Inlägg från: Nanna84 |Visa alla inlägg
  • Nanna84

BF ca 13:e Maj 2011

Fire skrev 2010-11-12 11:29:43 följande:
    Här är en! Jag är fortfarande så trött samtidigt som vi går igenom väldigt jobbiga saker, så jag har inte orkat vara så aktiv. 
    Är det urinvägsinfektion du åkt på?
    Nä, det var ingen UVI.. och de har inte hört av sig angående odlingarna heller. Så jag antar att det är okey på den fronten. Har dock fortfarande symptom på mornarna, som sedan försvinner efter lunch. Min syster är sjuksköterka så jag frågade henne om lite råd. Hon trodde att jag antagligen var vätskebrist, eftersom jag inte får i mig någon vätska på flera timmar under natten (dricker annars bra med vatten under dagarna). Så nu dricker jag resorb på kvällen och på morgonen, ska se om det hjälper nåt. Är väldigt känslig mot vätskebrist och märker direkt om jag inte druckit tillräckligt med vatten under dagen. och nu när man springer på toaletten femtioelva gånger om dagen så är det ju inte så konstigt att kroppen blir uttorkad...
  • Nanna84
    Lilymor skrev 2010-11-24 21:58:33 följande:
    Hurra! Ett ynka litet kilo har jag i alla fall gått upp nu! Hur lång tid ska det ta för den där gravidmagen att komma egentligen? ;)

Dryga 2 veckor kvar till ultraljudet. Väntar och väntar och väntar och...
    Det undrar jag med..vill ju visa att man är gravid ju!
    Nu känner jag iaf kanten på livmodern, så man vet ju att nåt händer, hoppas blir större snart! 
    Man känner ju sig så vanlig när inte magen syns, inget illamående eller trötthet och inget sprattel i magen... Vill ha lite bevis ju!

Längtar och väntar också till UL.. lite mindre än 3 veckor kvar för oss... Innan dess ska jag till sthlm på en romantisk weekend och en långhelg i sälen, hoppas tiden går fort! 
  • Nanna84

hej alla
    hoppas ni haft en trevlig helg och en mysig advent!

Imorrn går jag in i vecka 18 (!!) fattar inte vad tiden går fort. Bara en vecka kvar till RUL nu. Efter det ska vi berätta för "alla" om graviditeten. och efter det får jag äntligen börja köpa bebisgrejer! (lovade mig själv att vänta till efter rul)
    Har redan spanat in en grej på HM som jag bara måste ha! Glad 

Några som varit på rul de senaste veckorna? 

• Nanna84
    down under skrev 2010-12-05 14:12:13 följande:
    Jag var på Rul i Florida för 2 o en halv vecka sen. Allt såg bra ut och vi fick reda på att det var en liten tjej där inne!
    Lycka!! Har en son sen tidigare!
    gratis till lilla tjejen! Vad kul! 
  • Nanna84
    down under skrev 2010-12-06 01:36:41 följande:
    Tack! Ja det är jättekul och jag har redan shoppat upp en liten garderob åt lilltjejen..
    Det är så billigt här så kan inte låta bli... undrar hur jag ska få hem allt sen bara..
    Ska ni ta reda på kön?
    Ja, vi vill veta vad det är för kön om det går att se dvs... Sambon har en pojke sedan ett tidigare förhållande, så jag hoppas på en tjej, men huvudsaken är att allt är bra såklart.

Är du på semester i florida eller är det jobb? Du kanske redan skrivit det förresten, men har lite svårt att hålla reda på alla :)
    Önskar ju att det vore lika billig här som i usa. De verkar ha lite roligare grejer också. Sambon kommer från connecticut/new york, så jag får se framemot lite presenter därifrån när bebis har kommit Glad 
  • Nanna84
    Lilymor skrev 2010-12-06 22:58:08 följande:
    RUL närmar sig sakteligen... men nu är det ju faktiskt bara 8 dagar kvar! När det var två veckor kvar tyckte jag att tiden stod still. Längtar ihjäl mig!!! Könet ska vi dock be om att inte få veta, så att det blir en överraskning på "leveransdagen" :)
    "leveransdagen" haha SkrattandeDu muntrade just upp min morgon! Har aldrig hört det uttryckas så förut Skrattande
  • Nanna84

Jag känner också av nånting i bland, men nästan bara på kvällen när jag ligger i soffan kollar på tv. Det känns som någon kittlar på insidan liksom. Men det försvinner jättesnabbt, så jag hinner aldrig känna efter ordentligt.

Imorrn börjar jag på ett nytt jobb! Det är mycket på en gång nu. Jag har varit arbetslös sedan mars, så det kommer vara en stooor omställning att börja jobba heltid och att börja pendla uppepå det... Men det ska nog gå bra hoppas jag. Har inte berättat att jag är gravid än, men ska nog föra det nästa vecka eller så.  
    Någon som har några erfarenheter om att vara ny på jobbet och gravid?

