Hjälm till litet huvud.
Finns det cykelhjälmar som passar bebisar med ett huvudmått på 42 cm? Skulle behöve en till vår 8 månaders så jag kan börja cykla när jag ska hämta och lämna på skola och dagis.
Finns det cykelhjälmar som passar bebisar med ett huvudmått på 42 cm? Skulle behöve en till vår 8 månaders så jag kan börja cykla när jag ska hämta och lämna på skola och dagis.
*puffar*
Till ett litet barn ska man ha en s.k småbarnshjälm (med grönt spänne). Gå till en cykelbutik och få hjälp
kolla på babyland, där fanns riktigt små när jag letade efter en till sonen. Köpte en av märket prowell och den har varit bra.
??? men när ska man annars använda cykelhjälmen, om man inte får använda den i cykelstol? Det låter konstigt. Får väl kolla upp det....
Har inte babyland webbshop? Jaja, hoppas du hittar något bra! Låter trevligt att cykla med sina barn!
Vi köpte en småbarnshjälm på NTF i Göteborg. Den är i stl XXS (42-48 cm om jag inte missminner mig...)
aha, här lär man sig en massa saker! Ska kolla upp allt detta ordentligt inför vårsäsongen, nu är det ju snart dags att ställa undan cykeln...snyft!
Tack Annnan! Då kan han lugnt fortsätta använda sin fina cykelhjälm.
Sakta/barnsäkerhetsbutiken har en i strlk 44-48
http://www.sakerhetsbutiken.se/produkt.php?id=147
andra butiker i samma kedja är Babyproffsen, Baby Planet och Big Baby
Puffar upp tråden och undrar om någon hittat en hjälm i storlek 42?
På babyproffsen köpte vi våran första hjälm, men jag är tveksam till om den var så liten som en 42a... Men de hade en av de minsta sa de. Kanske kan man prova med en tunn mössa på barnet för att få den sitta på plats?
Han är fortfarande hjälmlös. Har idag ett huvudmått på hela 44 cm (16 månader). Minsta vi hittat 48 i vår stad.
Den hjälmen min dotter har är köpt på Sporthuset i Umeå (intersport) och är 44-50 cm... står det i den iaf.. Hon hade en ännu mindre som första hjälm så jag vet inte riktigt vad det är för storlek på den. (dottern är 3 år och har 48 cm runt huvudet)