg är nougatbrun,skitkamera man har...
xgirl. haha joo du och än idag är hon en dam med bestämda åsikter, fyyy fasen vilka duster vi har med henne
tack, ja jag känner mig jättenöjd så här långt iaf med badrummet!!
men fy vilka idioter det finns tur han skrämde bort dom iaf!!
hmm inte konstigt att alwin somnade förut han har 38,7 i feber ju -
xgirl:vi har en rumptermometer och även om det kanske inte är så roligt så är det den bästa för o få rätt resultat!!
vi köpte en skitdyr panntermometer som skulle vara sååå bra men HA den funkade 2 ggr sen visa den ALLTID på undertemp, köpte en örontermometer o ja jisses ett helt företag om man ska lyckas få den o visa rätt o den kan diffa på en hel grad om man mäter i bägge öronen så här körs det med rumptermometer!!
am zandra: kanske lättare om jag mailar texten o det till dig såkan du läsa men jag goggla lite o fick väl fram lite info men det var då inte så jag blidde nått klokare på det o vet du nu hitade jag "deadlinen" för alla uppgifterna man bör nog försöka läsa allt men denna kategori hade jag glömt!!
haha kan tänka mig att sugarpaste är sött
pilea:ja visa det för R klart du ska gå hemma då kan du ju söka annat under tiden oxå!!
nej det var agathon som haft feber nu i några dagar
Ain:men fy en cysta usch jag hade ju nojjat ihjäl mig tills den var borttagen
haha blev lite full i skratt ser att am zandra tycker du har en stor kille jag tänkte skriva att det var en liten skrutt men agathon vägde vid 5 mån kollen 8,2 kg och var då 67,5 cm lång så jag jämförde honom med min lilla buffel
bläää maken jobbar vart visst en jäkla massa jobb idag och stora tjejjerna tjafsar o gapar o fredde ska ju givetvis lägga sig i o puckla på dom måste ringa bup jag är tvärsäker på att en höjning av medicinen skulle behövas för den går ur kroppen hur snabbt som helst nu -
jaaa men jag har ju glömt o berätta att igår hade barnen en idrottsdag o mötte en annan skola och alexandra den lille späda fian kom etta i kulstötning och 2:a i höjdhopp ja inte är det mig hon har ärvt den talangen av iaf
-
am zandra:tack då gör jag det kanske lite hjälp från dig kan få det o lossna
nää jag blev helt chockad när hon sa att hon skulle stöta kula HON liksom jaja dom vet hur dom ska få en o tappa hakan maken var ju en jäkel på sport tills han träffa mig o blev en soffpotatis,-) han var jättevältränad med 6 rutor på sin vältränade mage o duktigt på både sport och i skolan öht har väldigt lätt för o lära!!
pilea:haha nä jag har ju några barn o välja mellan
åhh vad kul o få auktionerna sålda så där fort!!
ain:ja det är fredde eller fredrik som han heter så du hade ju rätt ävenom du var osäker ja fyy det har varit så mycket tjafs med skola och sonen för o få honom o göra läxor o dyl så det är bortplockat för hans del nu!!
tråkigt om du inte får auktionen såld nu jag är jumed så där kort visserligen några cm längre än dig men fy det är jobbigt med byxor för alla är superlånga ju!!
Jag läser in svenska B
glittrax:men stackars liten och att hon inte trodde på dig sen abbe har ju krupp(peppar peppar nu är det b ra länge sen han hade det) och första gången han fick det fyyy fasen säger jag bara man trodde ungen skulle kvävas o var sååå tungandad så man både såg o hörde hur han fick kämpa för o få luft o denna skällhosta det gjorde ont ända in i benmärgen på mig!!
vi fick åka in o inhalera kortison och adrenalin och sen är det samma som ni gör ut i kylan eller klä på barnet och öppna fönstret fullt så rummet blir kallt, ånga ska ju oxå vara bra!!
tack jo det känns super o få ett nytt fräscht badrum
madde:nä läkaren på BB vart helt förvånad när han undersökte henne för hemgång o inte fann skarvarna vid fontanellen utan att det var helt ihopväxt!!
ja vi får hoppas något drastiskt görs på skolan nu!!
tack,älskar tapeten
Nu kan jag ta ledigt,läxprovet som skulle göras är gjort och jag hade alla rätt läste inför nästa vecka o jaa det kommer bli en lugn vecka då jag redan läst mycket av det jag ska göra i boken redan ska bara bli klar med skrivuppgiften som jag fastnat med men nu får det va över helgen iaf!!
