Inlägg från: Carla300 |Visa alla inlägg
  • Carla300

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Lycka till ni som väntar svar imorgon:) Håller tummarna att allt är bra!

• Carla300

Jag är också i vecka 13+0 och kände de första rörelserna för två dagar sen:/ Blandade känslor! Skulle så gärna bara njuta av graviditeten nu!

• Carla300

Det behöver inte vara en dans på rosor att vara gravid! Mina två första gick det väldigt smidigt med. Men nu! Tänk om det inte visar på kromosomavvikelser, då får man oroa sig för fel på organ tills dessa blivit uppkollade ordentligt och sen om det är bra så får man oroa sig för fosterdöd i samband med förlossningen eftersom bred nackspalt ökar risken för det. Kan säga att om vi får ett friskt levande barn i höst så kommer jag INTE att utsätta mig för en till graviditet!

• Carla300

Nej va jobbigt frkarlsson3! Hoppas att ni får veta hur det ligger till snabbt! Håller tummarna att allt går bra!

• Carla300

Är det någon kvar här?

Jag har en vecka kvar till fvp och 13 dagar kvar tills svaret kommer. Har väldigt svårt att relatera till normala gravida nu. Känns som en helt annan värld! Är i vecka 14+0 idag. Tänk så långt i graviditeten jag kommit redan och om tre veckor kanske jag måste avbryta:/ Jobbigt att man hinner gå så länge som gravid! I det stora hela är väl några månader inte så mycket men nu känns det väldigt jobbigt att tänka på att gå igenom en till graviditet om den här inte är frisk. Tror faktiskt att det här är det värsta jag varit med om! Denna väntan och ovisshet...

• Carla300

Minnie: Vi får räkna dagarna tillsammans då:) Fick du dåliga siffror på kub eller varför gör du fvp?

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!