Inlägg från: Charlie40 |Visa alla inlägg
  • Charlie40

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Kattflickan skrev 2013-10-23 12:05:48 följande:

I Uppsala landsting kan man gå in på nätet och läsa sin egen journal, provsvar, kolla recept mm. om man har bankid. Minns inte adressen, men googla Mina vårdkontakter Uppsala, så borde du hitta rätt.

Tack nu har jag fixar det, är det någon som fått svar som ser det i sina vårdkontakter? Nu kommer jag antagligen uppdatera det stup i kvarten.
  • Charlie40
    maoliiin skrev 2013-10-23 12:19:48 följande:

Men jag tycker det är dåligt av henne att säga att vi kommer få besked på måndag, också får man inte det :/
    Absolut jättedåligt. Du tror inte hon menade att om det är någon så ringer hon senast måndag? Kan ju ha blivit lite knas ned språket.
  • Charlie40
    Bisquit skrev 2013-10-23 12:46:34 följande:

Ja eller så kan ju folk ha blivit sjuka, trasiga maskiner osv osv...

Du får nog ditt brev snart. Alla ska få brev med "friskhetsintyg"
    Det har jag BESTÄMT! *ser hård ut*

Hoppas du har rätt. Kan du se ditt provsvar på vårdkontakter?
  • Charlie40
    Bisquit skrev 2013-10-23 12:57:32 följande:

Vet inte, jag har aldrig testat.

Sitter på jobbdatorn och där vill jag inte installera bankid...

Ok jag loggade in via mobilen det var så enkelt så kommer bo på den sidan nu.
  • Charlie40
    apricos skrev 2013-10-23 13:07:28 följande:

Att ingen har berättat om detta för en.... åhhh har också bestält =)
    Ja att dom inte säger att man kan se resultatet där?!?! Om man nu kan det vill säga? Kan någon som fått svar kika där och se när i tiden det skrevs in och jämföra med tiden ni fick brevet? Jag är panikslagen, jag vet!
  • Charlie40
    maoliiin skrev 2013-10-23 14:14:25 följande:
    Jo, hon kan ju ha glömt att lägga till att vi får svar på måndag om nåot inte är som det ska.
    Men efter samtal med Uppsala så vet jag i alla fall att provsvaret är klart!! 
    Ja det var inte helt klart med språket så vi frågade flera gånger, -är allt grönt om vi inte hör ngt innan helgen. Hon svarade att då kunde vi slappna av. Nu hoppas vi verkligen att inte höra ngt så helgen blir lugn.

Det står ju under journalanteckningarna i mina vårdkontakter att läkaren måste signera innan den syns där.
  • Charlie40
    maoliiin skrev 2013-10-23 14:13:22 följande:

Jag pratade med en barnmorska på fostermedicinska mottagningen nyss, för att fråga hur det var med mitt resultat eftersom jag blivit lovad svar i måndags. Hon sa att hon såg resultatet men hon hade inte behörighet att ge ut det, så hon skulle be en läkare kontakta mig idag eller i morgon. När jag går in på "mina vårdkontakter" så syns det inte något provsvar där. Alltså kan resultatet redan finnas utan att det syns i "mina vårdkontakter".

Då blir du alltså kontaktad oavsett, ja herregud om dom förstod hur detta tär på en. Inte det bästa för barnet att känna den här stressen just nu.
  • Charlie40
    maoliiin skrev 2013-10-23 15:23:53 följande:

Jag har valt så att även oidentifierat provsvar ska komma upp!
    Det har jag oxå valt men det står att de måste signeras av läkaren innan de syns.
  • Charlie40
    maoliiin skrev 2013-10-23 20:05:11 följande:

Jaha :p haha! Aja, enligt läkaren i uppsala har ju inte mitt provsvar kommit än iaf :/
    Har du pratat med dom nu?
  • Charlie40
    maoliiin skrev 2013-10-23 21:42:04 följande:

Japp, och läkaren där sa att dom inte har fått något svar än. Konstigt att dom ger så olika information!
    Ja jättekonstigt och vi hade väl samma läkare? Hon sa att hon ringer inom tre dagar annars är det ok.
Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!