• Dr Mupp

Hjälm till litet huvud.

Finns det cykelhjälmar som passar bebisar med ett huvudmått på 42 cm? Skulle behöve en till vår 8 månaders så jag kan börja cykla när jag ska hämta och lämna på skola och dagis.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Svar på tråden Hjälm till litet huvud.
  • Dr Mupp

*puffar*

• Dr Mupp
    Joico skrev 2010-09-14 13:06:58 följande:
    Till ett litet barn ska man ha en s.k småbarnshjälm (med grönt spänne). Gå till en cykelbutik och få hjälp
    grönt spänne sa inte användas i cykelstol eftersom spänner risklerar att gå upp när hjälmen slår i backen.
    KK1974 skrev 2010-09-14 13:08:23 följande:
    kolla på babyland, där fanns riktigt små när jag letade efter en till sonen. Köpte en av märket prowell och den har varit bra.
    vi har inget babyland i närheten. babyproffsen hade från 48 cm
  • Dr Mupp
    KK1974 skrev 2010-09-14 13:23:03 följande:
    ??? men när ska man annars använda cykelhjälmen, om man inte får använda den i cykelstol? Det låter konstigt. Får väl kolla upp det....

Har inte babyland webbshop? Jaja, hoppas du hittar något bra! Låter trevligt att cykla med sina barn!
    Man ska använda riktig cykelhjälm när man cyklar. Lekhjälm ska användas när man har ett barn som kanske glömmer att ta av hjälmen när den ska leka. Våra stora barn har lekhjälmar, treåringen har cykelhjälm.
  • Dr Mupp

Han är fortfarande hjälmlös. Har idag ett huvudmått på hela 44 cm (16 månader). Minsta vi hittat 48 i vår stad.

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
Svar på tråden Hjälm till litet huvud.