Inlägg från: Hannaelida |Visa alla inlägg
  • Hannaelida

Mammor i Umeå

Ja nästa vecka låter bra :). Hoppas alla sjuklingar kryar på sig!

• Hannaelida

Hej är det nån här som varit på Öppna förskolan Ålidhem? såg att dom har babyöppet (0-7 mån) torsdagar mellan halv två och halv fyra och funderar på att gå dit (om bara vädret blir lite mildare nästa vecka, hoppas...). Om det är någon annan här inne med en liten som har lust att följa med vore det kul :). Trevlig helg allihopa!

• Hannaelida

Sarah. Jag bor också på Berghem så vi kan gå tillsammans till öppna förskolan på torsdag om du vill. Fika på fredag låter också trevligt. Hänger gärna på om vi inte bestämmer oss för att åka till Vidars mor och farföräldrar i Luleå över helgen istället.

• Hannaelida

ja det låter jättebra, försöker också komma ut och gå nån sväng varje dag. Jag bor på Rågången, i ett av dom höga husen.  Vart bor du då?

• Hannaelida

Sarah, kan inte på fredag då vi ska åka bort. Om du har tid imorgon så är jag på, annars får vi ta nån promenad nästa veckan istället!

• Hannaelida

Välkommen tuds! Vi kommer också till ÖF idag. Ja jag har en liten kille (med en del hår :)) med mig. Ska bli kul att ses!

• Hannaelida

Tråkigt att jag miassade fikat men har istället haft en mycket trevlig helg uppe i Luleå uppe hos min mamma och pappa. Nu på fredag kan jag tyvärr inte heller då några från jobbet ska komma hit och fika den dagen... Om det blir torsdag är jag på annars får det bli nästa gång (igen..:)),

• Hannaelida

Niskalainen, ja vi ska till öf på torsdag, va kul då ses vi där! Kanske några fler här som ska dit?

• Hannaelida

Ja va kul med alla nya! Exsoe, jag har en pojke jämngammal med din,  han är sju veckor :).

• Hannaelida

Va många nya, va kul! Heter Hanna och har en pojke, Vidar, som föddes 19 januari i år. Jobbar som socionom men är mammaledig nu. Fika på onsdag funkar fint för mig, vore kul om jag lyckats haka på denna gång :). Annars gillar jag att promenera och tar gärna sällskap om nån vill haka på. Jag bor på Berghem.

• Hannaelida

Hej allihopa! Hinner inte komma till vaniljdrömmen imorgon men gärna en annan onsdag (nu hittar jag i alafall :)).

• Hannaelida

Hej allihopa! Jag har föräldragruppsträff imorgon så ingen fika alltså. Hoppas komma nån mer gång även om det är en ganska ordentlig promenad till Vaniljdrömmen för mig (men ju mer man rör på sig destå mer fika :)). Vi mår bara bra i allafall och har sluppit vara sjuka, peppar, peppar. Ha så trevligt imorgon!

• Hannaelida

Bra information Niskalainen! Det är mycket man ska tänka på som förälder... Bra att dela med sig av det man vet till andra! Sen kanske man väljer välling ändå, men alltid bra med information i allafall tycker jag så kanske man åtminstånde kan välja det minst dåliga alternativet... Är ju tyvärr så att barnet får mycket gifter i sig när det ammar också även om jag tror det är det bästa alternativet till en början. När det ska börja ges annan mat här blir det mycket att försöka ha någolunda koll på..

Svar på tråden Mammor i Umeå