Lilymor skrev 2010-09-13 07:29:54 följande:
Jag är också i vecka 6 (5+2). Ska ringa MVC nu på morgonen. Ser fram emot att komma dit och få lite information. Det känns som att jag inte vet ett skvatt!
Känner fortfarande inga direkta symptom. De första symptom jag hade ("mensvärk" och kissenödig) har t.o.m. minskat. Min dygnsrytm har dock ändrats. Undrar om det kan vara pga graviditeten? Jag har alltid varit en kvällsmänniska och kunnat sova till 11-12 på dagen, men nu somnar jag vid 22.30 och vaknar av mig själv vid 6-7 på morgonen!
Förresten, Nanna84, vad betyder "VUL"? Någonting med UltraLjud? (Hur tidigt kan man göra det?)
VUL betyder vaginalt ultraljud. Det kan man göra för att kolla bebisen tidigt. Jag föröskte få ett förra graviditeten för ajg var allmänt orlolig om hur bebisen mådde, men då fick jag ingen tid. det görs inte VUL om man inte har speciellt omständighter vad jag förstår man bör inte störa fostret allt för mycket.. Jag har sett i andra trådar att folk har gjort VUL hos en privat gynekolog, det kostar runt 300 kr.
Jag hoppas jag pga omständighterna runt min förra graviditet att jag kommer få en ti för tidigt VUL. Ringde i dag, men deras telefonkö var stängd eller nåt sånt. fick iaf en tid hos BM den 6/10. Jag ville egentligen har samma BM som sist, men hon var fullbokad fram till den 26/10, så jag fick en annan tid. Men nubörjar jag fundera på att vänta till den dagen iaf, för jag vill helst ha samma.. hmm... lite i valet och kvalet där. Några råd?