• Nanna84

här är en till som varit på ultraljud! Det såg ut som det skulle vara en flicka, men vågar ända inte räkna med det. 

Samboliv: Hoppas du får goda nyheter nästa gång! 

• Nanna84
    Lilymor skrev 2011-01-06 18:22:38 följande:
    Oj vad länge sedan det hände något i den här tråden nu. Men visst är det så att man ibland har annat att tänka på än att hänga på FamiljeLiv? Fira jul t.ex.
    Flört

Nu är jag nyfiken på hur alla mår! De flesta borde väl ligga kring vecka 20-22 eller något sådant och då brukar det hända en hel del verkar det som. Själv har jag en ganska tydlig mage nu, trots övervikt sedan tidigare. Tyvärr har jag även samlat vatten i brösten så att de känns som trolldeg när man tar på dem (men jag har dock inte börjat samla vatten någon annanstans). Navel blir grundare och grundare. Skulle inte förvåna mig om den blev en "ut-is" istället för en "in-is" innan graviditeten är över! Har införskaffat olja att smörja in magen med för att mjuka upp huden. Någon som vet om det är mödan värt? Funkar det?
    Skrattande

Ha det gott allesammans och ett särskilt GOTT NYTT ÅR. Detta är ju trots allt året då vi får våra efterlängtade tillskott till familjen.
    Hjärta
    Ja, det har ju varit en del att göra de senaste veckorna. Iaf för min del. Nytt jobb, jul, nyår, förkylning etc. 

Är i vecka 22 nu och vad gäller bebis så verkar min mage ha växt massor över jul och nyår. Nu syns det att det är bebismage och inte bara fett :p
    Är också överviktig redan innan och har tyckt att det inte synts nåt, för magen har varit i vägen för magen liksom. Men nu börjar det växa ordentligt. Undra hur mycket... Förvånad 

Njuter av att känna bebis buffa runt. Känner det mest på kvällarna och runt lunch. tror hon börjar få ett sovmönster nu. myyys :)

Alla verkar ha fått jättestora bröst nu runt vecka 20, men min har inte växt nåt nämnvärt sedan v 14 eller nåt. Inte som jag märkt iaf. Har inte orkat köpa någon ny bh eftersom jag antar att det kommer växas mera. 

jag har också märkt att navlen börjar bli grundare. Har en rätt djup navel sedan tidigare.. :)

Har tyvärr inget råd angående olja eller liknande till magen. Men jag lär nog prova på nåt själv snart. Det kliar lite på kvällarna.. Så får du nåt tips så dela gärna med dig.

god fortsättning!

• Nanna84
    down under skrev 2011-01-08 00:31:59 följande:
    Var på 3d ultraljud idag igen och fick en till liten glimt av min lilla prinsessa där inne i magen..
    Så kul att se! V 22+3

3D bild..

Vanlig 2D bild...vilken skillnad!

Gullig litet näve och fot avtryck!

Jättefina bilder! Söt liten fot :)

Jag har inte funderat på att gå och göra 3d. för det första kostar det ju massor och tycker 2d funkar lika bra om man bara vill veta att allt är okey. Men man blir ju lite sugen när man ser så fina bilder. :)

Du kanske redan skrivit detta: men vart i sverige bor ni?
    Just nu är det inte så kallt här, men MASSOR med snö, iaf där jag bor.  

i dag vaknade den lilla till nästan samtidigt som jag. Kände buffar direkt när jag varit vaken ca 10 min. Mysigt :)

Vill att det ska bli vår nu, för då är våra bebisar snart här Hjärta
  • Nanna84
    down under skrev 2011-01-08 13:06:43 följande:
    Jag hade just flyttat till Uddevalla från Mora innan vi åkte på semester,
    Men kommer att flytta tillbaks till Mora nu igen när vi kommer tillbaks hem..
    Saknar min familj och vänner så mycket!
    Det kommer att bli lite pendling ibörjan tills sambon sålt huset och kan flytta upp med men
    det får vi ta.
    Vart bor ni?