får se om vi kan komma iväg i em eller i morgon o fixa träpanelen,duschvägg,draperi samt lite annat till badrummet så det blir klarto framför allt att vi får dit elementet så vi kan dra på värmen i huset just nu håller vi på o frysa ihjäl det är jättekallt inne så vi går med dubbla lager kläder
sen ska syrran ta med sig barnen till äventyrsbadet i morgon så jag ska passa på o gå på marknaden som är här med bara agathon kommer kännas helkonstigt sen ska vi till min mamma som fyller år på em och ätamat!!
bläää inatt var det en krångelnatt från agathon IGEN,han vaknade strax innan 21.30 och somnade inte om förrens 23.30 sen vaknadehan 5.15 o somnade nu vid 8 -
go kväll påer!!
först nu som jag har tid o kan skriva
am zandra:hoppas ni har en riktigt bra bröllopsdag och grattis på er dag tråkigt bara att ni inte kommer iväg som det var tänkt men hoppas ni får det bra iaf!!
jobbigt med mensen bara
haha börjar syskonbråken komma tidigt må tro
pilea:fasen vad gutt med 7000 kr bara så där
fyy hade ju dött om jag bara fick sova 3 tim/dyygn
men AJ vissa barn verkar inte ha nån låg smärttröskel precis,alwin och freya är likadana tål vad som helst verkar det som ibland!!
xgirl:ja syrran har gjort detta i några år nu låtit barnen få välja vad dom vill göra och sen gör hon det med barnet som fyller år,betalar allt för han/hon osv och ska dom andra följa med så får vi betala för dom o det gör vi så gärna tycker det är kanonbra ide av henne o hennes sambo då vi inte alltid kommer iväg på så mycket och sen får dom så mycket "skit" i present som bara blir anv just den dagen o sen slängs det bara överallt!!
skönt att ni är piggare igen.
ja stl 68 kan agathon bara ha i ytterplagg nu för tiden annars är det 74/80 som gäller men han är så rultig så det går åt byxor som är lite vidare i modeller här
madde:kul att en tand dykt uppp men ajaj hur kunde han göra sig så illa i fingarna det är inte nån leksak som har en vass kant som han kan ha gjort sig illa på?
ang tänderna så har vi börjat borsta lite försitkigt när en tand kommit upp en bit men utan tandkräm, det kan man börja med vid 1 års ålder har jag för mig o då ska det vara så lite som typ barnets lillfingernagel
Ämmah:välkommen hit det är enbart kontakt här och på facebook som vi har men en träff nån gång i framtiden vore kanonkul
inatt sov agathon iag tjoohooo, han somnade strax efter 18 sov till 05 åt då lite somnade sen om o vi sov till 7,30 det var välbehövligt kan ja säga!!
blev ingen marknad för oss idag vi kände att vi ville få klart badrummet o stack ivägmed alwin som fick strunta i badandet pga feber och agathon hade vi med oss så nu har vi det mesta till badrummet dock fattas en toalettstol, en järnstång till taket som vi kan sätta draperi i vid duschen samt några lister. dessvärre fick vi fel rör till duschen så det måste in o bytas i morgon men det skulle maken ta på hemvägen då vi fyndat 5 "nya" fönster från blocket som han ska hämta i jönköping i morgon fm våra fönster på övervåningen är totalt slut o jag menar totalt slut det är så rutorna ramlar ur när som helst men vi hittade dessa fönster som är 5 år gamla bara för 2000 kr så det ska göras om lite i ena rummet däruppe,vi ska dela av det så det blir 2 rum o ska då sätta ett fönster i varje rum så det blir super nu när vi hittade denna annons
i em var vi till min mamma och åt middag som hon bjöd på då hon fyller år idag
tråkigt bara maken har jour i sitt jobb idag och fick sticka iväg strax innan 20 på ett jobb o det tar honom 45 min o åka dit så han lär väl inte vara hemma förrens sent ikväll -
SUCKAR hade skrivit klart mitt inlägg närabbe bestämde sig för o trycka av datorn för mig
madde.stackars plutt som fått feber nu med men både feber och diarre kan bero på tänderna!!
ain:men stackars liten,barnens kusin råkade ut för sån luxation så jag är livrädd när maken busar på det sättet med barnen!!
kul o få gå ut o äta även att du fick ha benjamin med dig.
hoppas du mår bättre idag och var filmen bra?
