BF ca 13:e Maj 2011
Är det urinvägsinfektion du åkt på?
hej alla
hoppas ni haft en trevlig helg och en mysig advent!
Imorrn går jag in i vecka 18 (!!) fattar inte vad tiden går fort. Bara en vecka kvar till RUL nu. Efter det ska vi berätta för "alla" om graviditeten. och efter det får jag äntligen börja köpa bebisgrejer! (lovade mig själv att vänta till efter rul)
Har redan spanat in en grej på HM som jag bara måste ha!
Några som varit på rul de senaste veckorna?
Jag känner också av nånting i bland, men nästan bara på kvällen när jag ligger i soffan kollar på tv. Det känns som någon kittlar på insidan liksom. Men det försvinner jättesnabbt, så jag hinner aldrig känna efter ordentligt.
Imorrn börjar jag på ett nytt jobb! Det är mycket på en gång nu. Jag har varit arbetslös sedan mars, så det kommer vara en stooor omställning att börja jobba heltid och att börja pendla uppepå det... Men det ska nog gå bra hoppas jag. Har inte berättat att jag är gravid än, men ska nog föra det nästa vecka eller så.
Någon som har några erfarenheter om att vara ny på jobbet och gravid?
här är en till som varit på ultraljud! Det såg ut som det skulle vara en flicka, men vågar ända inte räkna med det.
Samboliv: Hoppas du får goda nyheter nästa gång!
hej alla.'Vi var på vårat andra BM-besök för ca 3 veckor sen i vecka 25 (24+?). Sf mått på 24 och hjärtat slog 145 slag/minut. Så fullkomligt underbart det var att höra hjärtat slå! Tror jag fällde en liten tår
Jag verkar ha en livlig bebis i magen. Vissa dagar har jag svårt att somna för det röjs runt så mycket i magen. Men man kan ju inte bli irriterad, för det är ju så mysigt
Har börjat äta järntabletter för mitt hb-värde hade sjunkit rejält. Någon annan som äter neferix? Man får ju lagom roliga sidoeffekter av dom.. som det inte var illa nog med taskig rygg och tung mage.
Nu tycker jag snön får ta och försvinna så våren kan komma hit och det blir maj snart!
Går in i vecka 30 idag(!!) vart har tiden tagit vägen?
Var hos BM i tisdags och alla vären var bra och hjärtat slog på som det skule. Denna gång var även blivande halvstorebror med och fick lyssna på hjärtat. Han tyckte det var jättekul :)
Nu har jag bara 5 veckor kvar att jobba, och sen kommer nog tiden gå fort för det är så mycket som måste hinnas med som det inte funnits tid till nu när jag jobbar.
Har tyvärr drabbats av foglossning och gick nästan hela denna vecka i konstant smärta. Men i torsdags fick jag tag på ett bälte, som jag kommer få låna resten av graviditeten, och det känns sååå mycket bättre! Så humöret är på topp igen.
Hoppas ni alla mår bra!
Nu är vår lille Liam här!
Han kom till oss genom akut kejsarsnitt den 15:e maj.
Försöker nu komma in i mammarollen, men har nog inte riktigt fattad att denna söta lilla pojke är min!