Ang 3D UL så är det verkligen kul att se hur dom ser ut på "riktigt" men med priserna i Sverige så är det inte riktigt värt det.. det var därför jag passade på här i Usa.
    Plus att vi ville veta kön och dom säger inte det där vi bor hemma.
    Vad skönt att komma hem och träffa vänner och familj igen!
    Vi bor i Eskilstuna, flyttade hit för att plugga på högskolan och blev kvar :)

I dag har mitt ryggont verkligen tagit fart. Kunde knappt gå hem från stan. Och jag som varit så glad att jag inte haft några problem och mått bättre än någonsin osv.. så var det med det.. suck. Nåt tips mot en värkande rygg? mest svanskoteområdet som trislskas... 
  • Nanna84
    Emmin skrev 2011-01-27 16:40:28 följande:
    Hej! Länge sen jag skrev.. igen :)

Har börjat få sammandragningar lite då och då. Tycker det är en ganska mysig känsla när det "suger" i magen :)
    Och vad mycket det sparkar, jättemysigt. Fast jag känner flest sparkar nedåt, antagligen för att jag har moderkakan i fram, det känns lite skumt..

Blev tillsagd av min bm att börja äta järntabletter efter ul'et, men sedan trappade jag ner på dom för jag blev så himla hård i magen. Men nu har jag blivit väldigt trött istället, vilket kan bero på järnbrist. Någon mer med järnproblem? Jag ska inte till bm förrens om två veckor så egentligen vet jag ju inte om järnvärdet är lågt eller inte.. tråkigt att man får vänta så länge med att komma till bm för att man redan har barn :(
    Jag var på mitt andra besök hos BM i går och kollade blodvärdet, vilket var lite lågt. Men jag började äta järntabletter redan för två veckor sen för jag blev så otroligt trött och kunde knappt hålla mig vaken på jobbet. Har märkt av lite biverkningar av tabletterna, men jag tar hellre dom än att inte ha någon ork att göra mitt jobb. Det är väldigt vanligt att man får järnbrist runt den här tiden. Och tydligen blir det värre.. suck

Vilken vecka är du i? Jag hade också jättelångt mellan mina bm-besök fastän det är mitt första barn. Första besöket hade vi i början av oktober. och det andra då igår. Nästa är dock om lite mindre än en månad, längtar redan! det var så mysigt att få höra bebis hjärtslag :) 
  • Nanna84

hej alla.'Vi var på vårat andra BM-besök för ca 3 veckor sen i vecka 25 (24+?). Sf mått på 24 och hjärtat slog 145 slag/minut. Så fullkomligt underbart det var att höra hjärtat slå! Tror jag fällde en liten tår Glad
    Jag verkar ha en livlig bebis i magen. Vissa dagar har jag svårt att somna för det röjs runt så mycket i magen. Men man kan ju inte bli irriterad, för det är ju så mysigt Hjärta 

Har börjat äta järntabletter för mitt hb-värde hade sjunkit rejält. Någon annan som äter neferix? Man får ju lagom roliga sidoeffekter av dom.. som det inte var illa nog med taskig rygg och tung mage.

Nu tycker jag snön får ta och försvinna så våren kan komma hit och det blir maj snart!

• Nanna84

Går in i vecka 30 idag(!!) vart har tiden tagit vägen?

Var hos BM i tisdags och alla vären var bra och hjärtat slog på som det skule. Denna gång var även blivande halvstorebror med och fick lyssna på hjärtat. Han tyckte det var jättekul :)

Nu har jag bara 5 veckor kvar att jobba, och sen kommer nog tiden gå fort för det är så mycket som måste hinnas med som det inte funnits tid till nu när jag jobbar.

Har tyvärr drabbats av foglossning och gick nästan hela denna vecka i konstant smärta. Men i torsdags fick jag tag på ett bälte, som jag kommer få låna resten av graviditeten, och det känns sååå mycket bättre! Så humöret är på topp igen.

Hoppas ni alla mår bra! 

• Nanna84
    Lilymor skrev 2011-04-03 13:45:25 följande:
    44 dagar kvar till BF idag! Hur ser det ut för er andra? Glad
    Går in i vecka 35 i dag och har 41 dagar kvar.. Börjar bli nervöst nu , eller hur? Glad
    I mrogon börjar jag min sista vecka på jobbet, ska bli skönt att få vara ledig i en månad för att vila upp sig och fixa allt till bebis. Allt vi har köpt och fixat ligger just nu i en enda hög i spjälsängen och det är ingen orning på nånting. Näsa vecka ska jag börja tvätta kläder och göra plats i byrålådan.. Myyyys Glad
  • Nanna84
    down under skrev 2011-05-09 10:07:31 följande:
    I natt kom äntligen min lilla Keylah!! På självaste bf dagen! Hon är 49 cm lång och väger 3540g! Lyckan är total!!
    GRATTIS!!! hoppas ni alla mår bra!

en annan får fortsätta längta, inte ett dugg avundsjuk Glad 
  • Nanna84

Nu är vår lille Liam här! 
    Han kom till oss genom akut kejsarsnitt den 15:e maj.
    Försöker nu komma in i mammarollen, men har nog inte riktigt fattad att denna söta lilla pojke är min! 

Svar på tråden BF ca 13:e Maj 2011