• Lilymor

BF ca 13:e Maj 2011

Gjorde ett graviditetstest hemma idag och det blev ett PLUS!!! Nu börjar en lång och spännande resa. Har ni BF i maj kanske vi kan följas åt? Solig

• Svar på tråden BF ca 13:e Maj 2011
  • Emmin
    Lilymor skrev 2010-09-08 22:39:38 följande:
    Samma här! Vem kunde ana att det skulle gå så snabbt?!

------------------------------------------

Har ni alla några symptom än?

Själv är jag ofta kissnödig och det känns fortfarande som innan mensen ibland, men jag hoppas att plusset visade rätt. Mår bra för övrigt Skrattande
    Nej, jag har inga symptom alls. Man blir lite osäker på att man verkligen är gravid, men mensen är frånvarande ivarjefall.

Jag skulle vara väldigt chockad om jag blev gravid på första försöket, men kul också såklart. Jag tog ut min hormonspiral i Maj, om man räknar gångerna efter jag fick tillbaka mensen så blev vi gravida på tredje försöket. De andra gångerna blev jag gravid på andra och tredje försöket, min kropp verkar funka så :)

Hur lång tid tog det för er andra att bli gravida?
  • Nanna84
    Emmin skrev 2010-09-09 09:45:05 följande:
    Nej, jag har inga symptom alls. Man blir lite osäker på att man verkligen är gravid, men mensen är frånvarande ivarjefall.

Jag skulle vara väldigt chockad om jag blev gravid på första försöket, men kul också såklart. Jag tog ut min hormonspiral i Maj, om man räknar gångerna efter jag fick tillbaka mensen så blev vi gravida på tredje försöket. De andra gångerna blev jag gravid på andra och tredje försöket, min kropp verkar funka så :)

Hur lång tid tog det för er andra att bli gravida?
    Jag har inte heller så många symptom, en släng av illamående här och där men inte så mycket mer än det. Förra gången jag var gravid mådde jag illa hela tiden...

Det här var vårat första riktiga försök efter skrapning i juni, så det tog väl på en gång kan man säga :)
  • Emmin
    Nanna84 skrev 2010-09-09 10:01:18 följande:
    Jag har inte heller så många symptom, en släng av illamående här och där men inte så mycket mer än det. Förra gången jag var gravid mådde jag illa hela tiden...

Det här var vårat första riktiga försök efter skrapning i juni, så det tog väl på en gång kan man säga :)
    Jag mådde också illa mycket vid min första graviditet (8 år sedan :) Det är verkligen jobbigt, man vet att man lever!.. och att man är gravid :)

Skulle vara trevligt med _någon_ symptom, det behöver inte vara illamående!
  • Ms Hällsten

hej hej!

Vi plussade i igår :D vi båda är fortfarande chokade men glada.
    Detta var icke planerat, gjorde ett clearblue test och jag är i vecka 3-4 ;)
    Har inga barn sen tidigare så allt detta är nytt för mig...

• Lilymor
    Ms Hällsten skrev 2010-09-10 20:21:17 följande:
    hej hej!

Vi plussade i igår :D vi båda är fortfarande chokade men glada.
    Detta var icke planerat, gjorde ett clearblue test och jag är i vecka 3-4 ;)
    Har inga barn sen tidigare så allt detta är nytt för mig...
    Härligt! Stort grattis Glad
  • Nanna84

Hur mår ni alla nu när nyheten har lagt sig lite? :)

Går in i vecka 6(5+0) imorrn,. så det är dags att ringa barnmorskan och försöka få en tid till ett VUL. Ser framemot att förhoppningsvis få se bebis snart :)

• Lilymor
    Nanna84 skrev 2010-09-12 20:51:43 följande:
    Hur mår ni alla nu när nyheten har lagt sig lite? :)

Går in i vecka 6(5+0) imorrn,. så det är dags att ringa barnmorskan och försöka få en tid till ett VUL. Ser framemot att förhoppningsvis få se bebis snart :)
    Jag är också i vecka 6 (5+2). Ska ringa MVC nu på morgonen. Ser fram emot att komma dit och få lite information. Det känns som att jag inte vet ett skvatt!

Känner fortfarande inga direkta symptom. De första symptom jag hade ("mensvärk" och kissenödig) har t.o.m. minskat. Min dygnsrytm har dock ändrats. Undrar om det kan vara pga graviditeten? Jag har alltid varit en kvällsmänniska och kunnat sova till 11-12 på dagen, men nu somnar jag vid 22.30 och vaknar av mig själv vid 6-7 på morgonen!

Förresten, Nanna84, vad betyder "VUL"? Någonting med UltraLjud? (Hur tidigt kan man göra det?)
  • marlene85

Ska man ha lite orolig mage helatiden? Brösten är ömma, kissar gör jag hela tiden och vad menas med 4+4 är man inte bara i vecka 8 då?

• Anna8505
    marlene85 skrev 2010-09-13 12:06:19 följande:
    Ska man ha lite orolig mage helatiden? Brösten är ömma, kissar gör jag hela tiden och vad menas med 4+4 är man inte bara i vecka 8 då?
    Då har man gått 4 hela veckor och 4 dagar så då är man i v 5 tror jag om jag fattat rätt =)
  • Nanna84
    Lilymor skrev 2010-09-13 07:29:54 följande:
    Jag är också i vecka 6 (5+2). Ska ringa MVC nu på morgonen. Ser fram emot att komma dit och få lite information. Det känns som att jag inte vet ett skvatt!

Känner fortfarande inga direkta symptom. De första symptom jag hade ("mensvärk" och kissenödig) har t.o.m. minskat. Min dygnsrytm har dock ändrats. Undrar om det kan vara pga graviditeten? Jag har alltid varit en kvällsmänniska och kunnat sova till 11-12 på dagen, men nu somnar jag vid 22.30 och vaknar av mig själv vid 6-7 på morgonen!

Förresten, Nanna84, vad betyder "VUL"? Någonting med UltraLjud? (Hur tidigt kan man göra det?)
    VUL betyder vaginalt ultraljud. Det kan man göra för att kolla bebisen tidigt. Jag föröskte få ett förra graviditeten för ajg var allmänt orlolig om hur bebisen mådde, men då fick jag ingen tid. det görs inte VUL om man inte har speciellt omständighter vad jag förstår man bör inte störa fostret allt för mycket.. Jag har sett i andra trådar att folk har gjort VUL hos en privat gynekolog, det kostar runt 300 kr.

Jag hoppas jag pga omständighterna runt min förra graviditet att jag kommer få en ti för tidigt VUL. Ringde i dag, men deras telefonkö var stängd eller nåt sånt. fick iaf en tid hos BM den 6/10. Jag ville egentligen har samma BM som sist, men hon var fullbokad fram till den 26/10, så jag fick en annan tid. Men nubörjar jag fundera på att vänta till den dagen iaf, för jag vill helst ha samma.. hmm... lite i valet och kvalet där. Några råd?
Svar på tråden BF ca 13:e Maj 2011