åh ska ni bygga hus?
am zandra:kul att det blev en lyckad kväll iaf och ni kanske ska ha barnvakt fler ggr eftersom barnen sov så bra
jobbigt att du blöder så himla dant,kanske ska prova cyklo-f på apoteket det ska väl göra så att man blöder mindre har jag för mig iaf!!
xgirl:vilken liten skrutta ni har då förstår att hon klättrade på väggarna sen!!
jobbigt att arvid strulade på natten,
blueroose:hoppas det går bra!!
igår röjjde jag upp barnens rum och ena snedgarderoben som vi har full med leksaker, så det blev massor sl'ängt,4 sopsäckar fulla+en stor kartong med som ska slängas full med grejjer, sen blev det en hel sopsäck med grejjer framför allt gosedjur som jag funderar på o tvätta upp och se om det går o sälja, bl a upsy daisy från drömmarnas trädgård,2 såna där datorer för barn, ett fischer price garage m.m som inte leks med!!
sen fick jag ta en vända till jem&fix för maken fick fel grejjer iaf så igår kväll kunde vi premiärduscha i vårt nya badrum gissaom det var skönt o få ducha nu badrummet är ju inte klart men nu kan vi duscha åtminstone!!
suck 2 nätter sover agathon super och så var tredje natt ska det strulas,blir tokig på detta han började strax innan 01 inatt och har hållt på till och från sen dess så sista gånge jag titta på kl då var den 06 06,50 var det till o gå upp då vråla han förfull hals och barnen skulle ju till skolan så vi kom upp försent idag!!
men nu sover han som en stock!!
ska ta och se om jag kan göra klart min skrivuppgift nu suck det får bli hafsigt men jag kommer ingen vart med den!! -
pilea:svårt o säga vad det kan vara och är det svinkoppor så smittar ju det rätt så rejält!! men jag har bara sett det när en av barnens kusiner och filippa hade det i näsan. vet inte om du ska låta alve vara hemma oxå pga smittorisken
läshär: http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Svinkoppor/
am zandra.det är en "lekdator" my first PC heter den och där kan man göra en massa grejjer bara o ställa in t ex ett program där man ska lägga till en bokstav ocgh så är det sånger på den m.m den pratar både på svenska o finska vilket man föredrar kan fota o visa den sen.
vad skönt att allt gått bra idag iaf nu när dan inte är hemma och skönt att det verkar gå bra för honom
men vad jobbigt om det ska strula med medicinen igen
pust nu skiter jag i den fördömda skrivläxan,jag har gjort så gott jag kunnat men nu är det tvärstopp känner jag, ska renskriva det och sen maila läxan till min lärare så får jag hoppas på ett G iaf!!
bad maken läsa igenom o han bara skaka på huvudet o sa varför i hela friden ska ni skriva om texten,helt meningslöst enl honom men sen är ju han ett jäkla snille och har alltid haft lätt för sig i skolämnenao gick ut med typ enbart VG och MVG
nää dags o köra igång projekt städning barnen har rivit ut så mycket som bara går däruppe dom fick t o m tag i läppstift o knallblått nagerlack gissa vart freya målat nagerlack......jooo LÄPPARNA och alwin hade läppstift i hela sitt ansikte,händerna samt vårat badrumsskåp
här har freya feber nu med -
pilea:glömde ju o skriva vilken härlig grön färg ni har i köket blir nog kanonbra närni är klara sen!!
-
pilea:ja det var så jag tänkte iaf att alve kan ju kommit i kontakt med smittan så för o minska smittspridningen till dagis kanske det bästa vore o hålla honom hemma oxå.
jobbigt att max käkar så ofta vissa nätter phuu hade blivit galen på det,-)
haha ja agathon är en RIKTIG liten tjockis
ang kläder så har vi en mössa,fleecejacka och tossor på agathon men han är varm av sig ligger han i vagnen så har han även en tunn fleecefilt på sig.
suck,jag beställde ju kläder från Hm i juli och fick då veta att vissa plagg skulle levereras i sept nu är det okt och 2 ggr har vi fått meddelandeom att leveransen är försenad o nukänns det liksom inte läge för basketkängor på agathon utan mer lite varmare tossor som gäller o byxorna ja dom är frågan om han ens kommer hinna anv nu
så jag funderar på o ringa o säga att vi inte ska ha dom varorna längre!!