Dö av sorg?
Ts, ja, man kan dö av sorg. Det kallas för brustet hjärta. Det handlar om människor som ofta är gamla och redan har dåliga hjärtan.
Jag har noga läst vad du skriver och jag har själv vuxna barn. Som du och din far var bästa vänner, är jag och min dotter och jag hoppas hon aldrig nånsin sörjer så hårt som du gör.
Man säger att tiden läker alla sår. De gör de inte! Men med tiden lindras sorgen. Saknaden kommer nog alltid finnas där. Livet är grått och kallt för dig just nu. Saknar mening kanske t o m. Det går inte att säga till någon att rycka upp sig, men förhoppningsvis försöker du fylla lite av saknaden med saker som kan förströ dig för en liten stund.
Själv lyfter jag ibland luren för att ringa min egen mamma och berätta om roliga saker - bara för att upptäcka att hon ligger på Norra Kyrkogården sen fyra år tillbaka.
Det enda jag kan säga är att: Tillåt dig sörja, men försök att inte gräva ner dig för djupt. Försök hitta något som ger mening för dig mitt i eländet. Det tar tid, men så småningom reser du dig. Men ge det tid.
Kram