Inlägg från: Carla300 |Visa alla inlägg
  • Carla300

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Hej! Jag ska göra fvp om lite mer än två veckor... En evig väntan! Fick 1:5 på KUB och nacksvullnaden var 3,6mm så det ser inte bra ut för oss. UL sköterskan gav oss inget hopp alls. Är 22 år och har två friska barn så det här kom som ett slag i magen, väldigt oväntat! Får nu bara vänta och se. Jag har svårt att se att det skulle gå bra fastän jag nog ändå har fått upp hoppet efter att ha läst om liknande fall där barnet varit friskt. Tänk vilken lättnad det skulle vara om allt är bra! Och vad hemskt det kommer att vara när man ska svälja den där tabletten vid avbrytning av graviditet... Nej usch, vill inte tänka på det. Är nu i vecka 12+5 och fvp gör jag i 15+0. Sen får jag svaret när jag är i 15+6. Mer än tre veckor innan vi vet ännu.

• Carla300

Jolly23: Härligt! Det är sådana berättelser som får mig att orka genom dagen! Sitter mest och läser på forum för att hitta solskenshistorier hela dagarna.

Ibland känns 1:5 inte så dåligt men så när man läser om oroliga mammor som fått "så hög risk som" 1:500 så känns mitt fall hopplöst...

• Carla300

Jag hoppas verkligen det:) Men det var i första hand väldigt låg risk att jag skulle få dåliga resultat på KUB:S Det känns helt overkligt ännu för mig det här! Blir som ett slag i magen varje gång jag kommer på det. Gud vad glad jag blir sen om allt är bra!

Börjar ha lite problem med att dölja magen... Hur gör ni andra i väntan på fvp? Döljer ni magen eller har ni berättat åt alla vad som är på gång?

• Carla300

Vi har berättat åt de närmaste men inte mina syskon. Tror inte att jag berättar åt dem före jag vet. Har en väninna som ännu inte vet men tänker berätta åt henne nästa gång jag ser henne. Behöver bolla mina tankar med någon. Har märkt att jag mår bättre nu när jag pratar om det. Usch vad 16 dagar känns långt borta nu!

• Carla300

Man kan inte riktigt föreställa sig hur det är innan man själv är där! Jag har som tur är ett läkarbesök inplanerat om 9 dagar så då får jag lyssna på hjärtljuden, så något roligt har jag här mitt i all väntan. Och sen är det bara en vecka till ul/fvp. Bm som gjorde kub ul gav oss inget hopp alls. Hon sa att något är fel när nacksvullnaden är så stor, men jag lugnade ner mig efter lite googlande. Kan ju visst gå bra i alla fall!

• Carla300

Kom att tänka på en sak. Hur är det efter fvp. Man ska ju ta de lugnt och undvika tunga lyft men jag är hemma med min ettåring som såklart måste lyftas ibland. Hur ska jag göra då?! Min man kan inte ta ledigt från jobbet och har ingen mormor eller sånt i närheten. Blev lite nojig nu...

Nu har en till natt passerat! 15 dagar till fvp och tre veckor tills de ringer med svaret. Tiden GÅR framåt!

• Carla300

Måste nog få hit någon att hjälpa. Krångligt att alla mina vänner själv har barn så det är lite svårt för dem att vara här hela dagen. Men det måste fixa sig på något sätt!

• Carla300

Åh vad härligt curlysun!

Håller tummarna för dig frukarlsson3!

Har hängt i en septemberbebis tråd hela graviditeten men nu klarar jag inte av att läsa om andras graviditeter som det går så bra med... Är så avundsjuk på de som bara kan njuta av graviditeten!

Om tre veckor vet jag...

• Carla300

Va trist med mf och att det tagit så lång tid! Jag har redan två barn och alla har blivit till på första försöket så kan inte föreställa mig hur jobbigt det måste vara för dig!

Är rädd att behöva avbryta graviditeten och föredrar att inte tänka på det. Nu får tiden gärna flyga förbi! Konstigt att jag redan ser gravid ut men inte vet om vi "får" bebisen eller inte... 13+0 imorgon, en liten milstolpe. I 14+0 ska jag och lyssna på hjärtljuden och sen i 15+0 fvp då. Bra att ha något inplanerat.

• Carla300

Lycka till Saragbg!

Två veckor kvar till mitt fvp. Drömde inatt att jag skulle föda barn i vecka 16+2 vilket inte var en riktigt trevlig dröm:/ Sover kasst om nätterna också utan mardrömmar... Det är tungt.

Ny vecka idag och för varje dag som går så minskar risken för kromosomavvikelser eftersom de flesta blir missfall. En liten humörhöjare kanske?

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!