Inlägg från: Charlie40 |Visa alla inlägg
  • Charlie40

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

SoMa72 skrev 2013-10-28 10:54:36 följande:
    Men då får vi ju hoppas på att det blir ett positivt svar för din del... Skulle de ringa dig om svar eller skicka per post? Såg hon vad som stod i din remiss?
    ? ? ? Alice 18 mar 2012 ? ? ?
    Det ska skickas tillbaka till spec. mödravården och sen skickar dom ut till mig men det tycker jag låter konstigt? Trodde brevsvar skulle gå ut direkt från lab. Kändes som hon hade väldigt dålig koll, ringer nog spec. mödravården efter lunch.
  • Charlie40
    minolia skrev 2013-10-29 06:26:08 följande:

Jag beklagar verkligen. Jag var i genom detta för 8 veckor sedan, men fick beskedet trisomi 18. Tillåt dig nu att sörja och låt ingen påskynda, det är jobbigt och ska oxå få vara det. Jag gick hos en kurator och det kan jag starkt rekommendera. Kram
    Tack, jo det här är fruktansvärt. Berätta gärna hur ni gick vidare, direkt till abort? Jag vill gå vidare så fort som möjligt. Går in i v 15 idag och vill inte vänta på första sparkarna.
  • Charlie40
    MrsC74 skrev 2013-10-29 09:30:38 följande:

Charlie : har ni inte vitt hos läkaren ? Vi fick tid samma dag som beskedet och tid för avbrytandet dagen efter. Fick då ta en tablett och sen läggas in dagen efter det.

Nej ingen har hört av sig och vi ska väl ringa Kvinnokliniken idag för en tid.
  • Charlie40

Lycka till alla som väntar! Imorgon kommer vår prinsessa födas, smärtan är olidlig och jag behöver få höra massa positiva svar på er andra nu. Nästa försök vi gör ska jag kräva mkp så tidigt det går kub struntar jag i. Kram till er alla! Vår prinsessa var 1 på 8-12 000 som varje år får trisomi 13. Speciell med andra ord. <3

• Charlie40

Tack till alla som skänkte oss tankar i den svåra stunden i fredags <3 Våran lilla lilla dotter föddes 1 nov 15.45 14 cm lång och ALLT fanns på plats, små små fingrar och tår som höll mammas och pappas finger en stund. <3 Ljuset är tänt för henne och nu bearbetar vi sorgen. Kram på er alla och lycka till med era magar!! Jag hoppas kunna gå med i bf september 2014.

• Charlie40
    maoliiin skrev 2013-11-13 16:28:26 följande:

Läkaren såg ingen hjärtaktivitet på ultraljudet idag, så det blir skrapning i morgon!

Åh nej vad ont jag får i hjärtat. I vilken vecka är du i?

Vi har bestämt oss att försöka igen men känns jobbigt psykiskt. Jag tycker det är så orättvist att det ska hända ngn två gånger. Vi har blivit lovad mkp så fort det är möjligt om vi blir gravid igen. Jag vill bli det så fort som möjligt även om jag sörjer vår lilla tös. Har lätt att bli gravid och hoppas jag inte kommer få någon mens nu efter lillans födelse. Kallar det hellre födelse än två stegs abort. För mig var det som en riktig förlossning med vattenavgång och allt. Känns fel att säga abort då. Hur som helst hoppas jag att jag har ägglossning trots att jag har hcg kvar i kroppen.

Jag tänker på er och sänder massa styrke kramar. <3
  • Charlie40
    JonnaSoderlund skrev 2014-01-10 21:15:45 följande:

Har suttit och läst igenom alla sidor för att få lite solskenshistorier men vet inte om jag vart så lugn :-/

Jag väntar tvillingar och var på kub testet i förrgår!

Kände redan när jag klev in i rummet att BM va stressad, hon ifrågasatte vem som konstaterat att jag bär på två.. Jaja la mig på britsen och hon mätte TV 1's nackspalt till 2,2 och slut resultatet vart 1:2433 för DS, kromosomavvikelser nämnde hon aldrig.

TV 2's nackspalt mätte hon många gånger och suck efter suck hörde man och hon sa högt att oj vad svårt det var, gahh får inte in nån bra vinkel m.m men tills slut så fick hon fram till att nackspalten var 6,2 mm :-O och resultatet vart 1:2 för DS och förhöjd risk för t13 och t18..

VÄRLDEN RASADE!

Jag är 27 år, har två friska pojkar sen innan och nu detta?? Jag och min man hade bestämt oss för att inte ha fler barn då min man har två barn sen innan också men nu vart jag gravid med spiral så vi tänkte att vi kör, att då va det menat..

Har tid för FVP på Huddinge den 27/1, en sån låååååång väntan..

Träffade min BM igår som skulle toppa dessa nyheter med att mitt järnvärde ligger på 105 och depån på 6 även fast jag äter 2x2 av niferex dagligen och att mitt immun mot Röda Hund har "försvunnit" :-/ det sistnämnda förstår jag mig inte på så mycket, nån som vet om det påverkar mig och min graviditet?

Och hur gör man om ena barnet är för sjuk? Måste man ta bort båda?

Så många tankar och ju mer man läser på nätet desto mer rädd blir man..

Hej jag fick kämpa hårt för att få remiss till Uppsala för ett mkp eftersom mitt landsting inte gör mkp bara fvp. Jag bara vägrade vänta flera veckor till. Ligg på, det kan löna sig.

Lycka till
  • Charlie40
    Bubbles skrev 2014-02-04 23:13:19 följande:

Åhh, herregud.....

Grattis! Vi väntar oxå på ett plus efter vårt avbrytande i november. Kommer ni att höra mkp direkt? Vi har blivit lovad det så det är svårt att glädjas innan svaret. Lycka till kram
  • Charlie40
    Bubbles skrev 2014-02-05 21:07:50 följande:
    Grattis till er med! Vi måste försöka glädjas annars går man ju under helt ;) Varje dag jag får vara gravid, må illa, ha ont i tuttarna, gråta för ingenting är en bra dag.
    Så försöker jag tänka varje dag  Hjärta

Vi kommer att göra mkp direkt med, tänkte ringa bm om allt går vägen i typ vecka 7-8. 
    Lycka till till er med och tack {#emotions_dlg.flower}
    Vi har ju inte fått plusset än men äl i helgen så hoppas på ett innan feb är slut. Vår lilla ängelflicka skulle fötts i april så det är lite jobbigt med tankarna nu. Skönt att läsa runt och glädjas med likasinnade som blivit gravid igen :)
Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!