Inlägg från: Charlie40 |Visa alla inlägg
  • Charlie40

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

maoliiin skrev 2014-03-20 21:46:55 följande:

Idag fick jag brev om om en tid till allmängenetiska mottagningen, bara sådär 3 månader efter att utredningen startades. Så jag antar att utredningen är klar och att det finns ett svar om det gäller meckels syndrom eller inte. 28 maj fick jag tid, det är ju en evighet tills dess, och inget svar får vi innan dess, så jag får fortsätta leva i min lilla bubbla :( skönt med en tid dock :/

Det är skönt att få prata om det och ställa frågor när det var ett tag sedan. Hoppas ni snart vågar försöka igen. Om vi blir gravid snart igen så blir det inget kub bara mkp med en riktig analys och samtal.

Kram
  • Charlie40
    maoliiin skrev 2014-03-21 08:06:04 följande:

Ja, det ska verkligen bli skönt att få prata om själva "sjukdomen". Och få reda på vad det är. Och återupprepningsrisk och sånt. Jag har aldrig gjort kub, men skulle tre att det blir liknande för oss när och om vi vågar försöka igen, med ett mkp och en snabb analys. Hoppas ni snart blir gravi igen och får en älskad liten bebis :) Kram
    Fick ett liiiitet streck på test imorse så det kan vara ngt på G :) om det är så blir man självklart jätteglad innan det byts till oro ända tills svaret på mkp kommer.
  • Charlie40
    maoliiin skrev 2014-03-21 10:41:08 följande:

Åh, vad roligt, hoppas det är en liten krabat där inne :) Ja, det är ju den där oron och rädslan som gör att ajg inte vågar just nu. Jag vill verkligen inte vara med om det här helvetet en tredje gång :( Om det visar sig att det är meckels syndrom så kan vi ju få hjälp med provrör.. men jag vet inte om jag vill det heller! :/

Håller tummarna för er i alla fall :)

Det är en liten en där inne. Plus på cb digital idag :) nu är det lååååånga veckor till vi vet om allt är ok, jag måste bara tro det.
  • Charlie40
    SoMa72 skrev 2014-03-22 20:20:30 följande:
    Åh, håller tummarna Charlie40!
    Tack SoMa72, hur har det gått för dig?
  • Charlie40
    SoMa72 skrev 2014-03-23 16:02:13 följande:

Bra, peppar peppar... Är i v 36 nu och har snittdatum 17 apr, så nu närmar det sig med stormsteg.

Åhhhh härligt. Ungefär då skulle jag oxå fått vår tös med planerat snitt. En liten påskpresent :) Lycka Till! Kram
  • Charlie40
    SoMa72 skrev 2014-03-24 11:31:36 följande:

Nu håller jag tummarna såååå hårt för att det blir bebbe för er den här gången! {#emotions_dlg.flower} När blir BF i sånt fall?
    Kram och stort lycka till!
    ? ? ? Alice 18 mar 2012 ? Lillasyster apr 2014 ? ? ?
    Jag har bf 30 nov men med snitt hamnar jag väl på mitten av nov.
  • Charlie40
    Bubbles skrev 2014-04-06 20:20:51 följande:

Jag vill också säga Grattis till er som fått bra svar, njut nu =) 
    Och till er som inte fått bra svar så vet jag tyvärr vad ni går igenom just nu och det är helvetet på jorden. 
    Ta hand om varandra och bryt ihop så mycket ni vill. 

Jag liksom minolia är med gravid igen (vecka 9) och slapp göra kub nu och får göra moderkaksprov direkt, vilket ska ske den 28 april. Det är verkligen inget jag ser framemot men jag kan inte låta bli att göra det, vill inte vänta på kub-resultatet igen. 

Kram på er alla!

Jag är oxå gravid igen v 7 och går på mkp direkt denna gång. Det kommer bli fruktansvärt jobbigt och jag håller tummarna för oss som gått igenom detta redan. Vi får skriva av oss här och stötta varandra. Lycka till! Kram
  • Charlie40
    Patricia Helena skrev 2014-04-09 13:49:29 följande:

Fick reda på dem sista provsvaren igår allt såg jätte bra ut :) wiieeee.. Blev skit rädd när kliniken ringde, för dem hade ju sagt att dem skulle skicka brev om provsvaren var bra, och ringa om dem var dåliga, så hade hjärtat i halsen. Nu blir det till att njuta fullt ut varje dag :) :) :) :) :) :)

Åh grattis grattis, njut av graviditeten nu!!!!!
  • Charlie40

Jag har fått tid för vul nästa vecka och då ska även remissen till Uppsala och mkp skrivas. Är idag i 6+3 det blir låååånga veckor framöver. Är det ett dåligt svar igen så kommer vi inte att försöka mer så är himla nervös nu. Tänk om man bara kunde somna och när man vaknar har det gått 5 veckor.

• Charlie40
    Patricia Helena skrev 2014-04-10 12:42:05 följande:
    All lycka till er, vet vad det innebär att vänta, men när man väl fått svaret tyckte jag ändå att veckorna hade gått ganska fort !
    Jag hoppas det känns så, sist så kunde jag inte koncentrera mig på ngt och denna gång lär bli sju resor värre eftersom jag vet hur det känns att få ett dåligt svar. Ja hua man får försöka gräva ner sig i jobb.
Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!